Sprawozdanie z działalności Polskiego Związku Niewidomych za 2013 rok (sporządzone zgodnie z art.12 ust.4 Ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie)
Polski Związek Niewidomych 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 9 Stowarzyszenie wpisane do KRS 06.09.2001 pod numerem 00000420049 Regon nr 007025575.
Od 19 marca 2004 jest organizacją pożytku publicznego
Reprezentantem podmiotu jest Prezydium Zarządu Głównego w składzie:
- Prezes Zarządu Głównego – Anna Bogusława Woźniak- Szymańska
- Wiceprezes ZG – Zenon Tadeusz Bryja
- Wiceprezes ZG – Zbigniew Janusz Terpiłowski
- Wiceprezes ZG – Teresa Jadwiga Wrzesińska
- Sekretarz Generalny ZG – Małgorzata Jolanta Pacholec
- Skarbnik ZG – Dorota Jadwiga Moryc
1) Cele statutowe Stowarzyszenia:
Zrzeszanie niewidomych i słabo widzących zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności ze względu na stan wzroku oraz podopiecznych członków odpowiadających kryteriom niepełnosprawności z tyt. wzroku jak wyżej, w celu ich społecznej integracji, rehabilitacji, ochrony interesów zawodowych, ekonomicznych i społecznych oraz przeciwdziałania ich dyskryminacji.
Związek reprezentuje swoich członków wobec organów naczelnych Państwa, administracji rządowej oraz innych instytucji.
2) Działalność w zakresie realizacji celów statutowych wykonywana była między innymi przez 18 jednostek nie posiadających osobowości prawnej tj:
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia im. Józefa Buczkowskiego – ZPCH – 85-090 Bydgoszcz ul. Powstańców Wlkp. 33
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny im. M. Kaczmarka – 87-720 Ciechocinek ul. Słońska 15
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny im. kpt. J. Silhana – 33-370 Muszyna ul. Lipowa 4
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „Klimczok” – 78-111 Ustronie Morskie ul. Okrzei 1
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny PZN – ZPCh 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Instytut Tyflologiczny – ZPCH – 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 9
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centralna Przychodnia Rehabilitacyjno-Lecznicza PZN – 00-181 Warszawa ul. Karmelicka 26
- Polski Związek Niewidomych Dom Pomocy Społecznej im. Kazimierza Jaworka – 41-503 Chorzów ul. Siemianowicka 101
- Polski Związek Niewidomych Dom Pomocy Społecznej 25-015 Kielce ul. Złota 7
- Polski Związek Niewidomych Dom Pomocy Społecznej – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Warsztat Terapii Zajęciowej – 76-200 Słupsk ul. Marii Skłodowskiej Curie 3
- Polski Związek Niewidomych Warsztaty Terapii Zajęciowej – 87-100 Toruń ul. Mickiewicza 61
- Polski Związek Niewidomych Warsztat Terapii Zajęciowej – 87-800 Włocławek ul. Łazienna 6
- Polski Związek Niewidomych Zakład Aktywności Zawodowej – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Środowiskowy Dom Samopomocy „ARIADNA” – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Środowiskowy Dom Samopomocy „DEDAL” – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Środowiskowy Dom Samopomocy „TEZEUSZ” – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- 18-Do 30.06.2013 r przebiegał proces likwidacji jednostki pn. Polski Związek Niewidomych Biblioteka Centralna – 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 7 od dnia 16.01.2013 Biblioteka Centralna została przejęta przez Główna Bibliotekę Pracy i Zabezpieczenia Społecznego przy MPIPS
Ponadto w KRS zarejestrowana jest jednostka pn. Ośrodek Informacji i Promocji Postępu Naukowo-Technicznego 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 9, której działalność zawieszona jest od 2003 r.
W ramach realizacji celów statutowych poszczególne jednostki realizowały zadania przez:
- prowadzenie oraz współdziałanie w prowadzeniu rehabilitacji podstawowej, leczniczej, społecznej i zawodowej,
- organizowanie różnych form rehabilitacji,
- organizowanie i współorganizowanie różnych form działalności kulturalnej i artystycznej, sportowej, turystycznej i rekreacyjnej,
- wydawanie czasopism i innych wydawnictw pismem punktowym, powiększonym drukiem i na innych nośnikach informacji,
- organizację specjalistycznych bibliotek i za ich pośrednictwem szerzenie kultury poprzez popularyzację czytelnictwa,
- prowadzenie domów pomocy społecznej, domów dziennego pobytu, warsztatów terapii zajęciowej, zakładu aktywności zawodowej i innych placówek oraz współdziałanie w rozwiązywaniu problemów socjalno-bytowych niewidomych,
- działania na rzecz zatrudnienia niewidomych,
- prowadzenie szkoleń osób pracujących na rzecz niewidomych a także rodziców i opiekunów niewidomych,
- inicjowanie i opiniowanie regulacji prawnych dot. niewidomych,
- inicjowanie i prowadzenie badań i prac rozwojowych z zakresu rehabilitacji, warunków życia i potrzeb niewidomych,
- prowadzenie działalności propagandowej w zakresie profilaktyki i ochrony narządów wzroku.
3) Postanowieniem z dnia 28.02.2002 Polski Związek Niewidomych wpisany został do Rejestru Przedsiębiorców. Ostatni wpis dokonujący zmian wprowadzono 26.10. 2012
PZN prowadzi działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji celów statutowych. Dochód z działalności gospodarczej przeznaczony jest na realizację celów statutowych.
Zgodnie z wpisem przedmiotem działalności jest:
- kod PKD 55, zakwaterowanie
- kod PKD 56, – działalność usługowa związana z wyżywieniem
- kod PKD 58, – działalność wydawnicza
- kod PKD 74,3, -działalność związana z tłumaczeniami
- kod PKD 74,9, – pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej nie sklasyfikowana
- kod PKD 47, -handel detaliczny z wyłączeniem handlu detalicznego pojazdami samochodowymi
- kod PKD 62,02, – działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki
- kod PKD 90,0, – działalność twórcza związana z kulturą i rozrywką
- kod PKD 14,3, – produkcja odzieży dzianej
- kod PKD 68,2, – wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi
- kod PKD 85,59,A, – nauka języków obcych
- kod PKD 85,60,Z, – działalność wspomagająca edukację
- kod PKD 63,11,Z, – przetwarzanie danych, zarządzanie stronami internetowymi (hosting) podobna działalność
- kod PKD 82,99,Z, – pozostała działalność wspomagająca prowadzenie dz. gospodarczej gdzie indziej niesklasyfikowana
- kod PKD 14,12,Z, – szycie odzieży roboczej i chronionej
- kod PKD 14,13,Z, – szycie pozostałej odzieży wierzchniej
- kod PKD 14,14,Z, – szycie bielizny
- kod PKD 49,39,Z, – pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany
- kod PKD 95,29,Z – naprawa pozostałych art. użytku osobistego i domowego
- kod PKD 47,99,Z – pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami
- kod PKD 82, – działalność związana z administracyjną obsługą biura i pozostała dz. wspomagająca prowadzenie dz. gospodarczej
- kod PKD 68,20 Z, – wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi
- kod PKD 68,32,Z , – zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie
- kod PKD 77,11,Z – wynajem i dzierżawa samochodów osobowych i furgonetek
- kod PKD 77,22,Z- wypożyczanie kaset wideo, płyt CD, DVD, itp.
