Sprawozdanie z działalności Polskiego Związku Niewidomych za 2016 rok (sporządzone zgodnie z art.23 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie)
Polski Związek Niewidomych 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 9 Stowarzyszenie wpisane do KRS 06.09.2001 pod numerem 00000420049 Regon nr 007025575.
Od 19 marca 2004 jest organizacją pożytku publicznego
Reprezentantem podmiotu jest Prezydium Zarządu Głównego w składzie:
- Prezes Zarządu Głównego – Anna Bogusława Woźniak- Szymańska
- Wiceprezes ZG – Kornel Antoni Chmiel
- Wiceprezes ZG – Tomasz Władysław Krzyżański
- Wiceprezes ZG – Włodzimierz Ożga
- Sekretarz Generalny ZG – Elżbieta Maria Oleksiak
- Skarbnik ZG – Dorota Jadwiga Moryc
1) Cele statutowe Stowarzyszenia:
Zrzeszanie niewidomych i słabo widzących zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności ze względu na stan wzroku oraz podopiecznych członków odpowiadających kryteriom niepełnosprawności z tyt. wzroku jak wyżej, w celu ich społecznej integracji, rehabilitacji, ochrony interesów zawodowych, ekonomicznych i społecznych oraz przeciwdziałania ich dyskryminacji.
Związek reprezentuje swoich członków wobec organów naczelnych Państwa, administracji rządowej oraz innych instytucji.
2) Działalność w zakresie realizacji celów statutowych wykonywana była między innymi przez 17 jednostek nie posiadających osobowości prawnej tj:
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia im. Józefa Buczkowskiego – ZPCH – 85-090 Bydgoszcz ul. Powstańców Wlkp. 33
- Polski Związek Niewidomych ”EDEN” Sanatorium Uzdrowiskowe Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny im. M. Kaczmarka – 87-720 Ciechocinek ul. Słońska 15
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny im. kpt. J. Silhana – 33-370 Muszyna ul. Lipowa 4
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „Klimczok” – 78-111 Ustronie Morskie ul. Okrzei 1
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny PZN – ZPCh 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Instytut Tyflologiczny – ZPCH – 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 9
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centralna Przychodnia Rehabilitacyjno-Lecznicza PZN – 00-181 Warszawa ul. Karmelicka 26
- Polski Związek Niewidomych Dom Pomocy Społecznej im. Kazimierza Jaworka – 41-503 Chorzów ul. Siemianowicka 101
- Polski Związek Niewidomych Dom Pomocy Społecznej 25-015 Kielce ul. Złota 7
- Polski Związek Niewidomych Dom Pomocy Społecznej – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Warsztat Terapii Zajęciowej – 76-200 Słupsk ul. Marii Skłodowskiej Curie 3
- Polski Związek Niewidomych Warsztaty Terapii Zajęciowej – 87-100 Toruń ul. Mickiewicza 61
- Polski Związek Niewidomych Warsztat Terapii Zajęciowej – 87-800 Włocławek ul. Łazienna 6
- Polski Związek Niewidomych Zakład Aktywności Zawodowej – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Środowiskowy Dom Samopomocy „ARIADNA” – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Środowiskowy Dom Samopomocy „DEDAL” – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Środowiskowy Dom Samopomocy „TEZEUSZ” – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
Ponadto w KRS zarejestrowana jest jednostka pn. Ośrodek Informacji i Promocji Postępu Naukowo-Technicznego 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 9, której działalność zawieszona jest od 2003 r.
Związek zarejestrowany w KRS prowadzi odpłatną i nieodpłatną działalność pożytku publicznego zarejestrowaną pod nr. PKD 94,99,Z – działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej niesklasyfikowana.
W ramach realizacji celów statutowych poszczególne jednostki realizowały zadania przez:
- prowadzenie oraz współdziałanie w prowadzeniu rehabilitacji podstawowej, leczniczej, społecznej i zawodowej,
- organizowanie różnych form rehabilitacji,
- organizowanie i współorganizowanie różnych form działalności kulturalnej i artystycznej, sportowej, turystycznej i rekreacyjnej,
- wydawanie czasopism i innych wydawnictw pismem punktowym, powiększonym drukiem i na innych nośnikach informacji,
- organizację specjalistycznych bibliotek i za ich pośrednictwem szerzenie kultury poprzez popularyzację czytelnictwa,
- prowadzenie domów pomocy społecznej, domów dziennego pobytu, warsztatów terapii zajęciowej, zakładu aktywności zawodowej i innych placówek
- oraz współdziałanie w rozwiązywaniu problemów socjalno-bytowych niewidomych,
- działania na rzecz zatrudnienia niewidomych,
- prowadzenie szkoleń osób pracujących na rzecz niewidomych a także rodziców i opiekunów niewidomych,
- inicjowanie i opiniowanie regulacji prawnych dot. niewidomych,
- inicjowanie i prowadzenie badań i prac rozwojowych z zakresu rehabilitacji, warunków życia i potrzeb niewidomych,
- prowadzenie działalności propagandowej w zakresie profilaktyki i ochrony narządów wzroku.
3) Postanowieniem z dnia 28.02.2002 Polski Związek Niewidomych wpisany został do Rejestru Przedsiębiorców. Ostatni wpis dokonujący zmian wprowadzono 22.10. 2015 r
PZN prowadzi działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji celów statutowych. Dochód z działalności gospodarczej przeznaczony jest na realizację celów statutowych.
