Pracodawco, zatrudnij osobę z niezwykłością
Ruszyła kampania społeczna „Osoby z Niezwykłością”, która ma zwrócić uwagę pracodawców na inne niż tylko finansowe korzyści wynikające z zatrudniania osób z niepełnosprawnościami.
Kampania ma na celu promowanie włączenia społecznego, równości szans na rynku pracy, a w szczególności odkrywanie korzyści biznesowych, jakie wnoszą do organizacji osoby z niepełnosprawnościami. Zachęca przedsiębiorców do otwarcia się na budowanie różnorodnych zespołów opartych na kompetencji i indywidualności pracowników.
– Osoby z Niezwykłością to wartościowi, zaangażowani pracownicy, których kompetencje i profesjonalizm mogą realnie wzmacniać biznes. Chcemy w ten sposób pokazać pracodawcom, że w poszukiwaniu wartościowych pracowników warto dostrzegać kapitał, jaki drzemie w osobach z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Nie skupiamy się na deficytach – pokazujemy ich kompetencje, zaangażowanie, wiedzę i profesjonalizm, które realnie przyczyniają się do sukcesu każdej organizacji – mówi Artur Świercz, pełnomocnik zarządu województwa mazowieckiego ds. osób z niepełnosprawnościami.
Cykl sześciu edukacyjnych webinarów
Kampania jest kierowana w szczególności do trzech grup odbiorców: przedsiębiorców, dyrektorów, kadry administracji publicznej. Pośrednio przekaz kampanii ma trafić również do organizacji pozarządowych i innych instytucji, a ostatecznie do każdego mieszkańca Mazowsza.
Najważniejszym elementem kampanii jest cykl sześciu webinarów z udziałem ekspertów, którzy podzielą się dobrymi praktykami i wiedzą na temat niefinansowych korzyści zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Wśród ekspertów są:
- Matthias Herd – dyrektor Generalny Hilton Polska,
- Natalia Bogdan – założycielka i prezeska agencji pracy Jobhouse, ekspertka rynku pracy, headhunterka,
- Agata Spała-Zakrzewska – trenerka i audytorka dostępności, ekspertka ds. zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami i dostępności,
- Anna Łoginow – specjalistka ds. zasobów ludzkich, doradczyni zawodowa Fundacja Avalon.
Kampania w mediach społecznościowych
Kampania marketingowa prowadzona będzie w serwisach społecznościowych: Facebook, Instagram oraz LinkedIn. Dodatkowo w prasie branżowej – „Forbes Polska”, „MIT Sloan Management Review Polska”, „Manager Report”, „HR Personel i Zarządzanie” – prowadzona będzie kampania wzmocniona artykułami liderów opinii.
Intensywne działania potrwają do 4 grudnia 2025 r. Materiały przygotowane w ramach kampanii będą sukcesywnie udostępniane na stronie internetowej urzędu marszałkowskiego, kanale YouTube oraz social mediach Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej, zwłaszcza na profilach Biura Pełnomocnika Zarządu Województwa Mazowieckiego ds. Osób Niepełnosprawnych na Facebooku i Instagramie.
Pierwszy webinar jest dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=j4290UkcTcc.
Źródło: MCPS

