Sprawozdanie z działalności Polskiego Związku Niewidomych za 2015 rok (sporządzone zgodnie z art.23 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie)
Polski Związek Niewidomych 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 9 Stowarzyszenie wpisane do KRS 06.09.2001 pod numerem 00000420049 Regon nr 007025575.
Od 19 marca 2004 jest organizacją pożytku publicznego
Reprezentantem podmiotu jest Prezydium Zarządu Głównego w składzie:
- Prezes Zarządu Głównego – Anna Bogusława Woźniak- Szymańska
- Wiceprezes ZG – Zenon Tadeusz Bryja
- Wiceprezes ZG – Zbigniew Janusz Terpiłowski
- Wiceprezes ZG – Teresa Jadwiga Wrzesińska
- Sekretarz Generalny ZG – Małgorzata Jolanta Pacholec
- Skarbnik ZG – Dorota Jadwiga Moryc
a od 12.04.2016
- Prezes Zarządu Głównego – Anna Bogusława Woźniak- Szymańska
- Wiceprezes ZG – Kornel Antoni Chmiel
- Wiceprezes ZG – Tomasz Władysław Krzyżański
- Wiceprezes ZG – Włodzimierz Ożga
- Sekretarz Generalny ZG – Elżbieta Maria Oleksiak
- Skarbnik ZG – Dorota Jadwiga Moryc
1) Cele statutowe Stowarzyszenia:
Zrzeszanie niewidomych i słabo widzących zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności ze względu na stan wzroku oraz podopiecznych członków odpowiadających kryteriom niepełnosprawności z tyt. wzroku jak wyżej, w celu ich społecznej integracji, rehabilitacji, ochrony interesów zawodowych, ekonomicznych i społecznych oraz przeciwdziałania ich dyskryminacji.
Związek reprezentuje swoich członków wobec organów naczelnych Państwa, administracji rządowej oraz innych instytucji.
2) Działalność w zakresie realizacji celów statutowych wykonywana była między innymi przez 17 jednostek nie posiadających osobowości prawnej tj:
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia im. Józefa Buczkowskiego – ZPCH – 85-090 Bydgoszcz ul. Powstańców Wlkp. 33
- Polski Związek Niewidomych ”EDEN” Sanatorium Uzdrowiskowe Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny im. M. Kaczmarka – 87-720 Ciechocinek ul. Słońska 15
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny im. kpt. J. Silhana – 33-370 Muszyna ul. Lipowa 4
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „Klimczok” – 78-111 Ustronie Morskie ul. Okrzei 1
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny PZN – ZPCh 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Instytut Tyflologiczny – ZPCH – 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 9
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centralna Przychodnia Rehabilitacyjno-Lecznicza PZN – 00-181 Warszawa ul. Karmelicka 26
- Polski Związek Niewidomych Dom Pomocy Społecznej im. Kazimierza Jaworka – 41-503 Chorzów ul. Siemianowicka 101
- Polski Związek Niewidomych Dom Pomocy Społecznej 25-015 Kielce ul. Złota 7
- Polski Związek Niewidomych Dom Pomocy Społecznej – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Warsztat Terapii Zajęciowej – 76-200 Słupsk ul. Marii Skłodowskiej Curie 3
- Polski Związek Niewidomych Warsztaty Terapii Zajęciowej – 87-100 Toruń ul. Mickiewicza 61
- Polski Związek Niewidomych Warsztat Terapii Zajęciowej – 87-800 Włocławek ul. Łazienna 6
- Polski Związek Niewidomych Zakład Aktywności Zawodowej – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Środowiskowy Dom Samopomocy „ARIADNA” – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Środowiskowy Dom Samopomocy „DEDAL” – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Środowiskowy Dom Samopomocy „TEZEUSZ” – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
Ponadto w KRS zarejestrowana jest jednostka pn. Ośrodek Informacji i Promocji Postępu Naukowo-Technicznego 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 9, której działalność zawieszona jest od 2003 r.
Związek zarejestrowany w KRS prowadzi odpłatną i nieodpłatną działalność pożytku publicznego zarejestrowaną pod nr. PKD 94,99,Z – działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej niesklasyfikowana.
W ramach realizacji celów statutowych poszczególne jednostki realizowały zadania przez:
- prowadzenie oraz współdziałanie w prowadzeniu rehabilitacji podstawowej, leczniczej, społecznej i zawodowej,
- organizowanie różnych form rehabilitacji,
- organizowanie i współorganizowanie różnych form działalności kulturalnej i artystycznej, sportowej, turystycznej i rekreacyjnej,
- wydawanie czasopism i innych wydawnictw pismem punktowym, powiększonym drukiem i na innych nośnikach informacji,
- organizację specjalistycznych bibliotek i za ich pośrednictwem szerzenie kultury poprzez popularyzację czytelnictwa,
- prowadzenie domów pomocy społecznej, domów dziennego pobytu, warsztatów terapii zajęciowej, zakładu aktywności zawodowej i innych placówek
- oraz współdziałanie w rozwiązywaniu problemów socjalno-bytowych niewidomych,
- działania na rzecz zatrudnienia niewidomych,
- prowadzenie szkoleń osób pracujących na rzecz niewidomych a także rodziców i opiekunów niewidomych,
- inicjowanie i opiniowanie regulacji prawnych dot. niewidomych,
- inicjowanie i prowadzenie badań i prac rozwojowych z zakresu rehabilitacji, warunków życia i potrzeb niewidomych,
- prowadzenie działalności propagandowej w zakresie profilaktyki i ochrony narządów wzroku.