Zgodnie z wpisem do KRS przedmiotem działalności jest:
- PKD 68.20.Z – wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi i dzierżawionymi – jako dz. podstawową
- PKD 55 – zakwaterowanie
- PKD 56 – dz. usługowa związana z wyżywieniem
- PKD 77 – wynajem i dzierżawa
- PKD 85.6 – działalność wspomagająca edukację
- PKD 86 – opieka zdrowotna
- PKD 90 – działalność twórcza związana z kulturą i rozrywką
- PKD 47 – handel detaliczny z wyłączeniem handlu detal. pojazdami samochodowymi
- PKD 82.9 – działalność komercyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana
- PKD 96 – pozostała indywidualna działalność usługowa
Ponadto zgodnie z uchwałą Prezydium ZG –XVI-39/2015 z 25.08.2015 Polski Związek Niewidomych ( w tym jednostki Związku nie posiadające osobowości prawnej) prowadzi ponad wymienionymi w KRS dz. gospodarczą w niżej wymienionych PKD:
- PKD 01 – uprawy rolne włączając działalność usługową
- PKD 14 – produkcja odzieży
- PKD 49.3 – pozostały transport lądowy pasażerski
- PKD 62 – działalność związana z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki oraz działalność powiązana
- PKD 63 – działalność usługowa w zakresie informacji.
- PKD 68 – działalność związana z obsługą rynku nieruchomości
- PKD 73 – reklama, badanie rynku i opinii publicznej
- PKD 74 – pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna
- PKD 81 – dz. usługowa zawiązana z utrzymaniem porządku w budynku i zagospodarowaniem terenów zielonych
- PKD 85.5 – pozaszkolne formy edukacji
- PKD 87.90.Z – pozostała pomoc społeczna z zakwaterowaniem
4) Uchwały i postanowienia Zarządu Głównego PZN.
- Uchwała XVI -z- 1/2016 z dnia 15 marca 2016
W sprawie: zawieszenia Prezydium Mazowieckiego ZO - Uchwała XVI -z- 2/2016 z dnia 15 marca 2016
W sprawie : materiałów wnoszonych na XVII Krajowy Zjazd Delegatów ( porządek obrad i regulamin Zjazdu ) - Uchwała XVI -z- 3/2016 z dnia 15 marca 2016
W sprawie : materiałów wnoszonych na XVII Krajowy Zjazd Delegatów ( propozycje zmian w statucie PZN) - Uchwała XVI -z- 4/2016 z dnia 15 marca 2016
W sprawie : zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Głównego PZN za XVI-tą kadencję (materiał wnoszony na XVII Krajowy Zjazd Delegatów - Uchwała XVI -z- 5/2016 z dnia 15 marca 2016
W sprawie : wizerunku Polskiego Związku Niewidomych (konieczność wypracowania jednolitej polityki wizerunkowej PZN) - Uchwała XVI -z- 6/2016 z dnia 15 marca 2016
W sprawie : zasadności powołania przez PZN Fundacji - Uchwała XVII -z- 1/2016 z dnia 13 kwietnia 2016
W sprawie : wyboru sekretarza generalnego PZN i skarbnika ZG PZN - Uchwała XVII -z- 2/2016 z dnia 28 czerwca 2016
W sprawie : sprzedaży części nieruchomości Polskiego Związku Niewidomych w Bydgoszczy przy ul. Powstańców Wlkp. 33 - Uchwała XVII -z- 3/2016 z dnia 28 czerwca 2016
W sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności merytorycznej Związku za 2015 rok - Uchwała XVII -z- 4/2016 z dnia 28 czerwca 2016
W sprawie: przyjęcia sprawozdania z działalności finansowej Związku za 2015 rok - Uchwała XVII -z- 5/2016 z dnia 28 czerwca 2016
W sprawie zatwierdzenia planu rzeczowo-finansowego Związku na 2016 rok - Uchwała XVII -z- 6 /2016 z dnia 28 czerwca 2016
W sprawie: odwołania od uchwały Świętokrzyskiego Zarządu Okręgu. - Postanowienie XVI -z-1/2016 z dnia 15 marca 2016
W sprawie przyjęcia protokołu i informacji o pracy Prezydium ZG - Postanowienie XVI -z-2/2016 z dnia 15 marca 2016
W sprawie przyjęcia informacji podsumowującej okręgowe zjazdy delegatów PZN. - Postanowienie XVII -z-1/2016 z dnia 28 czerwca 2016
W sprawie: sprawozdania finansowego spółki z.o.o ZN Zakład Produkcyjno-Handlowy w Kielcach za 2015 rok - Postanowienie XVII -z- 2/2016 z dnia 28 czerwca 2016
W sprawie: przyjęcia do wiadomości protokołu Głównej Komisji Rewizyjnej podsumowującego sprawozdania okręgowych komisji oceniających sprawozdania finansowe okręgów PZN - Postanowienie XVII -z-3/2016 z dnia 28 czerwca 2016
W sprawie przyjęcia protokołów i informacji o pracy Prezydium ZG
5) Uzyskane w roku sprawozdawczym przychody w tys. zł: 37 854,94 tys. zł
PFRON (zad. zlecone, projekty, konkursy, SOD) | 3 163,29 |
Organy samorządowe, PFRON – na działalność Domów Pomocy Społecznej, ZAZ, WTZ, ŚDS oraz odpłatność mieszkańców DPS | 17 759,44 |
Przychody z działalności gospodarczej (w tym ze sprzedaży nieruchomości) | 11 823,12 |
Inne przychody ( w tym: dopłaty do turnusów rehabilit., NFZ, darowizny, umorzenie środków trwałych zakupionych z dotacji/ZFRON, wpłaty 1% podatku na OPP, przychody finansowe itp.) | 5 109,09 |
w tym m.in.: | |
– wpłaty 1% podatku na OPP | 86,30 |
– darowizny | 28,77 |
– przychody finansowe | 170,86 |
Informacja o poniesionych kosztach – 38 776,60 tys. zł
- cele statutowe / projektowe/- odpłatne i nieodpłatne działalności pożytku publicznego – 22 989,72 tys. zł
- administrację (media, wynagrodzenia, koszty obsługi działalności statutowej i inne) – 5 294,82 tys. zł
- działalność gospodarczą – 9 789,87 tys. zł
- pozostałe koszty (operacyjne, finansowe) – 702,19 tys. zł
Związek jako organizacja pożytku publicznego posiadająca 17 jednostek bez osobowości prawnej jest wpisana do KRS przedsiębiorców.