- kod PKD 77,29,Z – wypożyczanie i dzierżawa pozostałych artykułów użytku osobistego i domowego
- kod PKD 81,2 – sprzątanie obiektów
- kod PKD 55,10, – hotele i podobne obiekty zakwaterowania
- kod PKD 86,90,E – pozostała dz. w zakresie opieki zdrowotnej, gdzie indziej niesklasyfikowana
- kod PKD 47,74,Z- sprzedaż detaliczna wyrobów medycznych, włączając ortopedyczne, prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
- kod PKD 47,78,Z – sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
- kod PKD 01,13,Z – uprawa warzyw włączając melony oraz uprawa roślin korzeniowych i roślin bulwiastych
- kod. PKD 01,24,Z – uprawa drzew i krzewów owocowych
- kod PKD 01, 25,Z – uprawa pozostałych drzew i krzewów oraz orzechów
- kod PKD 81,30,Z – działalność usługowa związana z zagospodarowaniem terenów zieleni
- kod PKD 96,01,Z – pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich
- kod PKD 86,22,Z – praktyka lekarska specjalistyczna
- kod PKD 86,23,Z – praktyka lekarska dentystyczna
4) Uchwały i postanowienia Zarządu Głównego.
- Uchwała XVI -z- 1/2013 z dnia 25 czerwca 2013
W sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności merytorycznej Związku za 2012 rok - Uchwała XVI -z- 2/2013 z dnia 26 czerwca 2013
W sprawie: przyjęcia sprawozdania z działalności finansowej Związku za 2012 r - Uchwała XVI -z- 3/2013 z dnia 25 czerwca 2013
W sprawie zatwierdzenia planu rzeczowo-finansowego Związku na 2013 rok - Uchwała XVI -z- 4/2013 z dnia 26 czerwca 2013
W sprawie składek członkowskich w 2014 roku - Uchwała XVI -z-5/2013 z dnia 26 czerwca 2013
W sprawie decyzji o zakończeniu z dniem 30.06.2013 procesu likwidacji jednostki pn. PZN Biblioteka Centralna – wyrejestrowanie z KRS - Uchwała XVI -z-6/2013 z dnia 26 czerwca 2013
W sprawie przyjęcia spadku - Uchwała XVI -z- 7/2013 z dnia 11 września 2013
W sprawie sprzedaży udziałów PZN w Spółce z.o.o w likwidacji pn.”Wydawnictwa PZN” - Uchwała XVI -z- 8/2013 z dnia 26 listopada 2013
W sprawie uchylenia uchwały Mazowieckiego Zarządu Okręgu - Uchwała XVI -z- 9/2013 z dnia 26 listopada 2013
W sprawie zwołania Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Delegatów PZN w celu uzupełnienia składu GKR oraz zmian w statucie dot. wyborów do komisji rewizyjnych - Uchwała XVI -z-10/2013 z dnia 26 listopada 2013
W sprawie uchylenia uchwały Dolnośląskiego Zarządu Okręgu - Uchwała XVI -z-11/2013 z dnia 26 listopada 2013
W sprawie wdrożenia standardów tworzenia partnerstw - Uchwała XVI -z-12/2013 z dnia 26 listopada 2013
W sprawie wdrożenia procedur standardów organizacyjno-komunikacyjnych - Uchwała XVI -z-13/2013 z dnia 26 listopada 2013
W sprawie wdrożenia procedur standardów obsługi klienta
- Postanowienie XVI -z-1/2013 z dnia 25 czerwca 2013
W sprawie sprawozdania GKR i Sądu Koleżeńskiego za 2012 r. - Postanowienie XVI -z-2 /2013 z dnia 25 czerwca 2013
W sprawie podsumowania działalności spółek Związku za 2012 r - Postanowienie XVI -z- 3/2013 z dnia 26 czerwca 2013
W sprawie przyjęcia protokołów posiedzeń ZG i pracy Prezydium ZG - Postanowienie XVI -z-4/2013 z dnia 26 czerwca 2013
W sprawie sytuacji finansowej i organizacyjnej w niektórych okręgach PZN - Postanowienie XVI -z-5/2013 z dnia 26 listopada 2013
W sprawie przyjęcia protokołu posiedzenia ZG oraz informacji o pracy Prezydium ZG - Postanowienia XVI-z-6/2013 z dnia 26 listopada
W sprawie oddalenia wniosku Okręgu Lubelskiego
5) Uzyskane w roku sprawozdawczym przychody w tys. zł: 41 275,17 tys. zł
PFRON (zad. zlecone, konkursy) | 1 714,19 |
Ministerstwo Kultury (w tym na działalność BC) | 40,00 |
Ministerstwo Edukacji Narodowej (dot. dofinansowań czasopism dziecięcych) | 99,95 |
Organy samorządowe na działalność Domów Pomocy Społecznej, ZAZ, WTZ, ŚDS | 7 505,78 |
PFRON i PCPR-y na działalność DPS, ZAZ, WTZ, | 2 216,09 |
PFRON ,POKL | 4 875,49 |
Przychody ze sprzedaży towarów i usług | 11 285,24 |
Ze spółek Związku | 0,00 |
Inne przychody (darowizny, umorzenie środków trwałych, NFZ, SOD, 1%OPP, itp.) | 13 538,43 |
w tym m.in.: | |
środki na organizację OPP – 1 % | 46,04 |
darowizny | 52,0 |
Informacja o poniesionych kosztach — 43 229,77 tys. zł
na cele statutowe – odpłatne i nieodpłatne działalności pożytku publicznego – 26 591,32 tys. zł
na administrację ( czynsze, opłaty telefoniczne, pocztowe, energia i inne niezbędne do obsługi działalności statutowej ) – 6 889,09 tys. zł
na działalność gospodarczą – 8 612,69 tys. zł
pozostałe koszty(operacyjne, finansowe) – 1 136,67 tys. zł
Związek jako organizacja pożytku publicznego posiadająca 18 jednostek bez osobowości prawnej jest wpisana do KRS przedsiębiorców. Niektóre z jednostek Związku prowadzą działalność gospodarczą. Związek podlegał obowiązkowemu badaniu sprawozdania finansowego wynikającego z art. 64 ust.1 pkt.4 Ustawy z dnia 29.09.1994 o rachunkowości. Wynagrodzenie należne za obowiązkowe badanie sprawozdania finansowego za 2013 rok wyniosło 11.900,00 tys. zł netto oraz za przeprowadzenie kontroli ksiąg Ośrodku Leczniczo-Rehabilitacyjnym w Ustroniu Morskim i Ośrodku Leczniczo-Rehabilitacyjnym w Muszynie .
