Wszystko o tym, co pacjent wiedzieć powinien
Rzecznik Praw Pacjenta wydał „Nawigator pacjenta”. Publikacja w czytelny sposób wyjaśnia zawiłości systemu i dostarcza wiedzy o prawach pacjenta oraz możliwościach uzyskania pomocy w procesie leczenia na różnych jego etapach.
Nawigator opracowała grupa lekarzy rodzinnych, pracujących w POZ oraz eksperci Rzecznika Praw Pacjenta. Dzięki tej publikacji pacjent będzie bardziej świadomy praw i możliwości, jakie daje system ochrony zdrowia.
− Chcemy, by nawigator stał się pomocnym narzędziem, dzięki któremu pacjenci szybciej otrzymają informację, jak funkcjonuje sektor ochrony zdrowia. Mam nadzieję, że pacjenci wyposażeni w odpowiedni zasób informacji będą czuć się bardziej komfortowo, korzystając z usług medycznych. To publikacja przydatna również dla pracowników ochrony zdrowia, gdyż stanowi materiał uzupełniający wiedzę oraz wiarygodne źródło aktualnych informacji – powiedział Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.
Nawigator jest podzielony na rozdziały tematyczne, ułatwiające szybkie dotarcie do interesującego zagadnienia. To między innymi: podstawowa opieka zdrowotna, teleporady, opieka koordynowana, poradnie specjalistyczne, leczenie szpitalne, badania profilaktyczne.
Publikacja wskazuje również, w jakich sytuacjach udać się na SOR, a kiedy wezwać na pomoc zespół ratownictwa medycznego. Nawigator wyjaśnia także zasady refundacji leków oraz wyrobów medycznych.
Informator jest dostępny do pobrania na stronie:
Źródło i Grafika : Rzecznik Praw Pacjenta