Niektóre jednostki Związku poza zadaniami statutowymi prowadzą działalność gospodarczą. Są to: Instytut Tyflologiczny w Warszawie, Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia w Bydgoszczy, NZOZ Ośrodek M-R w Olsztynie, Sanatorium Uzdrowiskowe Ośrodek L-R w Ciechocinku, Ośrodek L-R w Ustroniu Morskim, Ośrodek L-R w Muszynie, Dom Pomocy Społecznej w Olsztynie, Zakład Aktywności Zawodowej w Olsztynie oraz NZOZ Centralna Przychodnia R-L w Warszawie .
Związek podlegał obowiązkowemu badaniu sprawozdania finansowego wynikającego z art. 64 ust.1 pkt.4 Ustawy z dnia 29.09.1994 o rachunkowości.
Wynagrodzenie za obowiązkowe badanie sprawozdania finansowego oraz za przeprowadzenie kontroli ksiąg rachunkowych w ZAZ w Olsztynie i NZOZ Ośrodek M-R w Olsztynie za 2016 r. wynosi 9000,00 zł. netto.
Dane o:
- w 17-u wyżej wymienionych jednostkach Stowarzyszenia przeciętne zatrudnienie w 2016 roku wynosiło: 590,59 osób ( w tym 435,23 kobiety ). W tym 499,71 etatów, w tym kobiety 373,65 etatu.
- łączna kwota wynagrodzeń brutto wypłacona przez Związek wyniosła 17 456,31 tys. zł w tym na wynagrodzenia z umów o pracę – 15 536,12 tys. zł
- wysokość rocznego lub przeciętnego wynagrodzenia wypłacone członkom Zarządu i innych organów Stowarzyszenia oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą – 0 zł
- kwoty wydatkowane na umowy-zlecenia – 1 920,19 tys. zł
- udzielone pożyczki z tworzonego przez Zarząd Główny Funduszu Interwencyjnego (jednostkom PZN) – 109,2 tys. zł
- środki pieniężne w kasie i na rachunku bankowym i subkontach i funduszach według stanu na 31.12.2016 r. – 2 888,68 tys. zł
Poniżej podajemy numery rachunków podstawowych i środki pieniężne w tys. zł
Nazwa i numer konta | kwota |
DPS Kielce 63 1020 2629 0000 9202 0097 7652 | 151,10 |
DPS Chorzów 98 1050 1243 1000 0010 0009 6907 | 420,95 |
DPS Olsztyn 75 1540 1072 2021 5070 3300 0001 | 75,48 |
WTZ Słupsk 84 1240 3770 1111 0000 4068 9229 | 8,61 |
WTZ Toruń 92 1160 2202 0000 0000 5530 5735 | 52,28 |
WTZ Włocławek 89 1240 3389 1111 0000 3010 4259 | 52,38 |
Ośrodek RiSZ Bydgoszcz 46 1160 2202 0000 0000 6087 5642 | 225,07 |
Sanatorium Uzdrowiskowe Ośrodek L-R Ciechocinek
49 1020 5200 0000 4002 0002 2061 |
533,23 |
NZOZ Ośrodek M-R Olsztyn 85 1060 0076 0000 4013 8000 0323 | 361,64 |
Ośrodek L-R Muszyna 68 8809 0005 2001 0000 1078 0001 | 61,75 |
Ośrodek L-R Ustronie Morskie 60 1090 2659 0000 0001 0839 6213 | 35,85 |
ZAZ Olsztyn 93 1240 5598 1111 0000 5031 6568 | 233,20 |
NZOZ Centralna Przychodnia R-L Warszawa
85 1370 1037 0000 1701 4021 5200 |
3,08 |
Instytut Tyflologiczny Warszawa 54 1370 1037 0000 4083 5200 | 227,06 |
Zarząd Główny PZN 55 1370 1037 0000 1701 4091 2200 (projektowe) | 445,00 |
Środowiskowy Dom Samopomocy „ARIADNA” Olsztyn
29 1020 3541 0000 5402 0196 7496 |
0,00 |
Środowiskowy Dom Samopomocy „DEDAL” Olsztyn
77 1020 3541 0000 5502 0196 7553 |
2,00 |
Środowiskowy Dom Samopomocy „TEZEUSZ” Olsztyn
50 1020 3541 0000 5102 0196 7520 |
0,00 |
- wartość nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego – 0
- nabyte nieruchomości lub przeznaczono na nabycie kwotę – 0
- nabyte środki trwałe:
- W 17-tu jednostkach Związku bez osobowości prawnej nabyto środków trwałych za kwotę łącznie – 332,22 tys. zł
- wartość należności 1 294,97 tys. zł i zobowiązań 3 216,67 tys. zł ( w tym kredyty krótkoterminowe w rachunku bieżącym i długoterminowe – 373,11 tys. zł )
- remonty i zakupy:
- PZN Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy:
W Ośrodku ze środków własnych wykonano remont dachu i dwóch pokoi hotelowych Dokonano także zakupu środków trwałych. Były to : komputer oprzyrządowaniem do recepcji, dwa laptopy ( do księgowości i pracowni komputerowej ) oraz projektor. - PZN Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku:
Ze środków własnych dokonano wymiany źródeł światła w korytarzach i wymiany kotła Viessman. Naprawiono instalację ciepłej wody wymieniając pompę cyrkulacyjną oraz naprawiono instalację solanki. Zakupiono niszczarkę oraz urządzenie do masażu membranowego. - PZN Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „NESTOR” w Muszynie:
Nie dokonywano remontów i zakupów. - PZN Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „KLIMCZOK” w Ustroniu Morskim:
Ze środków dokonał szeregu prac remontowych poprawiając standard obiektu. Były to: malowanie pokoi i łazienek hotelowych, stołówki, i innych pomieszczeń użytkowych ( np. biblioteka). Oczyszczono posadzki w holach. Wymieniono część wykładzin podłogowych i mebli hotelowych. Zakupiono nowe krzesła do stołówki i kawiarni. Do kuchni zakupiono stół z basenem. Zakupiono drobny sprzęt stanowiący wyposażenie hotelu i kuchni ( leżaki, parawany, czajniki, sztućce. Wyremontowano i wyposażono pokój zabaw dla dzieci. Do kuchni zakupiono piec konwekcyjny. W kawiarni zainstalowano klimatyzację. Ponadto zakupiono leżanki masujące, bieżnię elektryczną, masażery do stóp i rąk, przyrządy do ćwiczeń usprawniających, leżanki zabiegowe, sprzęt do pracowni czynności dnia codziennego oraz kije do Nordic Walking. Wymieniono firanki.Wykonano dokumentację inwentaryzacyjną wraz z audytem energetycznym jako przygotowanie do prac związanych z remontem dachu i ociepleniem obiektu.