3) Postanowieniem z dnia 28.02.2002 Polski Związek Niewidomych wpisany został do Rejestru Przedsiębiorców. Ostatni wpis dokonujący zmian wprowadzono 22.10. 2015 r
PZN prowadzi działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji celów statutowych. Dochód z działalności gospodarczej przeznaczony jest na realizację celów statutowych.
Zgodnie z wpisem do KRS przedmiotem działalności jest:
- PKD 68.20.Z – wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi i dzierżawionymi – jako dz. podstawową
- PKD 55 – zakwaterowanie
- PKD 56 – dz. usługowa związana z wyżywieniem
- PKD 77 – wynajem i dzierżawa
- PKD 85.6 – działalność wspomagająca edukację
- PKD 86 – opieka zdrowotna
- PKD 90 – działalność twórcza związana z kulturą i rozrywką
- PKD 47 – handel detaliczny z wyłączeniem handlu detal. pojazdami samochodowymi
- PKD 82.9 – działalność komercyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana
- PKD 96 – pozostała indywidualna działalność usługowa
Ponadto zgodnie z uchwałą Prezydium ZG –XVI-39/2015 z 25.08.2015 Polski Związek Niewidomych ( w tym jednostki Związku nie posiadające osobowości prawnej) prowadzi ponad wymienionymi w KRS dz. gospodarczą w niżej wymienionych PKD:
- PKD 01 – uprawy rolne włączając działalność usługową
- PKD 14 – produkcja odzieży
- PKD 49.3 – pozostały transport lądowy pasażerski
- PKD 62 – działalność związana z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki oraz działalność powiązana
- PKD 63 – działalność usługowa w zakresie informacji.
- PKD 68 – działalność związana z obsługą rynku nieruchomości
- PKD 73 – reklama, badanie rynku i opinii publicznej
- PKD 74 – pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna
- PKD 81 – dz. usługowa zawiązana z utrzymaniem porządku w budynku i zagospodarowaniem terenów zielonych
- PKD 85.5 – pozaszkolne formy edukacji
- PKD 87.90.Z – pozostała pomoc społeczna z zakwaterowaniem
4) Uchwały i postanowienia Zarządu Głównego PZN.
- Uchwała XVI -z- 1/2015 z dnia 24 czerwca 2015
W sprawie: zatwierdzenia uchwały Prezydium ZG podjętej w imieniu Zarządu Głównego a dotyczącej wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu na rzecz Firmy dostarczającej ciepło dla DPS w Chorzowie. - Uchwała XVI -z- 2/2015 z dnia 24 czerwca 2015
W sprawie zatwierdzenia planu rzeczowo-finansowego Związku na 2015 rok - Uchwała XVI -z- 3/2015 z dnia 24 czerwca 2015
W sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności merytorycznej Związku za 2014 rok - Uchwała XVI -z- 4/2015 z dnia 24 czerwca 2015
W sprawie: przyjęcia sprawozdania z działalności finansowej Związku za 2014 r - Uchwała XVI -z- 5 /2015 z dnia 24 czerwca 2015
W sprawie: podziału środków pochodzących ze sprzedaży nieruchomości w Olsztynie przy ul. Barcza - Uchwała XVI -z- 6/2015 z dnia 24 czerwca 2015
W sprawie: ordynacji wyborczej na okręgowe zjazdy delegatów PZN w 2015 r - Uchwała XVI -z- 7/2015 z dnia 24 czerwca 2015
W sprawie składek członkowskich od stycznia 2016 roku - Uchwała XVI -z- 8/2015 z dnia 24 czerwca 2015
W sprawie oferty Towarzystwa Przemysłowo – handlowego A.L Sojka S.A dot. propozycji współpracy w zakresie wspólnego przedsięwzięcia dot. nieruchomości zlokalizowanej w Warszawie ul. Konwiktorska 7 - Uchwała XVI -z- 9/2015 z dnia 1 grudnia 2015
W sprawie zwołania XVII Krajowego Zjazdu Delegatów PZN - Uchwała XVI -z- 10/2015 z dnia 1 grudnia 2015
W sprawie: terminu Okręgowego Zjazdu Delegatów Okręgu Lubuskiego - Uchwała XVII – z -11/2015 z dnia 1 grudnia 2015
W sprawie : nieudzielania absolutorium członkowi Prezydium ZO, który pełni funkcję Prezesa Zarządu Koła. - Uchwała XVII – z -12/2015 z dnia 1 grudnia 2015
W sprawie : Okręgu Lubuskiego - Uchwała XVII – z -13/2015 z dnia 1 grudnia 2015
W sprawie: wyszczególnienia w dokumencie wewnętrznym organizacji działalności odpłatnej i nieodpłatnej pożytku publicznego realizowanej przez jednostki PZN bez osobowości prawnej - Postanowienie XVI -z-1/2015 z dnia 24 czerwca 2015
W sprawie przyjęcia protokołu i informacji o pracy Prezydium ZG - Postanowienie XVI -z-2 /2015 z dnia 24 czerwca 2015
W sprawie podsumowania działalności spółki Związku za 2014 r - Postanowienie XVI -z- 3/2015 z dnia 24 czerwca 2015
W sprawie: spotkania przedstawicieli PZN z kierownictwem PFRON - Postanowienie XVI -z-4/2015 z dnia 1 grudnia 2015
W sprawie : przyjęcia protokołu i informacji o pracy Prezydium ZG - Postanowienie XVI -z-5/2015 z dnia 1 grudnia 2015
W sprawie : informacji dla członków Zarządu Głównego - Postanowienia XVI-z-6/2015 z dnia 1 grudnia 2015
W sprawie: podsumowania Walnych Zebrań w Kołach PZN - Postanowienia XVI-z-7/2015 z dnia 1 grudnia 2015
W sprawie: planów inwestycyjnych PZN w okresie 2016-2010 w ramach środków unijnych.