Dane o:
- W 18-u wyżej wymienionych jednostkach Stowarzyszenia na koniec 2013 roku zatrudnionych było 625 osób ( w tym 469 kobiet ). W tym 510,80 etatów, w tym kobiety 378,25 etatu.
- łączna kwota wynagrodzeń brutto wypłacona przez Związek wyniosła 17 644,98 tys. zł w tym na wynagrodzenia z umów o pracę – 14 998,23 tys. zł
- wysokość rocznego lub przeciętnego wynagrodzenia wypłacone członkom Zarządu i innych organów Stowarzyszenia oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą – 0 zł
- kwoty wydatkowane na umowy-zlecenia – 2 646,75 tys. zł
- udzielone pożyczki z tworzonego przez Zarząd Główny Funduszu Interwencyjnego (jednostkom PZN) – 124 tys. zł
- środki pieniężne w kasie i na rachunku bankowym i subkontach i funduszach według stanu na 31.12. 2013 r. – 4 012,9 tys. zł
Poniżej podajemy numery rachunków podstawowych w tys. zł
- wartość nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego – 0
- nabyte nieruchomości lub przeznaczono na nabycie kwotę – 0
- nabyte środki trwałe:
W 17-tu jednostkach Związku bez osobowości prawnej nabyto środków trwałych za kwotę łącznie – 2 256,3 tys. zł
- remonty i zakupy:
- PZN Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy:
W Ośrodku wykonano prace remontowe polegające na modernizacja instalacji TV 6,0 tys. zł., remont 2 wind – 31 tys. zł oraz naprawa drzwi automatycznych – 40 tys. zł
Ze środków własnych zakupiono meble i wykładzinę do pracowni czynności dnia- 6,4 tys. zł a ze środków ZFRON komputery na kwotę 3,4 tys. zł , wózki dla pokojówek – 1,5 tys. zł oraz sprzęt ogrodniczy – 6,5 tys. zł - PZN Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku:
W Ośrodku wykonano roboty sanitarne, montaż gazomierza, demontaż i montaż nowego komina – 131,0 tys. zł . Wykonano także projekt a następnie przyłącze leczniczej wody solankowej – 337 tys. zł
Ze środkowe PFRON zakupiono: urządzenie do terapii ruchowej, do masażu wirowego, stół do masażu, laser oraz wannę do kąpieli balneologicznych. Natomiast ze środków własnych zakupiono: 1 komputer, 2 klimatyzatory. Razem za kwotę – 92,8 tys. zł - PZN Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „NESTOR” w Muszynie:
Ze środków własnych dokonano modernizacji tarasu, zbudowano altanę ogrodową oraz wykonano bieżące remonty, głównie dostosowujące Ośrodek do wymogów p. poż. Razem za 75,9 tys. zł. Zakupiono także komputer i odkurzacz piorący. - PZN Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „KLIMCZOK” w Ustroniu Morskim:
Ze środków własnych przeprowadzono prace remontowe w holu, korytarza, pokoi, kawiarni– 65,8 tys. zł oraz prace przystosowania się do wymogów p. poż – 175 tys. zł, poziomy zasilania do zasilania grzejników łazienkowych – 26,7 tys. zł
Ze środków własnych zakupiono odkurzacz parowy – 15,7 tys. zł - PZN NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjnego „LABITYNT” w Olsztynie:
W Ośrodku wykonano remonty: mieszkań , sali hydromasażu, oraz węzła cieplnego. Ponadto zamontowano balustrady przy schodach wejściowych. Łączna kwota- 73,5 tys. zł. Ze środków własnych wykonano wiatę – 14,7 tys. zł - Instytut Tyflologiczny w Warszawie
: zakupiono zestawy komputerowe z oprogramowaniem i fortepian ( z wyposażenia BC) – 23,1 tys.zł. Ze środków własnych wykonano remonty pomieszczeń w tym malowanie klatki schodowej – 26,1 tys. zł
Ze środków pochodzących z realizowanych projektów zakupiono 11 zestawów komputerowych w tym 10 do pracowni komputerowej, klimatyzator do pracowni komputerowej, projektor, kserokopiarkę – 47,9 tys. zł.
Ze środków w ramach projektów unijnych: wykonano szereg prac remontowych:
– dostosowanie łazienek- 58,0 tys. zł
– dostosowanie holu i korytarzy- 92,2 tys. zł
– dostosowanie sali szkoleniowej- 128,6 tys. zł
– malowanie sal i korytarzy- 1,6 tys. zł - NZOZ Centralna Przychodnia L-R w Warszawie:
W roku sprawozdawczym nie dokonywano remontów i zakupów. - PZN DPS w Chorzowie:
Ze środków własnych za łączną kwotę 119,4 tys. zł dokonano modernizacji sygnalizacji p. poż, wykonano dokumentację i montaż drzwi p.poż. Zakupiono i wykonano montaż wykładziny do świetlicy. Przeprowadzono bieżące remonty i konserwacje sprzętu, urządzeń i wyposażenia.