- PZN NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjnego „LABITYNT” w Olsztynie:
W Ośrodku ze środków własnych wykonano remont korytarza głównego i pięciu pokoi dot. Mieszkań chronionych lub pod działalność całodobowej opieki.. Ze środków ZFRON wykonano remont pomieszczenia podziemnego ( Piekiełko), zadaszenia wejścia głównego oraz portierni doposażając ją. Ze środków własnych zakupiono 7 łóżek do pomieszczeń przeznaczonych na całodobową opiekę. Zainstalowano system przywoławczy. - PZN Instytut Tyflologiczny w Warszawie : Ze środków własnych dokonano szeregu remontów pomieszczeń oraz prac konserwacyjnych.
- NZOZ Centralna Przychodnia L-R w Warszawie:
Ze środków własnych ( na raty) zakupiono sprzęt medyczny OCT TOPCON a także komputer z oprogramowaniem i kasę fiskalną. Zakupiono także drobny sprzęt fizjoterapeutyczny i pomoce optyczne. Ze środków własnych i darowizny wykonano pomalowanie szeregu pomieszczeń. Wydzielono dodatkowe pomieszczenia służące diagnostyce i pracowni. Dokonano adaptacji pomieszczeń poradni rehabilitacji i fizjoterapii. Wyposażono gabinet rehabilitacji wzroku dla dzieci i częściowo gabinet czynności dnia codziennego. - PZN DPS w Chorzowie:
Ze środków własnych zakupiono drobny sprzęt (m .innymi : kamera, krzesła biurowe, czajniki bezprzewodowe, materace, wentylatory, lampki, koncentrator tlenu) Zakupiono zestaw komputerowy, kosiarkę, 5 łóżek rehabilitacyjnych. Zakupiono też moduł do obsługi JPK i inne programy komputerowe. Wykonano szereg prac w zakresie bieżących remontów i konserwacji. Wymieniono zewnętrzne oświetlenie, wymieniono drzwi wejściowe. Wykonane prace modernizacyjne korytarzy I i II. - PZN DPS w Kielcach:
Ze środków własnych dokonano zakupu sprzętu rehabilitacyjnego tj. kabina UGUL wraz z osprzętem oraz stół rehabilitacyjny SR-3.
W ramach dotacji kupiono elektryczne łóżko rehabilitacyjne i wózek inwalidzki.
W ramach środków własnych wykonano szereg prac remontowych drobnych ( wymiana kabiny prysznicowej, wymiana baterii, umywalki oraz pomalowanie kilku pomieszczeń gospodarskich. - PZN DPS w Olsztynie:
Z dotacji zakupiono 2 lóżka elektryczne z materacami a ze środków własnych jeszcze jedno oraz szafę, parownicę i drobny sprzęt rehabilitacyjny.
Ze środków własnych wykonano szereg remontów . Generalny jednego pokoju, częściowego w pięciu pokojach ( łazienka, malowanie, panele podłogowe. Wykonywano też drobne naprawy bieżące. - PZN WTZ w Słupsku:
Ze środków pochodzących z dotacji zakupiono komputer z oprogramowaniem dot. JPK. - WTZ w Toruniu:
Ze środków pochodzących z dotacji zakupiono sprzęt komputerowy, bojler, stoły składane i sprzęt do pracowni gospodarstwa domowego. - PZN WTZ we Włocławku:
Nie przeprowadzano remontów i nie dokonywano zakupów - PZN ZAZ w Olsztynie:
Wykonano remont korytarza będącego ciągiem komunikacyjnym pomieszczeń Zakładu. ( malowanie ścian, zmiana oświetlenia. Z Funduszu Aktywności zawodowej partycypowano w kosztach remontu wejścia głównego do obiektu.