5) Uzyskane w roku sprawozdawczym przychody w tys. zł: 36 166,66 tys. zł
PFRON (zad. zlecone, projekty, konkursy, SOD) | 3 892,56 |
Organy samorządowe, PFRON – na działalność Domów Pomocy Społecznej, ZAZ, WTZ, ŚDS oraz odpłatność mieszkańców DPS | 13 475,46 |
Przychody z działalności gospodarczej (w tym ze sprzedaży nieruchomości) | 11 146,04 |
Inne przychody ( w tym: dopłaty do turnusów rehabilit., NFZ, darowizny, umorzenie środków trwałych zakupionych z dotacji/ZFRON, wpłaty 1% podatku na OPP, przychody finansowe itp.) | 7 652,60 |
w tym m.in.: | |
– dopłaty do turnusów rehabilitacyjnych | 672,93 |
– wpłaty 1% podatku na OPP | 40,60 |
– darowizny | 33,90 |
– przychody finansowe | 13,01 |
Informacja o poniesionych kosztach – 37 464,67 tys. zł
- cele statutowe / projektowe/- odpłatne i nieodpłatne działalności pożytku publicznego – 21 824,77 tys. zł
- administrację (media, wynagrodzenia, koszty obsługi działalności statutowej i inne) – 5 671,41 tys. zł
- działalność gospodarczą – 9 009,04 tys. zł
- pozostałe koszty (operacyjne, finansowe) – 959,45 tys. zł
Związek jako organizacja pożytku publicznego posiadająca 17 jednostek bez osobowości prawnej jest wpisana do KRS przedsiębiorców.
Niektóre jednostki Związku poza zadaniami statutowymi prowadzą działalność gospodarczą. Są to: Instytut Tyflologiczny w Warszawie, Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia w Bydgoszczy, NZOZ Ośrodek M-R w Olsztynie, Sanatorium Uzdrowiskowe Ośrodek L-R w Ciechocinku ,Ośrodek L-R w Ustroniu Morskim, Ośrodek L-R w Muszynie, Dom Pomocy Społecznej w Olsztynie, Zakład Aktywności Zawodowej w Olsztynie oraz NZOZ Centralna Przychodnia R-L w Warszawie.
Związek podlegał obowiązkowemu badaniu sprawozdania finansowego wynikającego z art. 64 ust.1 pkt.4 Ustawy z dnia 29.09.1994 o rachunkowości.
Wynagrodzenie za obowiązkowe badanie sprawozdania finansowego oraz za przeprowadzenie kontroli ksiąg rachunkowych w Domu Pomocy Społecznej w Chorzowie i w Kielcach za 2015 r. wynosi 8.000,00zł. netto
Dane o:
- w 17-u wyżej wymienionych jednostkach Stowarzyszenia przeciętne zatrudnienie w 2015 roku wynosiło: 593,99 osób ( w tym 437,40 kobiety ). W tym 494,48 etatów, w tym kobiety 371,36 etatu.