Ze środków własnych za 48,3 tys.zł zakupiono także wiele sprzętu wyposażenia Domu i poszczególnych pokoi (łóżko rehabilitacyjne, czajniki, szafki, firany, notebook-i , obieraczka, lampki, czujniki, materace, szafki, pralki, termosy, żelazka itp.) - PZN DPS w Kielcach:
W ramach inwestycji wykonano termomodernizację budynku DPS. Inwestycja sfinansowana została z dotacji pochodzącej z rezerwy budżetu państwa w kwocie- 114, 8 tys. zł uzupełniając środkami własnymi – 22.8 tys. zł
We własnym zakresie wykonano szereg prac remontowych : 4-ech łazienek, kaplicy, palarni, usunięcie awarii c.o., naprawa windy, wymiana drzwi– razem 52,8 tys. zł
Zakupiono samochód używany Citroen Berlingo – 32,8 tys zł.
Ponadto dokonano zakupów doposażenia i sprzętu (telefony, gaśnice, komody, wersalki, meble, telewizor, 3 komputery itp.) – 27,5 tys. zł - PZN DPS w Olsztynie:
W DPS wykonano remont stolarki okiennej, pokoi, łazienek, montaż 3 krat balkonowych , ułożenie kostki brukowej, remont gabinetu dyrektora itp. – 76,5 tys. zł
Zainstalowano także monitoring na IV-ym piętrze – 11,2 tys. zł - PZN WTZ w Słupsku:
Nie przeprowadzano remontów i nie dokonywano zakupów. - PZN WTZ w Toruniu:
Nie przeprowadzano remontów i nie dokonywano zakupów. - PZN WTZ w Włocławku:
Nie przeprowadzano remontów i nie dokonywano zakupów. - PZN ZAZ w Olsztynie:
Rozpoczęto remont kuchni, którego zakończenie przeniesiono na kolejny rok.
Zakupiono szatkownicę do warzyw, krosno tkackie – 4,9 tys. zł - PZN ŚDS „ ARIADNA”:
Wykonano montaż urządzeń wentylacyjnych w pracowni kulinarnej, instalację wodomierzy – 1,8 tys zł. Zakupiono meble, sprzęt komputerowy, sprzęt AGD, aparat fotograficzny – 21,4 tys. zł. Wyposażono pracownię rehabilitacyjną . – 3,6 tys. zł. Zakupy dokonywano w ramach umowy z dotacji Wojewody Warmińsko-Mazurskiego. - PZN ŚDS „ DEDAL”:
Wykonano instalację wodomierzy, oświetlenie, wymianę drzwi i malowanie pracowni – 7,3 tys. zł.
Na wyposażenie pracowni terapeutycznych wydatkowano 27,6 tys. zł (meble, sprzęt komputerowy, sprzęt AGD, radiomagnetofon, stół bilardowy, choinka –w/w zakupiono z dotacji Wojewody Warmińsko-Mazurskiego. - PZN ŚDS „ TEZEUSZ”:
Wykonano instalację wodomierzy – 2,5 tys. zł,
Na wyposażenie pracowni terapeutycznych wydatkowano 27,6 tys. zł ( meble,
sprzęt komputerowy, sprzęt AGD, RTV, sprzęt do pracowni psychoterapii i muzykoterapii – 20,3 tys zł. Zakupy finansowano z dotacji Wojewody Warmińsko-Mazurskiego.
- PZN Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy:
- wartość należności 2 066,9 tys. zł i zobowiązań 4 498,6 tys. zł (w tym kredyty krótkoterminowe w rachunku bieżącym i długoterminowe 519,3 tys. zł)
Nazwa i numer konta | kwota |
---|---|
DPS Kielce 63 1020 2629 0000 9202 0097 7652 | 35,2 |
DPS Chorzów 98 1050 1243 1000 0010 0009 6907 | 204,8 |
DPS Olsztyn 75 1540 1072 2021 5070 3300 0001 | 69,5 |
WTZ Słupsk 84 1240 3770 1111 0000 4068 9229 | 22,8 |
WTZ Toruń 92 1160 2202 0000 0000 5530 5735 | 38,6 |
WTZ Włocławek 89 1240 3389 1111 0000 3010 4259 | 46,7 |
Ośrodek RiSZ Bydgoszcz 46 1160 2202 0000 0000 6087 5642 | 410,1 |
Ośrodek L-R Ciechocinek 49 1020 5200 0000 4002 0002 2061 | 339,3 |
Ośrodek M-R Olsztyn 85 1060 0076 0000 4013 8000 0323 | 221,8 |
Ośrodek L-P Muszyna 68 8809 0005 2001 0000 1078 0001 | 19,8 |
Ośrodek L-R Ustronie Morskie 60 1090 2659 0000 0001 0839 6213 | 5,1 |
ZAZ Olsztyn 93 1240 5598 1111 0000 5031 6568 | 90,7 |
NZOZ Centralna Przychodnia L-R Warszawa 85 1370 1037 0000 1701 4021 5200 | 263,2 |
Instytut Tyflologiczny 54 1370 1037 0000 4083 5200 | 158,2 |
Zarząd Główny PZN 55 1370 1037 0000 1701 4091 2200 (projektowe) | 2087,1 |
Środowiskowy Dom Samopomocy „ARIADNA” 29 1020 3541 0000 5402 0196 7496 | 0,0 |
Środowiskowy Dom Samopomocy „DEDAL” 77 1020 3541 0000 5502 0196 7553 | 0,0 |
Środowiskowy Dom Samopomocy „TEZEUSZ” 50 1020 3541 0000 5102 0196 7520 | 0,0 |
Związek wiele zadań realizował w ramach dotacji udzielonej przez podmioty państwowe, samorządowe i środki POKL tj. W ramach wielu programów oraz innych środków jednostki Związku realizowały poniższe zadania:
- Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy
Jego głównym celem było organizowanie szkoleń z zakresu rehabilitacji podstawowej dla niewidomych zwłaszcza nowo ociemniałych. W ramach konkursu realizowano projekt ze środków PFRON p.n. „Kompleksowa rehabilitacja osób słabowidzących i niewidomych – „Sprawdź i rozwiń swoje możliwości”/ „Rehabilitacja Twoją Szansą na samodzielność” . W ramach projektu przeszkolono 257 BO. - Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku głównie organizował turnusy leczniczo-rehabilitacyjne dofinansowywane ze środków PFRON oraz sanatoryjne ze środków NFZ. W roku sprawozdawczym z usług Ośrodka skorzystało 1537 osób w tym 21 niewidomych.
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „NESTOR” w Muszynie organizował przede wszystkim turnusy rehabilitacyjne, szkoleniowe a także inne pobyty grup i osób prywatnych. Z usług Ośrodka skorzystały 1103 osoby w tym 649 niewidomych.