Ponadto w ramach dotacji zakupiono: patelnię elektryczną, blender, stół ze stali nierdzewnej, stół prosty , baterię do zlewozmywaka, rower rehabilitacyjny, 2 stoły do masażu. - PZN ŚDS „ ARIADNA”:
W ramach dotacji zakupiono szereg przedmiotów stanowiących doposażenie oraz wyposażenie ( m.innymi :stolik medyczny, tablica do ćwiczeń manualnych, bieżnia, piłka do jogi, atlas do ćwiczeń, hantle)
Przeprowadzono remont pracowni gospodarstwa domowego w ramach dotacji. - PZN ŚDS „ DEDAL”:
W ramach doposażenia pracowni ruchowej zakupiono : bieżnie treningową, rower treningowy i sprzęt „wioślarz”
Wykonano także szereg prac remontowych ze środków dotacji lub dodatkowo pozyskanych. Były to : przystosowanie pracowni gospodarstwa domowego, utworzenie pracowni plastycznej, pomalowanie pracowni krawieckiej i multimedialnej, wymiana kabiny prysznicowej w toalecie uczestników, remont korytarza, remont pokoi i pracowni, malowanie holu głównego. - PZN ŚDS „ TEZEUSZ”:
W ramach dotacji zakupiono szereg sprzętu stanowiącego wyposażenie pracowni i pomieszczeń dla uczestników (meble łazienkowe, komputer, sprzęt do pracowni kulinarnej, taboret elektryczny, kuchnia elektryczna, drobny sprzęt do pracowni kulinarnej, stół z basenem 1-komorowym. Zakupiono sprzęt rehabilitacyjny ( m. innymi: fotel masujący, UGUL, stół rehab, rotor do ćwiczeń kończyn.
Ze środków publicznych wykonano szereg prac remontowych ( remont magazynu, pracowni kulinarnej, pracowni komputerowej, ułożenie wykładziny w sali sportowej, malowanie szeregu pomieszczeń, montaż drzwi do kilku pomieszczeń)
- PZN Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy:
Związek wiele zadań realizował w ramach dotacji udzielonej przez podmioty państwowe centralne i samorządowe. W ramach wielu programów oraz innych środków jednostki Związku realizowały poniższe zadania:
- Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy
Jego głównym celem było organizowanie szkoleń z zakresu rehabilitacji podstawowej dla niewidomych zwłaszcza nowo ociemniałych. W ramach konkursu realizowano projekt ze środków PFRON p.n. „Kompleksowa rehabilitacja osób słabowidzących i niewidomych – „Sprawdź i rozwiń swoje możliwości”/ „Rehabilitacja Twoją Szansą na samodzielność” . W ramach projektu przeszkolono 251 osób w tym 233 niewidomych i 18 opiekunów.
Prowadził usługi hotelowe. - Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku głównie organizował turnusy leczniczo-rehabilitacyjne dofinansowywane ze środków PFRON oraz sanatoryjne ze środków NFZ. Było to 16 turnusów 21 dniowych leczniczo sanatoryjnych i 12 turnusów 28 dniowych w zakresie rehabilitacji uzdrowiskowej W roku sprawozdawczym z usług Ośrodka skorzystało 1491 osób w tym 42 niewidomych.
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku głównie organizował turnusy leczniczo-rehabilitacyjne dofinansowywane ze środków PFRON oraz sanatoryjne ze środków NFZ. Było to 16 turnusów 21 dniowych leczniczo sanatoryjnych i 12 turnusów 28 dniowych w zakresie rehabilitacji uzdrowiskowej W roku sprawozdawczym z usług Ośrodka skorzystało 1556 osób w tym 48 niewidomych.
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „ NESTOR” w Muszynie organizował turnusy rehabilitacyjne dofinansowywane ze środków PFRON ( PCPR i MOPS) oraz pobyty grup i osób prywatnych. Z usług Ośrodka skorzystało 651 osób w tym 225 niewidomych.
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „KLIMCZOK” w Ustroniu Morskim był organizatorem turnusów rehabilitacyjno-szkoleniowych ( dofinansowywanych ze środków PFRON za pośrednictwem MOPS i PCPR), szkoleniowych, pobytów integracyjnych oraz osób prywatnych. Z usług Ośrodka skorzystało 2899 osób w tym 1130 niewidomych.
- NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny „LABIRYNT” w Olsztynie prowadził kilka form działalności :
- świadczenia zdrowotne w NZOZ. : w ramach NFZ – 53572; odpłatnie 789
- mieszkania chronione dla 23 osób w tym 5 niewidomych
- 12 mieszkań prowadzonych na podstawie umowy z Urzędem Miasta
- mieszkania dla pozostałych mieszkańców
- usługi hotelowe 1285 osobodni
- Instytut Tyflologiczny w Warszawie zajmował się:
- obsługą centralnych władz statutowych
- administrowaniem nieruchomościami Związku oraz prowadzeniem działalności gospodarczej dla pozyskania środków
- rozliczeniami realizowanych projektów
- działalnością rehabilitacyjną w ramach której realizował n. wymienione projekty:
- „Tyflopolis” ze środków Urzędu M.st Warszawa- prace dot. wspomagania niewidomych w poruszaniu się po stolicy,
- „Niewidomi ale widoczni” ze środków Urzędu Marszałkowskiego
- Ulotki i broszury “Gdy spotkasz osobę niewidomą” – zwiększenie świadomości społecznej w zakresie problematyki osób z dysfunkcją wzroku” – ze środków Urzędu Marszałkowskiego
- „Przez wiedzę do integracji” ze środków PFRON wydawanie czasopism dla dorosłych, dzieci i młodzieży oraz Biuletynu Informacyjnego
- „VAWA mówi” – ze środków Urzędu M.st Warszawa
- NZOZ Centralna Przychodnia L-R w Warszawie w roku sprawozdawczym rejestrowała 6992 pacjentów w tym 184 niewidomych. Prowadziła porady i wykonywała zabiegi w różnorodnych poradniach. Były to: poradnie: okulistyczna dla dorosłych i dzieci, rehabilitacyjna, medycyny pracy, psychologiczna, stomatologiczna, neurologiczna oraz prowadziła dzienny ośrodek rehabilitacji wzroku głownie w zakresie usprawniania widzenia oraz doboru właściwego sprzętu rehabilitacyjnego ( białe laski, lupy ) a także punkt optyczny.
- Dom Pomocy Społecznie w Chorzowie dla 156 pensjonariuszy
- Dom Pomocy Społecznej w Kielcach dla 45 pensjonariuszy
- Dom Pomocy Społecznej w Olsztynie dla 100 pensjonariuszy.
