Treść artykułu

Grafika promująca akcję "W kobiecym interesie".

Mobilny gabinet ginekologiczny wyruszył w drogę

Wystartowała szósta edycja kampanii społeczno-edukacyjnej „W kobiecym interesie”. W trasę wyjechał mobilny gabinet ginekologiczny dostosowany do potrzeb kobiet z niepełnosprawnościami. Polski Związek Niewidomych po raz kolejny objął patronatem to wydarzenie.

W ramach kampanii „W kobiecym interesie” są prowadzone bezpłatne konsultacje z pakietem badań ginekologicznych, tj.: badanie piersi, USG ginekologiczne oraz cytologia płynna. Można je wykonać w mobilnym gabinecie ginekologicznym, wyposażonym m.in. w podjazd dla wózków czy podnoszony fotel. W tym roku „gabinet na kółkach” odwiedzi siedem miast w województwach: lubelskim, świętokrzyskim i mazowieckim. Są to:

  • Międzyrzec Podlaski – 09.05, czwartek,
  • Biała Podlaska – 10.05, piątek,
  • Chełm – 11.05, sobota,
  • Krasnystaw – 13.05, poniedziałek,
  • Nałęczów – 14.05, wtorek,
  • Starachowice – 15.05, środa,
  • Grodzisk Mazowiecki – 16.05, czwartek.

Informacje o miejscu odbywania się badań oraz dokładna instrukcja, jak się na nie zapisać, znajdują się na stronie: www.rejestracja-wkobiecyminteresie.pl. Więcej na: www.wkobiecyminteresie.pl.

„Powiedz jej o tym!”

Hasło 6. edycji „Powiedz jej o tym” zwraca uwagę na fakt, że otwarta rozmowa z bliską osobą pomogłaby przezwyciężyć strach przed badaniami profilaktycznymi. Według badań aż 70% Polek i Polaków zgadza się z tą tezą.

Jak wynika z raportu na zlecenie firmy Gedeon Richter Polska „Rozmowy Polek i Polaków o zdrowiu intymnym”, ponad połowa ankietowanych kobiet nie wykonała w ciągu ostatniego roku USG ginekologicznego ani cytologii. Co więcej, połowa respondentek, nigdy nie zbadała się pod kątem chorób wenerycznych. 12% mieszkanek wsi zadeklarowało, że w ogóle nie odwiedza gabinetu ginekologicznego.

– Brak regularnych kontroli ginekologicznych to niepokojące zjawisko, które obserwujemy od lat. Profilaktyka zdrowia intymnego jest kluczowa z punktu widzenia wczesnego wykrywania problemów zdrowotnych i skutecznego leczenia. Interwencja na czas, jest w stanie zapobiec rozwojowi poważnych zmian, włączając te nowotworowe, co może być decydujące dla życia pacjentek lub znacząco poprawić ich codzienne funkcjonowanie – zauważa lek. Joanna Bonarek-Sztaba, ginekolog-położnik.

Z bezpłatnych konsultacji i badań w ramach dotychczasowych edycji kampanii „W kobiecym interesie” skorzystało 1584 kobiet, w tym 204 zostały skierowane do szpitala na dalsze badania.

Patronami tegorocznej edycji wydarzenia są: Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Fundacja Avalon, Stowarzyszenie Kobiet z Problemami Onkologiczno-Ginekologicznymi „Magnolia”, Fundacja Pokonać Endometriozę, Fundacja Kulawa Warszawa, Polski Związek Niewidomych oraz Fundacja Rozwoju Psychospołecznego SELF (Chełm). Patronem wspierającym kampanii jest portal „Zdrowa Ona”, a partnerem – firma Diagnostyka.

ABM/Centrum Komunikacji PZN

Grafika: Organizator akcji