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „KLIMCZOK” w Ustroniu Morskim był organizatorem turnusów rehabilitacyjno-szkoleniowych i szkoleniowych. Z usług Ośrodka skorzystało 2116 osób w tym 929 niewidomych.
- NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny „LABIRYNT” w Olsztynie prowadził kilka form działalności :
- świadczenia zdrowotne w NZOZ.
- mieszkania chronione dla 26 osób w tym 25 niewidomych
- mieszkania czynszowe dla 83 osób w tym 56 niewidomych
- usługi hotelowe
- Instytut Tyflologiczny w Warszawie zajmował się:
- obsługą centralnych władz statutowych
- administrowaniem nieruchomościami Związku oraz prowadzeniem działalności gospodarczej dla pozyskania środków
- rozliczeniami realizowanych projektów
- działalnością rehabilitacyjną w ramach której realizował n. wymienione projekty:
- ”Wsparcie niewidomych na rynku pracy III” ze środków EFS i PFRON.
- ”Standaryzacja działalności PZN na rzecz wysokiej jakości świadczonych usług” – środki EFS i MPiPS
- ”Wsparcie osób z wybranymi Zespołami Uwarunkowanymi Genetycznie” – środki EFS i PFRON
- ECORYS Fundusze Szwajcarskie – jako partner – w projekcie „Osoby niewidome liderami komunikacji społecznej”
- Grundtvig – projekt „Uczenie się przez całe życie” – wolontariat seniorów.- środki FRSE
- ze środków PFRON i MEN wydawano czasopisma dla niewidomych dorosłych i dzieci w wersjach brajlowskich, druku powiększonego i na nośnikach elektronicznych
- W ramach konkursu dofinansowywanego przez PFRON zrealizowano także projekt – „Pies przewodnik-asystent niewidomego II”
- MKIDN – Senior on-line – kolorowa jesień życia,
- Ze środków Urzędu Miasta ST.Warszawy – “Dzielny samodzielny”,
- Ze środków Perkins – grant, umowa z dn. 1.10.2012r Tyflogaleria przejęta została od Biblioteki Centralnej i włączona do IT. Organizowała “wtorkowe” imprezy integracyjno-kulturalne, wystawy oraz konkursy. Wzięła udział w nocy muzeów.
- NZOZ Centralna Przychodnia L-R w Warszawie w roku sprawozdawczym rejestrowała 8876 pacjentów w tym 388 niewidomych. Prowadziła porady i wykonywała zabiegi w różnorodnych poradniach. Były to: poradnie: diabetologiczna, okulistyczna, rehabilitacyjna, psychologiczna, stomatologiczna oraz prowadziła dzienny ośrodek rehabilitacji wzroku głownie w zakresie usprawniania widzenia oraz doboru właściwego sprzętu rehabilitacyjnego ( białe laski, lupy ).
- Dom Pomocy Społecznie w Chorzowie dla 156 pensjonariuszy
- Dom Pomocy Społecznej w Kielcach dla 45 pensjonariuszy
- Dom Pomocy Społecznej w Olsztynie dla 90 pensjonariuszy.
Trzy Domy poza działalnością opiekuńczą, medyczną, socjalno-bytową prowadziły różnorodne zajęcia terapeutyczne indywidualne i grupowe w celu rozwijania aktywności swoich podopiecznych. Były to zajęcia manualne, kulturalno-integracyjne. Spotkania i wyjścia grupowe do miejsc kultury.
- – 13) Warsztaty Terapii Zajęciowej w Słupsku dla 50, w Toruniu dla 21, we Włocławku dla 40 uczestników. Wśród uczestników przeważały osoby niewidome z dodatkowymi schorzeniami.
Dla uczestników prowadzono różnorodne zajęcia na bazie pracowni: dziewiarskiej, poligraficznej, ceramicznej, szczotkarskiej, krawieckiej. Uczestnicy Warsztatów korzystali z różnych form rehabilitacji indywidualnej oraz byli uczestnikami wielu imprez integracyjnych i wycieczek krajoznawczych. - Zakład Aktywności Zawodowej w Olsztynie. Dominującym kierunkiem działalności była produkcja gastronomiczna, cukiernicza i garmażeryjna. Uzupełniająco prowadzona była produkcja krawiecko-szwalnicza oraz wyrobów artystycznych. ZAZ dał zatrudnienie 52 osobom w tym 42 niepełnosprawnym a w tym 23 niewidomym.
- – 17) Środowiskowe Domy Samopomocy w Olsztynie „ARIADNA” „DEDAL” „TEZEUSZ” prowadziły treningi funkcjonowania w życiu codziennym, terapię ruchową oraz niosły pomoc i niezbędną opiekę łącznie 160 osobom z określonymi zaburzeniami.
6) Informacje o rozliczeniach Stowarzyszenia z tytułu zobowiązań podatkowych oraz informacja o składanych deklaracjach podatkowych:
- CIT –8 zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych
- VAT-7 dot. podatku od towarów i usług
- PIT-4 dot. zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych
- PIT – 11/8B, PIT –40 zeznanie o osiągniętym dochodzie osób fizycznych
- INF- D informacja o wynagrodzeniach zatrudnionych pracowników niepełnosprawnych i ich stopniach niepełnosprawności.
- DKII- deklaracja miesięcznych wpłat na PFRON
- INF-1 informacja miesięczna o zatrudnieniu, kształceniu lub działalności na rzecz niepełnosprawnych
- DRA – do ZUS – miesięczna zbiorcza deklaracja rozliczeniowa plus raporty imienne o składkach na ubezpieczenia społeczne.
- GUS – dotyczące dz. muzeum, lecznictwa uzdrowiskowego, ambulatoryjnej opiece zdrowia, zakładami stacjonarnymi pomocy społecznej, z dz. stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji społecznych
Deklaracja podatku od nieruchomości do Urzędu Gmin składane na terenie posiadanych nieruchomości
Uzyskane dochody wydatkowane są w całości i wyłącznie na cele statutowe. Dochody wolne od podatku na podstawie art.17 ust.1 pkt. 4 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Dochody OPP wolne na podstawie art.17 ust.1 pkt.6c Ustawy o podatku.
4 jednostki PZN: Instytut Tyflologiczny w Warszawie, Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia w Bydgoszczy, NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny w Olsztynie, ZAZ w Olsztynie jako zakłady pracy chronionej są uprawnione do korzystania ze zwolnienia wynikającego z ustawy i podatkach i opłatach lokalnych art.7 ust.2 pkt.4. z tego zwolnienia korzysta również ZAZ w Olsztynie.