Trzy Domy poza działalnością opiekuńczą, medyczną, socjalno-bytową prowadziły różnorodne zajęcia terapeutyczne indywidualne i grupowe w celu rozwijania aktywności swoich podopiecznych. Były to zajęcia manualne, kulturalno-integracyjne. Spotkania i wyjścia grupowe do miejsc kultury. - – 13) Warsztaty Terapii Zajęciowej w Słupsku dla 50, w Toruniu dla 24, we Włocławku dla 40 uczestników. Wśród uczestników przeważały osoby niewidome z dodatkowymi schorzeniami.
Dla uczestników prowadzono różnorodne zajęcia na bazie pracowni: dziewiarskiej, poligraficznej, ceramicznej, szczotkarskiej, krawieckiej, muzyczna, teatralna, papieroplastyki, praktyki życiowej. Uczestnicy Warsztatów korzystali z różnych form rehabilitacji indywidualnej oraz byli uczestnikami wielu imprez integracyjnych i wycieczek krajoznawczych.
- Zakład Aktywności Zawodowej w Olsztynie. Dominującym kierunkiem działalności była produkcja gastronomiczna i garmażeryjna. Uzupełniająco prowadzona była produkcja krawiecko-szwalnicza oraz wyrobów artystycznych. Wykonywał usługi pralnicze i maglowanie. Prowadził uprawę warzyw i krzewów owocowych ZAZ dał zatrudnienie 41 osobom w tym 20 niewidomym.
- – 17) Środowiskowe Domy Samopomocy w Olsztynie „ARIADNA” „DEDAL” „TEZEUSZ” prowadziły treningi funkcjonowania w życiu codziennym, terapię ruchową oraz niosły pomoc i niezbędną opiekę łącznie 174 osobom z określonymi zaburzeniami.
6) Informacje o rozliczeniach Stowarzyszenia z tytułu zobowiązań podatkowych oraz informacja o składanych deklaracjach podatkowych:
- CIT –8 zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych
- VAT-7 dot. podatku od towarów i usług
- PIT-4 dot. zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych
- PIT – 11/8B, PIT –40 zeznanie o osiągniętym dochodzie osób fizycznych
- INF- D informacja o wynagrodzeniach zatrudnionych pracowników niepełnosprawnych i ich stopniach niepełnosprawności.
- DEK II- deklaracja miesięcznych wpłat na PFRON
- INF-1 informacja miesięczna o zatrudnieniu, kształceniu lub działalności na rzecz niepełnosprawnych
- DRA – do ZUS – miesięczna zbiorcza deklaracja rozliczeniowa plus raporty imienne o składkach na ubezpieczenia społeczne.
- MPIPS – Roczne sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pożytku publicznego
- GUS – sprawozdanie z lecznictwa uzdrowiskowego, ambulatoryjnej opieki zdrowotnej , zakładami stacjonarnymi pomocy społecznej, z dz. stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji społecznych,
- Deklaracja podatku od nieruchomości do Urzędu Gmin składane na terenie posiadanych nieruchomości
- Uzyskane dochody wydatkowane są w całości i wyłącznie na cele statutowe. Dochody wolne od podatku na podstawie art.17 ust.1 pkt. 4 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Dochody OPP wolne na podstawie art.17 ust.1 pkt.6c Ustawy o podatku.
- 3 jednostki PZN: Instytut Tyflologiczny w Warszawie, Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia w Bydgoszczy jako zakłady pracy chronionej oraz ZAZ w Olsztynie jako są uprawnione do korzystania ze zwolnienia wynikającego z ustawy i podatkach i opłatach lokalnych art.7 ust.2 pkt.4.
7) W Stowarzyszeniu w 2016 roku przeprowadzone były następujące kontrole
- Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Zakład Ubezpieczeń Społecznych Bydgoszcz | Od 04.05.2016 Do 10.05.2016 |
Prawidłowość i rzetelność obliczania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek do których pobierania zobowiązany jest Zakład oraz zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. Ustalanie uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społecznych i wypłacanie tych świadczeń oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu. Prawidłowość i terminowość opracowania wniosków o świadczenie emerytalne i rentowe. Wystawianie zaświadczeń lub zgłoszenie danych dla celów ubezpieczeń społecznych. |
Bez zaleceń | |
2 | Biuro „SADREM” Warszawa | 4.03.2016 do-5.03.2016 |
Audyt projektu PFRON “Rehabilitacja Twoją szansą na samodzielność II” | Bez zaleceń | – |
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Państwowa Powiatowa Inspekcja Sanitarna Aleksandrów Kujawski | 25.11.2016 | Kontrola sanitarno-higieniczna i techniczna obiektu; postępowanie z odpadami, postępowanie z bielizną, kontrola wody ( Legionella), bezpieczeństwo epidemiologiczne ( dezynfekcja i sterylizacja; przestrzeganie przepisów higieniczno-sanitarnych | Bez zaleceń | |
2 | DEKRA | 15.12.2016 | Audit ISO | Bez zaleceń |
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „ NESTOR” w Muszynie
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Komendant Miejski Straży Pożarnej- Nowy Sącz | 3.08..2016. | Zabezpieczenie p. poż. Ośrodka | 1 zalecenie | Do realizacji |
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „KLIMCZOK” w Ustroniu Morskim
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Usługowy Zakład Kominiarski Kołobrzeg | 30.03.2016 | Okresowa kontrola technicznej sprawności przewodów kominowych spalinowo-wentylacyjnych | Bez zaleceń | |
2 | Zakład Usług Pożarniczych „Bojard” Kołobrzeg | 23.03.2016 | Badania wewnętrznej sieci hydrantowej | Bez zaleceń | |