- łączna kwota wynagrodzeń brutto wypłacona przez Związek wyniosła 16 634,84 tys. zł w tym na wynagrodzenia z umów o pracę – 14 638,66 tys. zł
- wysokość rocznego lub przeciętnego wynagrodzenia wypłacone członkom Zarządu i innych organów Stowarzyszenia oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą – 0 zł
- kwoty wydatkowane na umowy-zlecenia – 1 996,18 tys. zł
- udzielone pożyczki z tworzonego przez Zarząd Główny Funduszu Interwencyjnego (jednostkom PZN) – 466,00 zł
- środki pieniężne w kasie i na rachunku bankowym i subkontach i funduszach
według stanu na 31.12. 2015 r. – 2 404,83 tys. zł
Poniżej podajemy numery rachunków podstawowych i środki pieniężne w tys. zł
Nazwa i numer konta | kwota |
DPS Kielce 63 1020 2629 0000 9202 0097 7652 | 62,0 |
DPS Chorzów 98 1050 1243 1000 0010 0009 6907 | 619,8 |
DPS Olsztyn 75 1540 1072 2021 5070 3300 0001 | 66,2 |
WTZ Słupsk 84 1240 3770 1111 0000 4068 9229 | 7,8 |
WTZ Toruń 92 1160 2202 0000 0000 5530 5735 | 44,5 |
WTZ Włocławek 89 1240 3389 1111 0000 3010 4259 | 46,5 |
Ośrodek RiSZ Bydgoszcz 46 1160 2202 0000 0000 6087 5642 | 196,8 |
Sanatorium Uzdrowiskowe Ośrodek L-R Ciechocinek
49 1020 5200 0000 4002 0002 2061 |
422,7 |
NZOZ Ośrodek M-R Olsztyn 85 1060 0076 0000 4013 8000 0323 | 250,7 |
Ośrodek L-R Muszyna 68 8809 0005 2001 0000 1078 0001 | 12,7 |
Ośrodek L-R Ustronie Morskie 60 1090 2659 0000 0001 0839 6213 | 82,8 |
ZAZ Olsztyn 93 1240 5598 1111 0000 5031 6568 | 55,4 |
NZOZ Centralna Przychodnia R-L Warszawa
85 1370 1037 0000 1701 4021 5200 |
26,7 |
Instytut Tyflologiczny Warszawa 54 1370 1037 0000 4083 5200 | 303,0 |
Zarząd Główny PZN 55 1370 1037 0000 1701 4091 2200 (projektowe) | 207,2 |
Środowiskowy Dom Samopomocy „ARIADNA” Olsztyn
29 1020 3541 0000 5402 0196 7496 |
0 |
Środowiskowy Dom Samopomocy „DEDAL” Olsztyn
77 1020 3541 0000 5502 0196 7553 |
0 |
Środowiskowy Dom Samopomocy „TEZEUSZ” Olsztyn
50 1020 3541 0000 5102 0196 7520 |
0 |
- wartość nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego – 0
- nabyte nieruchomości lub przeznaczono na nabycie kwotę – 0
- nabyte środki trwałe:
- W 17-tu jednostkach Związku bez osobowości prawnej nabyto środków trwałych za kwotę łącznie – 941,4 tys. zł
- wartość należności 1 747,9 zł i zobowiązań 2 578,4 tys. zł ( w tym kredyty krótkoterminowe w rachunku bieżącym i długoterminowe – 295,9 tys. zł )
- remonty i zakupy:
- PZN Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy:
W Ośrodku zakupiono zamiatarkę, komputer z oprogramowanej oraz dokonano bieżących napraw instalacji wodno-kanalizacyjnej oraz prac remontowych – malarskich ze środków własnych - PZN Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku:
Wykonano ze środków własnych remonty w pokojach, remont kotła z podajnikiem, naprawiono uszkodzony przez wichurę dach, udrożniono kanalizację, wykonano remont rozdzielni elektrycznej. Zakupiono ( z dotacji PFRON) samochód Mercedes-Benz; zakupiono serwer z osprzętem oraz sprzęt rehabilitacyjny: rower do rehabilitacji poziomej, rower do rehabilitacji pionowej, biegacz, prasę, wyciąg, rower FIT - PZN Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „NESTOR” w Muszynie:
Wykonał drobne prace remontowe - PZN Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „KLIMCZOK” w Ustroniu Morskim:
Ze środków własnych zakupiono meble hotelowe w tym: tapczany, wersalki, komody, szafy oraz ławki i fotele ogrodowe, wózki serwisowe, odkurzacze, zastawę stołową i sztućce. Wykonano drobne remonty w pokojach. Zakupiono także obieraczkę do ziemniaków, regały magazynowe, masażery do stóp, przenośny aparat tlenowy oraz drobny sprzęt tyflologiczny. - PZN NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjnego „LABITYNT” w Olsztynie:
W Ośrodku wykonano zabudowę za modułową – poręcze, zabudowę modułową w hotelu, szafy, stół rehabilitacyjny oraz zakupiono samochód osobowy Volkswagen TORAN. Ponadto wykonano remont w dwóch mieszkaniach. - PZN Instytut Tyflologiczny w Warszawie : nie dokonywał zakupów. Wykonano remont dachu i elewacji budynku, remonty pomieszczeń w Warszawie przy ul. Konwiktorskiej, montaż windy i roboty elektryczne w budynku w Warszawie przy ul. Konwiktorskiej , roboty kanalizacyjne i remontowe w nieruchomości w Warszawie przy ul. Dankowickiej 18, montaż i instalację kotła w budynku w Piasecznie przy ul. Redutowej. Wykonano także dokumentację techniczną i finansową dot. przyszłych inwestycji w niektórych jednostkach Związku.