7) W Stowarzyszeniu w 2013 roku przeprowadzone były następujące kontrole:
- ORiS „HOMER” w Bydgoszczy:
L.p. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń Realizacja zaleceń pokontrolnych – wymień niewykonane z podaniem przyczyny 1 Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki 05.02.2013r Przestrzeganie przepisów Ustawy dot. Zakładów Pracy Chronionej Nie wydano —————- 2 PFRON centrala Warszawa 18-28.02.2013r Kontrola w zakresie realizacji umowy z PFRON na prowadzenie placówki Nie wydano Uwagi uwzględniono w trakcie kontroli 3 Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej 22-24.05.2013r Zagadnienia ochrony P. poż w obiektach Ośrodka Wykonanie specjalistycznej ekspertyzy. Harmonogram prac dostosowany do aktualnych przepisów ochrony P. poż. w opracowaniu - OL-R „EDEN” w Ciechocinku:
L.p. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń Realizacja zaleceń pokontrolnych- wymień niewykonane z podaniem przyczyny 1. Państwowa Powiatowa Inspekcja Sanitarna Aleksandrów Kujawski 15.11.2013r. Stan sanitarno-higieniczny i techniczny obiektu, sposób postępowania z odpadami medycznymi, sposób postępowania z bielizną oraz sprawdzenie wyników badania wody w kierunku Legionella Nie wydano zaleceń 2 DEKRA 20.01.2014r. Audit ISO 9001:2008 - OL-R „NESTOR” w Muszynie:
L.p. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń Realizacja zaleceń pokontrolnych- wymień niewykonane z podaniem przyczyny 1 Państwowa Inspekcja Sanitarna 19-07-2013 Sprawdzenie stanu sanitarnego Bez zaleceń - 4. Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „KLIMCZOK” w Ustroniu Morskim
L.p. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń Realizacja zaleceń pokontrolnych- wymień niewykonane z podaniem przyczyny 1 Usługowy ZakłahInstalatorstwa Elektrycznego Gościno 17-06-2013 badania skuteczności samoczynnego wyłączenia, badania rezystancji izolacji obwodów i urządzeń, badania instalacji odgromowej; sprawdzenie oświetlenia wnętrz światłem elektrycznym; sprawdzenie oświetlenia awaryjnego
brak brak 2 Usługowy ZakłahKominiarski Kołobrzeg 27-02-2013 okresowa kontrola technicznej sprawności przewodów kominowych spalinowo-wentylacyjnych brak brak 3 Usługi Nadzoru Technicznego Ustronie Morskie 02-05-2013 przegląhi ocena stanu technicznego instalacji i urządzeń gazowych brak brak 4 PHT SUPON Koszalin 12-06-2013 przegląhi konserwacja sprzętu p.poż. brak brak 5 ZUOP „Spec-POŻ” Biesiekierz 30-01-2013 przegląhinstalacji hydrantowej brak brak 6 SANEPID Kołobrzeg
06-05-2013 pion żywienia brak brak 7 SANEPID Kołobrzeg
04-06-2013 pion hotelowy i medyczny brak brak - 5. NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny „LABIRYNT” w Olsztynie
L.p. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń Realizacja zaleceń pokontrolnych- wymień niewykonane z podaniem przyczyny 1. Państwowa Inspekcja Pracy Olsztyn 07.05.2013 – ochrona prawna pracy
– techniczne bezpieczeństwo pracy– uwzględnić w ocenie ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy czynniki środowiska pracy
– potwierdzić pomiarami spełnienie wymagań Polskiej Normy parametrów natężenia oświetlenia na stanowiskach pracy w bibliotece i rejestracji NZOZZalecenia pokontrolne wykonano 1. Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny w Olsztynie 27.05.2013r. – utrzymanie należytego stanu w części noclegowej Zaleceń nie wydano Nie dotyczy 2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie 20.08.2013 r. – nadzór przeciwepidemiczny Zaleceń nie wydano Nie dotyczy - Instytut Tyflologiczny w Warszawie:
L.p. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne-liczba zaleceń Realizacja zaleceń pokontrolnych- informacja o niewykonanych z podaniem przyczyny 1 ZUS 12/03/2013 kontrola zgodnie z ustawą o systemie ubezpieczeń społecznych w latach 2010-2012, brak zaleceń pokontrolnych, brak brak 2 PFRON 29/07-2/08/2013 kontrola realizacji umowy ZZB/000161/BF/D z 29/03/2012 Pies przewodnik- asystent niewidomego Zalecenia pokontrolne wykonano 3 PFRON 11.02.2013-25.02.2013 Prawidłowość realizacji w okresie 01.01.2010 do dnia 31.03.2012 umowy ZZB/000080/BF/D z dnia 16.07.2010 o zlecenie realizacji zadań, Centralna Przychodnia PZN, Ośrodek Bydgoszcz 5 Zalecenia wykonane 4 PFRON 26.02.2013-08.03.2013 Prawidłowość realizacji w okresie 01.01.2010 do dnia 31.03.2012 umowy ZZB/000080/BF/D z dnia 16.07.2010 zlecone, Centralna Przychodnia PZN, Ośrodek Bydgoszcz 5 Zalecenia wykonane 5 MEN 07.03.2013 Prawidłowość wykorzystania dotacji na realizację zadania publicznego pod nazwą ”zapewnienie uczniom niewidomym i słabowidzącym czasopism przeznaczonychdla dzieci i młodzieży wykonanych odpowiednio w systemie Braila oraz w druku powiększonym” Bez zaleceń brak 6 I Oddział ZUS w Warszawie 15.04.2013-26.04.2013 Zgłaszanie do ubezpieczeń, naliczanie składek, wypłaty świadczeń, ZUS Rp7, ZUS Z-3, 2 lata Korekty merytoryczne Zalecenia wykonano 7 Państwowa Inspekcja Pracy Inspektor Pracy 09.05.2014 Prawa ochrony pracy biblioteki centralnej Bez zaleceń brak 8 PFRON 16.09.2013-27.09.2013 Sprawdzenie prawidłowości realizacji za 2009 r. umowy ZZB/000029/BF/D z dn. 31.03.zadania zlec.W zakresie zadania nr2, 7, 9 12 4 Zalecenia wykonano 9 CRZL 02.12.2013-06.12.2013 Kontrola planowa projektu, umowa nr UDA-POKL.01.03.06-00-064/12 Z 20.12.2012 „Wsparcie osób z wybranymi ZUG” Bez zaleceń brak 10 PFRON 30.10.2013 Celewizyty monitorującej: - Sprawdzenie dokumentacji rozliczeniowej obejmującej wydatki przedstawione do rozliczenia w okresie 01.06.2013- 31.09.2013
- Sprawdzenie prowadzonych działań informacyjnych
- Sprawdzenie kwalifikowalności uczestników projektu i form udzielonego wsparcia
- Sprawdzenie sposobu przechowywania dokumentacji wytworzonej w projekcie
Sprawdzenie czy partner zastosował się do zaleceń z poprzedniej wizyty monitorującej , która miała miejsce w dniu 10.06.2013
3 zalecenia Zalecenia wykonano - NZOZ Centralna Przychodnia
L.p. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń Realizacja zaleceń pokontrolnych- wymień niewykonane z podaniem przyczyny 1 PFRON 11.02-08.03.2013 Prawidłowość realizacji umowy nr ZZB/000080/BF/D z 16.07.2010 r . o zlecenie realizacji zadania pn Kompleksoawa rehabilitacja osób słabowidzących i niewidomych “Sprawdź i rozwiń swoje możliwości” 5 - DPS Chorzów
- Jednostka prowadząca kontrolę: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie ul. Kazimierza Wielkiego 6
- Data kontroli: 13-14.06.2013r.
