Treść artykułu

Stacja kolejki WKD - na chodnikach nowe ścieżki prowadzące dla osób niewidomych oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchu.

Kolej WKD bardziej dostępna dla osób z niepełnosprawnością wzroku

Na 12 peronach podwarszawskiej kolejki WKD, na odcinku Podkowa Leśna Wschodnia – Pruszków WKD, w ramach likwidacji barier, powstały ścieżki prowadzące dla osób z dysfunkcjami wzroku.

Kolejka WKD, która kursuje na trasie Warszawa Śródmieście – Podkowa Leśna Główna i Warszawa Śródmieście – Grodzisk Mazowiecki, minimalizuje bariery architektoniczne, tak aby poprawić dostępność infrastruktury peronowej dla osób z niepełnosprawnościami: ruchu, wzroku oraz słuchu. Warszawska Kolej Dojazdowa regularnie wdraża kolejne usprawnienia.

Ostrzegawcze pasy dotykowe i system ścieżek kontrastowych

W ramach działań na rzecz zwiększania bezpieczeństwa infrastruktury peronowej WKD powstał projekt pt. „Likwidacja barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnościami poprzez modernizacje infrastruktury kolejowej WKD”. W 2022 roku wymienione zostały ostrzegawcze pasy dotykowe w tzw. strefie zagrożenia peronu oraz w miejscach newralgicznych, takich jak zejścia, wejścia na peron, schody, pochylnie. Stworzono także system ścieżek rozprowadzających, odpowiednio kontrastowych do istniejącej nawierzchni dla osób z dysfunkcjami wzroku. Udogodnienia zostały wprowadzone na 12 peronach, na odcinku Podkowa Leśna Wschodnia – Pruszków WKD

– Dostępność naszych usług i bezpieczeństwo naszych pasażerów są dla nas bardzo ważne. Wykonanie ścieżek prowadzących do poszczególnych elementów infrastruktury stworzyło odpowiednie warunki do korzystania z przestrzeni peronowej osobom słabowidzącym oraz niewidomympowiedział Tomasz Tretter, Członek Zarządu WKD.

W 2023 r. WKD kontynuuje powyższy projekt. Dla osób z niepełnosprawnościami dostosowane zostaną pozostałe przystanki na linii WKD-ki.

Pomoc asysty i całodobowa infolinia

Ponadto Warszawska Kolej Dojazdowa zapewnia nieodpłatną asystę na linii kolejki WKD oraz przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu. Warunkiem otrzymania pomocy na stacji lub przystanku jest powiadomienie przewoźnika przynajmniej na 24 godziny przed planowaną godziną odjazdu pociągu z danej stacji lub przystanku. Można to zrobić telefonicznie lub przez formularz zgłoszenia – tutaj: https://www.wkd.com.pl/dla-pasazerow/dla-osob-z-niepelnosprawnosciami/formularz-zgloszenia.

Informacje dotyczące dostępności pociągów WKD oraz udogodnień zastosowanych w pociągach dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej możliwości poruszania się dostępne są przez całą dobę za pośrednictwem infolinii: 22 755 70 82.

 

Źródło: www.wkd.com.pl

Fot. Warszawska Kolej Dojazdowa

MP/Centrum Komunikacji