Brak asysty na Dworcu Gdańskim
Polski Związek Niewidomych skierował pismo do Polskich Kolei Państwowych o trudnościach w podróżowaniu z powodu braku asysty na Dworcu Gdańskim.
Uzyskaliśmy poniższą odpowiedź.
W odpowiedzi na Państwa wiadomość pragnę zapewnić, że PKP S.A. dąży do tego, aby czas spędzony na dworcu i zaplanowana podróż przebiegała w sposób komfortowy i przyjazny dla wszystkich pasażerów, z uwzględnieniem potrzeb osób o ograniczonej mobilności, którym poruszanie się w przestrzeni miejskiej sprawia trudność.
Zgodnie z europejskimi normami, osobami o ograniczonej mobilności są nie tylko osoby korzystające z wózków inwalidzkich, ale także osoby starsze, czasowo lub stale poruszające się o kulach, kobiety w ciąży, osoby z dysfunkcją narządu wzroku lub słuchu, a także rodzice z małymi dziećmi.
Wobec tego uprzejmie informuję, że zgodnie z obowiązującą w Spółce Procedurą udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej na dworcach kolejowych i obszarach stacji, przyjętą decyzją Dyrektora Zarządzającego ds. Nieruchomości z dnia 11 sierpnia 2014 r. Biuro Bezpieczeństwa dokonało aktualizacji wykazu dworców, na których świadczona jest pomoc osobom o ograniczonej sprawności ruchowej przez pracowników ochrony fizycznej osób i mienia. Zawarta zmiana dotyczy rozszerzenia o usługę asysty osobom z niepełnosprawnościami i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej (PRM) na dworcu PKP Warszawa Gdańska. Aktualizacja wykazu wchodzi w życie z dniem 01 kwietnia 2023 r.
Z poważaniem
Maciej Ławrzecki
Zespół ds. Standardu Obsługi Klienta
Biuro Zarządzania Strategicznego
Polskie Koleje Państwowe S.A.
e-mail: kontakt@pkp.pl