- Zakres przedmiotowy kontroli: urzędowa kontrola kompleksowa.
- Zalecenia pokontrolne: zapewnić w prawidłowy sposób zgodny z przepisami prawnymi utylizację odpadów żywnościowych z kuchni w terminie do dn. 31.08.2013r.
- Realizacja zaleceń pokontrolnych: ze względu na potrzebę wykonania odpowiednich badań zwróciliśmy się z prośbą o przesunięcie terminu wykonania decyzji do dnia 15.10.2013r.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny uwzględnił wniosek o zmianę decyzji poprzez orzeczoną prolongatę terminu do dn.15.10.2013r. Wykonano “Badanie jakości próbki ścieków pobranej z wypływu po przepompowni ścieków do kolektora sieci kanalizacji miejskiej”. Sprawozdanie z badań wykazało dopuszczalne wartości wskaźników zanieczyszczeń.
- Jednostka prowadząca kontrolę: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie ul. Kazimierza Wielkiego 6
- Data kontroli: 22.07.2013r.
- Zakres przedmiotowy kontroli: kontrola sanitarna w zakresie poboru próbek wody przeznaczonej do spożycia do badań laboratoryjnych.
- Zalecenia pokontrolne: nie wydano zaleceń.
- Jednostka prowadząca kontrolę: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie ul.Kazimierza Wielkiego 6
- Data kontroli: 17.10.2013r.
- Zakres przedmiotowy kontroli: bieżący nadzór nad warunkami higieny pracy.
- Zalecenia pokontrolne: nie wydano zaleceń.
- Jednostka prowadząca kontrolę: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie ul. Kazimierza Wielkiego 6
- Data kontroli: 25.10.2013r.
- Zakres przedmiotowy kontroli: kontrola sprawdzająca wykonanie zaleceń decyzji.
- Zalecenia pokontrolne: w wyniku kontroli stwierdzono wykonanie obowiązków wynikających z decyzji wydanej przez PPIS.
- Realizacja zaleceń pokontrolnych: Zapewniono w prawidłowy sposób zgodny z przepisami prawnymi utylizację odpadów żywnościowych z kuchni.
- Jednostka prowadząca kontrolę: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie ul. Kazimierza Wielkiego 6
- DPS Kielce
L.p. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne-liczba zaleceń Realizacja zaleceń pokontrolnych-informacja o niewykonanych z podaniem przyczyny 1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kielcach 28.02.2013 – 01.03.2013r Kontrola sanitarna z oceną stanu sanitarnego zakładu żywienia zbiorowego Protokół bezusterkowy Nie dotyczy 2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kielcach 05.04.2013r Kontrola stanu sanitarnego domu pomocy społecznej w zakresie zgodności z obowiązującymi wymogami higienicznymi i zdrowotnymi (w tym pobór próbek wody ciepłej użytkowej na obecność bakterii legionella Protokół bezusterkowy
Nie stwierdzono przekroczenia normy legionelli w wodzie użytkowejNie dotyczy 3. Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach 14 i 15 maja 2013r. Kontrola przestrzegania przepisów przeciwpożarowych Uchybienia:
1.drzwi do kotłowni i składu paliwa nie posiadają wymaganej klasy odporności
2.drzwi w bocznej klatce schodowej nie posiadają odporności ogniowej.
3.Przekroczona długość dojść (licząc od drzwi głównej klatki schodowej przez korytarz i boczną klatkę schodową do drzwi prowadzących na zewnątrz budynku.Likwidacja uchybienia wym.w poz. 1 i 2 przy najbliższym wykonywanym remoncie bieżącym w budynku.
Poz. 3 -zadanie inwestycyjne: brak środków4. Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach 15.11.2013r -analiza wybranych akt osobowych mieszkańców
-analiza dokumentacji w zakresie prowadzenia indywidualnych planów wspierania mieszkańców
-analiza zagadnień dotyczących zakresu usług opiekuńczych oraz zaspakajających potrzeby bytowe
-przestrzeganie praw mieszkańców DPSBrak zaleceń pokontrolnych - DPS Olsztyn
Lp. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne Realizacja zaleceń pokontrolnych 1 Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie 13.02.2013 r. Ocena kompleksowa wg arkusza oceny stanu sanitarnego zakładu żywienia zbiorowego Nie stwierdzono nieprawidłowości Nie dotyczy 2 Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki 16.07.2013 r. Kontrola w związku ze złożonym wnioskiem o uruchomienie nowych miejsc w placówce Nie stwierdzono nieprawidłowości Nie dotyczy 3 Warmińsko – Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektorat Sanitarny 21.08.2013 r. Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu sanitarno – higienicznego Nie stwierdzono nieprawidłowości Nie dotyczy - WTZ Słupsk
L.p. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne-liczba zaleceń Realizacja zaleceń pokontrolnych-wymienić niezrealizowane i podać przyczynę 1. Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Słupsku 25 – 27. 06.2013r. Zgodnie z § 22 pkt 2 Rozporz. o warsztatach terapii zajęciowej z dnia 25 marca 2004r. Pięć Wykonano natychmiast. 2 Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku 16 – 17. 05.2013r. Prawidłowość kwalifikowania kandydatów na uczestników warsztatu z Powiatu słupskiego, ważności orzeczeń oraz zawartych w nich treściach. Nie wydano zaleceń. - WTZ Toruń
L.p. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne-liczba zaleceń Realizacja zaleceń pokontrolnych-wymienić niezrealizowane i podać przyczynę 1 MOPR 23 -30.10.2013 Dokumentacja Warsztatów w zakresie prawidłowości wykorzystania środków PFRON 1. zmiana w paragrafie 3 Regulaminu Organizacyjnego WTZ PZN do obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa Protokół otrzymaliśmy 31.12.2013r. i jesteśmy w trakcie jego realizacji. 2 ZUS 04-13.11.2013r. Prawidłowość i rzetelność obliczania, potrącania i opłacania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek, do których pobierania zobowiązany jest Zakład oraz zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego Nie ma zaleceń pokontrolnych - WTZ Włocławek
L.p. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne -liczba zaleceń Realizacja zaleceń pokontrolnych – wymienić niezrealizowane i podać przyczynę 1. MOPR we Włocławku 16.10 – 18.10.2013 1.Prawidłowość zatrudnienia i kwalifikacji kadry.