- NZOZ Centralna Przychodnia L-R w Warszawie:
Zakupiono drobny sprzęt do fizjoterapii. Pozyskano tachymetr z tonometrem oraz wykonano przebudowę wejścia do Poradni z wymianą drzwi wejściowych oraz montażem nowej recepcji. - PZN DPS w Chorzowie:
Ze środków własnych zakupiono drobny sprzęt ( wózki, kołdry, radia, materace, szafki, zmywarka, pościel, rowerki reh itp.). Ponadto zakupiono pralnico-wirówkę, szafę chłodniczą, sterylizator i maszynę czyszczącą. Wykonano także szereg prac remontowych tj. wymiana furtki i instalacja domofonu, wymiana lamp oświetleniowych zewnętrznych, naprawa nawierzchni drogowych, naprawa wejścia głównego, remont korytarza na parterze i klatki schodowej oraz inne bieżące naprawy i konserwacje. - PZN DPS w Kielcach:
Dokonano zakupu sprzętu rehabilitacyjnego ( dwa łóżka i materac odleżynowy) oraz wykonano wymianę balustrad i okładzin w głównej klatce schodowej, wymieniono wykładziny podłogowe w trzech pokojach oraz wymianę oświetlenia zewnętrznego. - PZN DPS w Olsztynie:
Zakupiono pięć łóżek elektrycznych z materacami, drobny sprzęt rehabilitacyjny oraz wykonano szereg prac remontowych takich jak: remont generalny dwóch mieszkań, remont łazienek w dwóch mieszkaniach, remont balkonów w 25 mieszkaniach remont sanitariatów i przedpokoju w dyżurce pielęgniarek a także wymieniono drzwi wejściowe na dwóch piętrach, naprawiono dźwig osobowy oraz wymieniono poręcze drewniane na metalowe na dwóch klatkach schodowych.Wykonano remont saki muzykoterapii oraz wymieniono zadaszenie wejścia głównego oraz inne drobne prace malarskie i remontowe. - PZN WTZ w Słupsku:
Ze środków pochodzących z dotacji zakupiono trzy komputery. - WTZ w Toruniu:
Zakupiono tylko drobny sprzęt ( czajnik, ksero, szafki, stół) - PZN WTZ we Włocławku:
Nie przeprowadzano remontów i nie dokonywano zakupów - PZN ZAZ w Olsztynie:
Zakupiono suszarkę bębnową oraz zmywarkę. - PZN ŚDS „ ARIADNA”:
W ramach dotacji zakupiono piec konwekcyjno-parowy. Zakupiono drobny sprzęt rehabilitacyjny ( klimatyzator do pracowni, instrumenty, mikrofony, drukarkę, faks, skan, laptop z oprogramowaniem itp.) Zakupiono także zmywarkę, trzy szafy i 7 krzeseł. Partycypowano w remoncie pracowni muzykoterapii oraz korytarza głównego i zadaszenia wejściowego. - PZN ŚDS „ DEDAL”:
Partycypowano w remoncie pracowni muzykoterapii oraz korytarza głównego i zadaszenia wejściowego. - PZN ŚDS „ TEZEUSZ”:
Partycypowano w remoncie pracowni muzykoterapii oraz korytarza głównego i zadaszenia wejściowego.
- PZN Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy:
Związek wiele zadań realizował w ramach dotacji udzielonej przez podmioty państwowe centralne i samorządowe. W ramach wielu programów oraz innych środków jednostki Związku realizowały poniższe zadania:
- Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy
Jego głównym celem było organizowanie szkoleń z zakresu rehabilitacji podstawowej dla niewidomych zwłaszcza nowo ociemniałych. W ramach konkursu realizowano projekt ze środków PFRON p.n. „Kompleksowa rehabilitacja osób słabowidzących i niewidomych – „Sprawdź i rozwiń swoje możliwości”/ „Rehabilitacja Twoją Szansą na samodzielność” . W ramach projektu przeszkolono 249 BO. Ponadto na bazie Ośrodka przeszkolono 229 liderów z okręgów i kół PZN - Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku głównie organizował turnusy leczniczo-rehabilitacyjne dofinansowywane ze środków PFRON oraz sanatoryjne ze środków NFZ. Było to 16 turnusów 21 dniowych leczniczo sanatoryjnych i 12 turnusów 28 dniowych w zakresie rehabilitacji uzdrowiskowej W roku sprawozdawczym z usług Ośrodka skorzystało 1491 osób w tym 42 niewidomych.
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „ NESTOR” w Muszynie organizował przede wszystkim turnusy rehabilitacyjne dofinansowywane ze środków PFRON( PCPR i MOPS), szkoleniowe (głównie ze środków Urzędów Wojewódzkich) a także inne pobyty grup i osób prywatnych. Z usług Ośrodka skorzystało 591 osób w tym 296 niewidomych.
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „KLIMCZOK” w Ustroniu Morskim był organizatorem turnusów rehabilitacyjno-szkoleniowych ( dofinansowywanych ze środków PFRON za pośrednictwem MOPS i PCPR), szkoleniowych, pobytów integracyjnych oraz osób prywatnych. Z usług Ośrodka skorzystało 2477 osób w tym 1054 niewidomych.
- NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny „LABIRYNT” w Olsztynie prowadził kilka form działalności :
- świadczenia zdrowotne w NZOZ. : w ramach NFZ – 62057; odpłatnie 498
- 22 mieszkania chronione dla 24 osób w tym 19 niewidomych dotowane przez Urząd Miasta
- 36 mieszkań czynszowych dla 82 osób w tym 55 niewidomych
- usługi hotelowe 711 osobodni
- Instytut Tyflologiczny w Warszawie zajmował się:
- obsługą centralnych władz statutowych
- administrowaniem nieruchomościami Związku oraz prowadzeniem działalności gospodarczej dla pozyskania środków
- rozliczeniami realizowanych projektów
- działalnością rehabilitacyjną w ramach której realizował n. wymienione projekty:
- „Niewidomi Kulturalni”- koncerty, wernisaż, przedstawienia teatralne, narodowe czytanie „Lalki” z ramach środków Narodowego Centrum Kultury dla ok. 900 uczestników,
- „Tyflopolis” ze środków Urzędu M.st Warszawa- prace dot. wspomagania niewidomych w poruszaniu się po stolicy,
- „Bardziej Aktywni” ze środków Urzędu M.st.Warszawa –doradztwo społeczno-zawodowe dla 40 BO
- Ze środków PFRON wyszkolenie 16 instruktorów orientacji przestrzennej z całej Polski
- Z grantu – Perkinsa szkolenie dla 37 przedstawicieli ośrodków szkolno-wychowawczych dla niewidomych i słabowidzacych dzieci
- „Przez wiedzę do integracji” ze środków PFRON wydawanie czasopism dla dorosłych, dzieci i młodzieży oraz Biuletynu Informacyjnego
- NZOZ Centralna Przychodnia L-R w Warszawie w roku sprawozdawczym rejestrowała 9161 pacjentów w tym 125 niewidomych. Prowadziła porady i wykonywała zabiegi w różnorodnych poradniach. Były to: poradnie: diabetologiczna, okulistyczna, rehabilitacyjna, psychologiczna, stomatologiczna oraz prowadziła dzienny ośrodek rehabilitacji wzroku głownie w zakresie usprawniania widzenia oraz doboru właściwego sprzętu rehabilitacyjnego ( białe laski, lupy ) a także punkt optyczny..
- Dom Pomocy Społecznie w Chorzowie dla 156 pensjonariuszy
- Dom Pomocy Społecznej w Kielcach dla 45 pensjonariuszy
- Dom Pomocy Społecznej w Olsztynie dla 100 pensjonariuszy.
Trzy Domy poza działalnością opiekuńczą, medyczną, socjalno-bytową prowadziły różnorodne zajęcia terapeutyczne indywidualne i grupowe w celu rozwijania aktywności swoich podopiecznych. Były to zajęcia manualne, kulturalno-integracyjne. Spotkania i wyjścia grupowe do miejsc kultury. - – 13) Warsztaty Terapii Zajęciowej w Słupsku dla 50, w Toruniu dla 24, we Włocławku dla 40 uczestników. Wśród uczestników przeważały osoby niewidome z dodatkowymi schorzeniami.
Dla uczestników prowadzono różnorodne zajęcia na bazie pracowni: dziewiarskiej, poligraficznej, ceramicznej, szczotkarskiej, krawieckiej. Uczestnicy Warsztatów korzystali z różnych form rehabilitacji indywidualnej oraz byli uczestnikami wielu imprez integracyjnych i wycieczek krajoznawczych.
- Zakład Aktywności Zawodowej w Olsztynie. Dominującym kierunkiem działalności była produkcja gastronomiczna, cukiernicza i garmażeryjna. Uzupełniająco prowadzona była produkcja krawiecko-szwalnicza oraz wyrobów artystycznych. ZAZ dał zatrudnienie 41 osobom w tym 22 niewidomym.
- – 17) Środowiskowe Domy Samopomocy w Olsztynie „ARIADNA” „DEDAL” „TEZEUSZ” prowadziły treningi funkcjonowania w życiu codziennym, terapię ruchową oraz niosły pomoc i niezbędną opiekę łącznie 165 osobom z określonymi zaburzeniami.
6) Informacje o rozliczeniach Stowarzyszenia z tytułu zobowiązań podatkowych oraz informacja o składanych deklaracjach podatkowych:
- CIT –8 zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych
- VAT-7 dot. podatku od towarów i usług
- PIT-4 dot. zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych
- PIT – 11/8B, PIT –40 zeznanie o osiągniętym dochodzie osób fizycznych
- INF- D informacja o wynagrodzeniach zatrudnionych pracowników niepełnosprawnych i ich stopniach niepełnosprawności.
- DEK II- deklaracja miesięcznych wpłat na PFRON
- INF-1 informacja miesięczna o zatrudnieniu, kształceniu lub działalności na rzecz niepełnosprawnych
- DRA – do ZUS – miesięczna zbiorcza deklaracja rozliczeniowa plus raporty imienne o składkach na ubezpieczenia społeczne.