3 | Usługi Nadzoru Technicznego Ustronie Morskie | 03.06.2016 | Przegląd i ocena stanu technicznego instalacji i urządzeń gazowych | Bez zaleceń | |
4 | PHT SUPON Koszalin | 08.06.2016 | Przegląd i konserwacja sprzętu p.poż. | Bez zaleceń | |
5 | Usługowy Zakład Instalatorstwa Elektrycznego Gościno | 07.09.2016 | Badania skuteczności samoczynnego wyłączenia, badania rezystancji izolacji obwodów i urządzeń, badania instalacji odgromowej; sprawdzenie oświetlenia wnętrz światłem elektrycznym; sprawdzenie oświetlenia awaryjnego |
Bez zaleceń | |
6 | SANEPID | 23.03.2016 | Kontrola sanitarna w sprawie spełnienia warunków sanitarnych do sprzedaży napojów alkoholowych w kawiarni Ośrodka | Bez zaleceń |
- NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny „LABIRYNT” w Olsztynie
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztyn | 1.03.2016. | Bieżący nadzór sanitarny ( pokoje hotelowe) | Bez zaleceń | |
2. | Wojewoda Warmińsko-Mazurski | 22.04.2016 | Spełnienie warunków Zakładu Pracy Chronionej | Bez zaleceń | |
3. | Państwowa Inspekcja Pracy | 12.05.2016 do 15.05.2016 | BHP i zatrudnianie niepełnosprawnych | Bez zaleceń | |
4. | Zakład Ubezpieczeń Społecznych | 19.05.2016 | Tematyka ubezpieczeń | Bez zaleceń | |
5. | Delegatura w Ciechanowie Urzad Woj. Warszawa | 6.07.2016 do 7.07.2016 |
Kontrola zgodności wykonywanej działalności z przepisami określającymi wykonywanie dz. leczniczej | Bez zaleceń | |
6. | Wojewoda Warmińsko-Mazurski | 26.08.2016. | Sprawdzenie uprawnień do organizowania turnusów rehab. | Bez zaleceń | |
7. | Państwowy Inspektor Sanitarny – Olsztyn | 26.10.2016. | Nadzór przeciwepidemiczny | Bez zaleceń |
- 6.Instytut Tyflologiczny PZN ZPChr
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne-liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln informacja o niewykonanych z podaniem przyczyny |
1 | Główna Komisja Rewizyjna | 21.11.2016 – 22.11.2016 | Kontrola ZFRON | 3 | zrealizowano |
- NZOZ Centralna Przychodnia
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Zakład Ubezpieczeń Społecznych | VII/VIII.2016 | Poprawność rozliczeń kadrowo-placowych | Nadpłata z tyt.f.rehab. | zrealizowano |
2 | NFZ | VII/VIII.2016 | Zaopatrzenie w sprzęt rehabilitacyjny | 1 dokonać zakupu wyposażenia dla optyka | zrealizowano |
3 | Urząd Medycyny Pracy | IX.2016 | Poprawność działalności | Zlecanie badań RTG wyłącznie w przypadku potrzeby | zrealizowano |
4 | ISSO | VII | Standardy jakościowe | Bez zaleceń |
- DPS Chorzów
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 21.04.2016 | Kontrola sanitarna – pobór cieplej wody użytkowej do badania obecności Legionelli . | Bez zaleceń | |
2 | Biuro Audytorskie „SADREN” | 26.04.2016 do 27.04.2016 | Badanie sprawozdania finansowego za 2015 rok | Bez zaleceń | |
3 | Państwowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 28.04.2016 | Kontrola kompleksowa kuchni | Bez zaleceń | |
4 | Komenda Miejska Straży Pożarnej w Chorzowie | 11.08.2016 | Kontrola przestrzegania przepisów ppoż. | 9 zaleceń | zrealizowano |
5 | Państwowy Inspektor Sanitarny Chorzów | 22.09.2016 | Kontrola doraźna w związku z interwencją – skarga na stan sanitarny | Wydano 3 zalecenia | zrealizowano |
6 | Państwowy Inspektor Sanitarny Chorzów | 6.10.2016 | Wizytacja pod kątem Kontrola wykonania zaleceń jw. | Bez zaleceń | |
7 | Państwowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 27.10.2016 | Bieżący nadzór warunków higieny pracy | Wydano 1 zalecenie | Realizacja 30.06.2017 |
8 | Sąd Okręgowy w Katowicach | 3.11.2016 | Przestrzeganie praw osób z zaburzeniami psychicznymi | Bez zaleceń | |
9 | Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach Wydział Polityki Społecznej | 28.11.2016 do 06.12.2016 | Kontrola doraźna w związku z interwencjami dot. nieprawidłowości usług świadczonych przez Dom i nie przestrzegania praw mieszkańców | Bez zaleceń |
- DPS Kielce
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Zakład Ubezpieczeń Społecznych – Kielce | 22.04.2016 do 04.03.2016 | Kontrola prawidłowości naliczania składek. Ustalanie uprawnień;, wypłata świadczeń | Bez zaleceń | |
2. | Państwowy Inspektor Sanitarny w Kielcach | 1.04.2016 | Kontrola stanu sanitarno-higienicznego i technicznego obiektu | Bez zaleceń | |
3. | Państwowy Inspektor Sanitarny w Kielcach | 4.05.2016 do 5.05.2016 | Kontrola sanitarna bloku żywienia | Bez zaleceń | |
4. | Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach | 12.10.2016 | Kontrola jakości świadczonych usług bytowych i opiekuńczych | 1 zalecenie opracowanie procedury postępowania z osobami z chorobami zakaźnymi | zrealizowano |
5. | Państwowy Inspektor Sanitarny Kielce | 19.10.2016 | Kontrola doraźna stanu technicznego i jego zgodności z wymogami sanitarno-higienicznymi | Bez zaleceń | |
6. | Urząd Marszałkowski Woj. Świętokrzyskie | 1.12.2016 | Wizytacja pod katem przestrzegania przepisów pod katem przymusu bezpośredniego | Bez zaleceń |
10.DPS Olsztyn
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Państwowy Wojewódzki Inspektorat Sanitarny W Olsztynie | 21.09.2016 do 23.09.2016 | Kontrola stanu sanitarnego pomieszczeń pobytu mieszkańców | Bez zaleceń |
