Treść artykułu

Lekarka w maseczce rozmawia z pacjentem

Wsparcie lekarza w sytuacjach nagłych

Co zrobić, kiedy potrzebujemy konsultacji lekarza a nasza poradnia jest zamknięta? W takiej  sytuacji można skorzystać z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK), która jest czynna w weekendy i w godzinach nocnych w tygodniu. Porady telefonicznej może tam udzielić lekarz, pielęgniarka i położna.

Osoba, która nagle zachoruje, a lekarz rodzinny nie pracuje w tych godzinach albo poradnia POZ jest zamknięta, może zadzwonić pod numer telefonu Teleplatformy Pierwszego Kontaktu: 800 137 200 lub wypełnić formularz internetowy dostępny na stronie: https://www.gov.pl/web/zdrowie/tpk.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest dostępna od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia, a także w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

Porady udzielają tam: lekarz, pielęgniarka i położna. Lekarz może wystawić: e-receptę, e-skierowanie oraz e-zwolnienie. Pomoc jest udzielana w kilku językach: polskim, angielskim i ukraińskim.

Źródło: Rzecznik Praw Pacjenta