2.Zgodność postanowień umowy ze stanem faktycznym.
3.Zgodność organizacji pracy i zajęć w WTZ z postanowieniami rozporządzenia, regulaminu organizacyjnego oraz umową.
4.Prawidłowość realizacji planu działalności WTZ i indywidualnych programów rehabilitacji.Brak Brak - 14. ZAZ Olsztyn
Kontrole przeprowadzone w 2013 roku w Zakładzie Aktywności Zawodowej w Olsztynie:
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie – kontrola przeprowadzona dnia 13.02.2013 roku w zakresie oceny kompleksowej wg arkusza oceny stanu sanitarnego zakładu żywienia zbiorowego. Protokół nr HŻŻiPU 4020.1.191.2013 z dnia kontroli stwierdza nieprawidłowości polegające na drobnych zaniedbaniach w magazynach spożywczych i pomieszczeniach produkcyjnych. Wszystkie zalecenia pokontrolne wykonano co potwierdza protokół kontroli sanitarnej nr HŻŻiPU. 40201.191.2013 z dnia 15.03.2013 roku.
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie – kontrola przeprowadzona dnia 27.05.2013 roku jako bieżący nadzór sanitarny w pomieszczeniach pralni. Protokół kontroli nie zawiera zaleceń pokontrolnych.
- Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego – kontrola przeprowadzona dnia 09.12.2013 roku dotyczyła realizacji umowy nr ZAZ/1/2008 z dnia 28 czerwca 2008 roku w sprawie dofinansowania kosztów działania PZN ZAZ w Olsztynie ze środków PFRON i budżetu Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego za okres od 01.01.2012 roku do 09.12.2013 roku. Kontrola stwierdziła w przypadku 2 osób brak orzeczeń wydanych przez powiatowe zespoły ds. orzekania o stopniu niepełnosprawności oraz braki w Indywidualnych Programach Rehabilitacji u niektórych niepełnosprawnych pracowników. Zalecenia pokontrolne w trakcie realizacji.
- ŚDS „ARIADNA”
L.p. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne- liczba Realizacja zaleceń pokontrolnych- wymień niewykonane z podaniem przyczyny 1. Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Olsztynie 19.12.2012 – 18.01.2013 Ochrona prawna pracy 1 Zrealizowano zalecenia pokontrolne 2 Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Olsztynie 6-7.06.2013 Ochrona prawna pracy, techniczne bezpieczeństwo pracy 6 Zrealizowano zalecenia pokontrolne 12.07.2013 r. - ŚDS „DEDAL”
Lp. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne – liczba Realizacja zaleceń pokontrolnych, wymień niewykonane z podaniem przyczyny 1. Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Olsztynie. 3,4,11,15.01.2013r. prawna ochrona pracy, w tym bhp Zmiany Regul. pracy Zrealizowano 2 Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Olsztynie. 6 i 7 czerwca 2013 r Prawna ochrona pracy, w tym bhp. Zmiana reg, i organizacji pracy;
szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.zrealizowano 3 Warmińsko-Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Olsztynie 21 sierpnia 2013 r Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu sanitarno-higienicznego w środowiskowym domu samopomocy. Zaleceń pokontrolnych nie wydano. 4 Gmina Olsztyn w Olsztynie 18 i 19 listopada 2013 r Kontrola merytoryczna dotycząca 2013 roku w zakresie realizacji zadania zleconego umową Zaleceń pokontrolnych nie wydano. - ŚDS „TEZEUSZ”
Lp. Jednostka prowadząca kontrolę Data kontroli Zakres przedmiotowy kontroli Zalecenia pokontrolne – liczba Realizacja zaleceń pokontrolnych – wymień niewykonane z podaniem przyczyny 1. Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie od 17.09.2013 r.
do 20.09.2013 r.Kontrola miała na celu wyjaśnienie zarzutów postawionych w skardze wniesionej na działalność Domu Rozważenie/realizacja niektórych aspektów dot. zarzutów. Zalecenia pokontrolne zostały w pełni zrealizowane. 2. Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Olsztynie. Kontrolę przeprowadzono w dniach: 19.12.2012r. i 3,4,10,11,15.01.2013 r Prawna ochrona pracy, w tym bhp. Ustalenie w obowiązującym w zakładzie regulaminie pracy
rodzaje środków ochrony indywidualnej oraz stanowisk, na których ich stosowanie jest niezbędne.3. Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Olsztynie. Kontrolę przeprowadzono w dniach 6 – 7. 06.2013 r. Zakres przedmiotowy kontroli: sprawdzenie przestrzegania przepisów prawa pracy, a w szczególności:
– sprawdzenie wykonania wystąpienia wydanych przez inspektora pracy po przeprowadzeniu poprzedniej kontroli,Wnioski Wnioski zrealizowano 4. Warmińsko – Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Olsztynie. 21 sierpień 2013 r. Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu sanitarno-higienicznego w środowiskowym domu samopomocy. Stwierdzone usterki : Usterki zostały zlikwidowane. 5. Gmina Olsztyn w Olsztynie. 21 – 22.11.2013 r. Kontrola merytoryczna dotycząca 2013 roku w zakresie realizacji zadania zleconego umową . Zaleceń pokontrolnych nie wydano.
Warszawa dnia 28 maja 2013