- WTZ Słupsk
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie | 03-10.11.2016r. | Prawidłowość kwalifikowania uczestników do WTZ, wydatkowanie środków Funduszu, prawidłowość w zakresie zatrudnienia kadry oraz zgodność działania WTZ z zawartą umową. | Bez zaleceń |
- WTZ Toruń
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | MOPR | 02.09.2016 | -prawidłowości wykorzystania środków finansowych
– prawidłowości kwalifikowania kandydatów na uczestników WTZ, – działalności merytorycznej warsztatu, w tym działalności rady programowej, – prawidłowości wykorzystania środków ze sprzedaży |
1. uzupełnienie dokumentacji współpracy z rodzicami lub opiekunami uczestnika,. 2. uaktualnienia dokumentacji uczestników WTZ dotyczące miejsca zamieszkania, stanu rodzinnego itp., 3. propozycja- wprowadzenia praktyk zawodowych i poradnictwa zawodowego. |
zrealizowano |
- WTZ Włocławek
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie we Włocławku | 28.11.2016 do 16.12.2016 |
1.Realizacja art.10a usr,5 Ustawy o rehabilitacji .zawodowej oraz § 14 ust.2 i 3 Rozporządzenia w sprawie wtz-ów 2. Kontynuowanie nadzoru w zakresie przestrzegania przez uczestników i rodziny czasu zajęć 3. Kontynuowania nadzoru i aktualizacji dokumentów wtz. 4.Wzmocnienia współpracy z PUP dla realizacji przez uczestników dalszej rehabilitacji zgodnie z kompetencjami społeczno-zawodowymi. |
4 zalecenia | W trakcie realizacji |
- ZAZ Olsztyn
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki | 26.08.2016 | Spełnianie przez ZAZ warunków Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i Rozporządzenia MPiPS z dnia 17 lipca 2012r. w sprawie zakładów aktywności zawodowej: w zakresie: osiągania wskaźników zatrudnienia; – przystosowania obiektów i pomieszczeń dla potrzeb zatrudnianych osób niepełnosprawnych; – zapewnienia doraźnej i specjalistycznej opieki medycznej; – gospodarowania Zakładowym Funduszem Aktywności Zawodowej; – prowadzenia dokumentacji Zespołu Programowego . |
Bez zaleceń | |
2. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie | 30.09.2016 | Przestrzeganie przepisów bhp w zakresie materiałów do kontaktu z żywnością. | 3 zalecenia | Zrealizowano |
3. | Kierownik Działu świadczeń Socjalnych MOPS i inspektor Wydziału Zdrowia | 7.09.2016 | Poprawność wykonywania zadania publicznego „Przygotowanie i dystrybucja posiłków dla klientów MOPS. | 1 zalecenie | Zrealizowano |
4. | Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego. Województwa War – Maz. | 28.11.2016 do 29.11.2016 | Sprawdzenie dokumentów kosztowych za 2015 r -stan zatrudnienia – finansowanie kosztów ZAZ – IPR -wykorzystanie dodatkowych środków – realizacja zaleceń pokontrolnych z 2014 i 2015 |
6 zaleceń | Zrealizowano |
- SDS Ariadna
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Olsztynie | 11.03.2016 do 22.03.2016 | – Kontrolą objęto lata 2013, 2014, 2015. – Prawidłowość i rzetelność obliczania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek, do których pobierania zobowiązany jest Zakład oraz zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. – Ustalenie uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społecznych i wypłacanie tych świadczeń oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu. – Prawidłowość i terminowość opracowywania wniosków o świadczenia emerytalne i rentowe. – Wystawienie zaświadczeń lub zgłaszanie danych dla celów ubezpieczeń społecznych |
Ubezpieczenie zdrowotne (konto 52) za listopad 2015 r. wystąpiła niedopłata w kwocie 2,31 zł – W składkach na Fundusz Pracy (konto 53) wystąpiła nadpłata w kwocie 240,80 zł, która została uwzględniona w rozliczeniu za kwiecień 2016 r. |
zrealizowano |
2 | Urząd Miasta a Olsztyn Wydział Polityki Społecznej Organizacji Pozarządowej | 18.04.2016 | Bieżąca kontrola DSD odpłatność za 2015; realizacja dodatkowych środków na standaryzacje | bez zaleceń | |
3 | Warmińsko-Mazurski Inspektor Sanitarny | 13.05.2016 | Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu sanitarno – higienicznego w środowiskowym domu samopomocy | Bez zaleceń |
- SDS Dedal
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Warmińsko – Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Olsztynie | 13.05.2016 | Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu sanitarno-higienicznego w środowiskowym domu samopomocy. | Bez zaleceń | – |
2 | Urząd Miasta Olsztyn | 16.03.2016 do 18.03.2016 | Ocena funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy, odpłatność za usługi realizacja wykorzystania dodatkowych środków za lata 2014-2015 | Bez zaleceń |
- SDS Tezeusz
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Urząd Miasta Olsztyn | 6.05.2016 | Bieżąca kontrola Domu, odpłatności oraz realizacja dodatkowych środków otrzymanych w klatach 2014 -2015 | Bez zaleceń | |
2 | Warmińsko-Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektorat Sanitarny | 13.05.2016 . | Bieżąca kontrola przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu sanitarno-higienicznego w środowiskowym domu samopomocy | Bez zaleceń |
Warszawa 4 maja 2017.