- MPIPS – Roczne sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pożytku publicznego
- GUS – sprawozdanie z lecznictwa uzdrowiskowego, ambulatoryjnej opieki zdrowotnej , zakładami stacjonarnymi pomocy społecznej, z dz. stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji społecznych,
- SOF-5 – Sprawozdanie o kooperacji, zarządzaniu i komunikacji wybranych organizacji non-profit za 2015r.
- Deklaracja podatku od nieruchomości do Urzędu Gmin składane na terenie posiadanych nieruchomości
- Uzyskane dochody wydatkowane są w całości i wyłącznie na cele statutowe. Dochody wolne od podatku na podstawie art.17 ust.1 pkt. 4 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Dochody OPP wolne na podstawie art.17 ust.1 pkt.6c Ustawy o podatku.
- 3 jednostki PZN: Instytut Tyflologiczny w Warszawie, Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia w Bydgoszczy jako zakłady pracy chronionej oraz ZAZ w Olsztynie jako są uprawnione do korzystania ze zwolnienia wynikającego z ustawy i podatkach i opłatach lokalnych art.7 ust.2 pkt.4.
7) W Stowarzyszeniu w 2015 roku przeprowadzone były następujące kontrole
- Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Kujawsko Pomorski Urząd Wojewódzki | 27.04.2015r. | Przestrzeganie przepisów dot Z.P.Ch. | Bez zaleceń | |
2 | PPIS SANEPID | 23.10.2015r. | Sprawdzenie stanu sanitarnego pomieszczeń Hotelu | Bez zaleceń | – |
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Państwowa Powiatowa Inspekcja Sanitarna Aleksandrów Kujawski | 05.08.2015
. |
Ocena realizacji ogólnych wymogów BHP | Bez zaleceń | |
2 | Państwowa Inspekcja Pracy O.w Toruniu | 04-06.08.2015r. | Poddano okresowemu szkoleniu bhp kadrę kierowniczą oraz przeprowadzono pomiary ST żen czynników chemicznych; dokonano oceny ryzyka zawodowego dot. prac w kotłowni Ośrodka | ||
3 | Państwowa Powiatowa Inspekcja Sanitarna Aleksandrów Kujawski | 18.11.2015 | Ocena stanu sanitarno higieczno-technicznego obiektu; sposób postępowania z odpadami, badanie wody w kierunku Legionella | Bez zaleceń | |
4 | DEKRA | 16.12.2015 | Audit ISO 9001:2008 |
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „ NESTOR” w Muszynie
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny | 09.02.2015
. |
Kontrola doraźna – ocena stanu sanitarnego wypoczynku dzieci i młodzieży.
Ocena stanu sanitarnego zakładu żywienia zbiorowego |
Bez zaleceń | |
2 | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny | 22.04.2015r. | Ocena stanu sanitarnego zakładu obrotu żywnością | Bez zaleceń | |
3 | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny | 11.05.2015 | Ocena stanu sanitarnego obiektu hotelowego | Bez zaleceń |
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „KLIMCZOK” w Ustroniu Morskim
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Usługowy Zakład Kominiarski Kołobrzeg | 10.03.2015 | Okresowa kontrola technicznej sprawności przewodów kominowych spalinowo-wentylacyjnych | Bez zaleceń | |
2 | Zakład Usług Pożarniczych „Bojard” Kołobrzeg | 18.03.2015 | Badania wewnętrznej sieci hydrantowej | Bez zaleceń | |
3 | Usługi Nadzoru Technicznego Ustronie Morskie | 01.06.2015 | Przegląd i ocena stanu technicznego instalacji i urządzeń gazowych | Bez zaleceń | |
4 | PHT SUPON Koszalin | 12.06.2015 | Przegląd i konserwacja sprzętu p.poż. | Bez zaleceń | |
5 | Usługowy Zakład Instalatorstwa Elektrycznego Gościno | 07.09.2015 | Badania skuteczności samoczynnego wyłączenia, badania rezystancji izolacji obwodów i urządzeń, badania instalacji odgromowej;
sprawdzenie oświetlenia wnętrz światłem elektrycznym; sprawdzenie oświetlenia awaryjnego |
Bez zaleceń | |
6 | SANEPID | 04.08.2015 | Przestrzeganie przepisów dotyczących warunków żywienia zbiorowego | Bez zaleceń | |
7 | SANEPID | 08.09.2015 | Przestrzeganie przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu sanitarno- epidemiologicznego w Ośrodku oraz przestrzegania przepisów dotyczących zakazu palenia tytoniu w Ośrodku | Bez zaleceń |
- NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny „LABIRYNT” w Olsztynie
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztyn | 14.10.2015 | Nadzór przeciw epidemiologiczny | Bez zaleceń |
6.Instytut Tyflologiczny PZN ZPChr
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne-liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln informacja o niewykonanych z podaniem przyczyny |
1 | Główna Komisja Rewizyjna | 06.2015 | Kontrola sprawozdania finansowego – bilansu Związku | Bez zaleceń | |
2 | Urząd Wojewódzki | 01.12-14.12.2015 | Kontrola turnusów rehabilitacyjnych 07/2011-11/2015 | Bez zaleceń |
- NZOZ Centralna Przychodnia
