Treść artykułu

Zdjęcie przedstawia dzieci, które siedzą na dywanie w klasie i słuchają nauczyciela.

Jak rozmawiać z dziećmi o zdarzeniach traumatycznych?

W Instytucie Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji z inicjatywy Dyrektor IWRCiE dr hab. Agnieszki Olechowskiej, prof. APS, została przygotowana ulotka „Jak rozmawiać z dzieckiem polskim i małym uchodźcą po doświadczeniu zdarzenia traumatycznego (wojny)?”.

W odpowiedzi na potrzeby, z jakimi spotyka się społeczność, pracownicy uczelni pedagogicznej przygotowali zestaw pomocy, wskazówek, jak rozmawiać z najmłodszymi w tym trudnym dla wszystkich czasie. Materiał skierowany jest zarówno do nauczycieli, rodziców, studentów, jak i wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką.

W ośmiostronicowej publikacji można odnaleźć m.in. informacje jak wspierać dzieci w procesie adaptacji i integracji, a także jak poznać i zrozumieć dziecko w sytuacji zdarzenia traumatycznego związanego z konfliktem zbrojnym. Zbiór podpowiedzi i przykładów opracowały dr Agnieszka Gąstoł, dr Karolina Skarbek, dr Natalia Bednarska z Katedry Pedagogiki Małego Dziecka.

Już na pierwszej stronie ulotki czytamy: „Jeżeli w twoim najbliższym otoczeniu (grupie, klasie) znajdują się osoby po doświadczeniu wojny, które musiały uciekać ze swojego kraju, a ty chcesz im pomóc odnaleźć się w nowej rzeczywistości (…) to przygotowane przez nas wskazówki będą dla ciebie pomocą”.

Materiał w formacie PDF dostępny jest na stronie: http://www.aps.edu.pl/media/40sl0aje/ulotka_jak-rozmawiac-_.pdf.

 

Fot. Unsplash