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Biuro Certyfikacji Systemów Zarządzania Polski Rejestr | 06.2015 | Recyrtyfikacja ISO 9001 : 2008 | Bez zaleceń |
- DPS Chorzów
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Śląski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny Katowice | 21.01.2015 | Kontrola warunków pracy i przestrzegania przepisów w otoczeniu urządzeń – źródeł pól elektromagnetycznych | Bez zaleceń | |
2 | Państwowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 16.02.2015 | Kontrola sprawdzająca wykonanie decyzji z dnia 24.11.2014 | Bez zaleceń | |
3 | Państwowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 12.03.2015 | Kontrola sanitarna w zakresie poboru próbki wody w kierunku obecności bakterii Legionella | 1 zalecenie | zrealizowano |
4 | Państwowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 16.04.2015 | Kontrola sprawdzająca wydane zalecenia z kontroli poz. 3 | 1 zalecenie | zrealizowano |
5 | Państwowy Inspektor Sanitarny Chorzów | 6.05.2015 | Kontrola sprawdzająca wykonanie nakazu z dnia 9.12.2014 | Bez zaleceń | |
6 | ZUS O.w Chorzowie | 1.07.2015 – 23.07.2015 | -Prawidłowość i rzetelność naliczania składek
– Ustalenia uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społ. – Prawidłowość i terminowość wniosków o świadczenia emerytalne i rentowe -wystawianie zaświadczeń dla celów ubezpieczeń społ. |
Bez zaleceń | |
7 | Sąd Rejonowy w Chorzowie | 2.11.2015 | Przestrzeganie praw osób z zaburzeniami psychicznymi | Bez zaleceń | |
8 | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny Chorzów | 22.12.2015 | Urzędowa kontrola kompleksowa | Bez zaleceń |
- DPS Kielce
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kielcach | 06.03 2015r | Stan obiektu pod względem sanitarno -epidemiologicznym
-pobrano próbki wody na obecność bakterii legionella |
Bez zaleceń | |
2. | PGE Dystrybucja
O/Skarżysko-Kam. Rejon Kielce |
03.07.2015r | Sprawdzenie prawidłowości eksploatacji i działania układów pomiarowych oraz rozliczeń zużycia energii elektrycznej | Bez zaleceń | |
3. | Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach | 18.12. 2015r. | Kontrola funkcjonowania DPS zgodnie z przepisami ustawy o pomocy społecznej oraz rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z 23.08.2012r | 1.Uzupełnić brakujące wpisy pracowników odpowiedzialnych za realizację indywidualnych planów wspierania mieszkańców
2.Prowadzić w indywidualnych planach wspierania systematyczną diagnozę możliwości mieszkańców, dotyczącą wszystkich istotnych aspektów ich funkcj.w DPS |
Ad 1/ Brakujące wpisy zostały uzupełnione
Ad 2/ Zalecenie realizowane jest na bieżąco |
10.DPS Olsztyn
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Warmińsko – Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektorat Sanitarny | 30.04.2015. | Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu sanitarno – higienicznego | Bez zaleceń | |
2 | Wojewoda Warmińsko-Mazurski | 25-31.08.2015
. |
Kontrola kompleksowa w zakresie przestrzegania praw mieszkańców, jakości świadczonych usług, spełnianie standardów MIPS , zatrudnienia zgodnie z kwalifikacjami | Bez zaleceń | |
3 | Zakład Ubezpieczeń Społecznych Olsztyn | 30.10- 2.12.2015. | -Prawidłowość i rzetelność naliczania składek
– Ustalenia uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społ. – Prawidłowość i terminowość wniosków o świadczenia emerytalne i rentowe -wystawianie zaświadczeń dla celów ubezpieczeń© społ. |
1 zalecenie korekta zasiłków macierz i chorobowych | Rekontrola w grudniu 2015 |
- WTZ Słupsk
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku | 15-17.06.2015r. | Prawidłowość kwalifikowania uczestników do WTZ, wydatkowanie środków Funduszu, prawidłowość w zakresie zatrudnienia kadry oraz zgodność działania WTZ z zawartą umową. | Bez zaleceń | |
2. | Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie | 02-10.11.2015r. | Prawidłowość kwalifikowania uczestników do WTZ, wydatkowanie środków Funduszu, prawidłowość w zakresie zatrudnienia kadry oraz zgodność działania WTZ z zawartą umową. | Bez zaleceń |
- WTZ Toruń
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | MOPR | 23.11.2015 | -prawidłowości wykorzystania środków finansowych
– prawidłowości kwalifikowania kandydatów na uczestników WTZ, – działalności merytorycznej warsztatu, w tym działalności rady programowej, – prawidłowości wykorzystania środków ze sprzedaży |
Bez zaleceń | . |
- WTZ Włocławek
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Toruń |
23.07.2015r-24.07.2015r
27.07.2015r-28.07.2015r |
. 1.Prawidłowość I rzetelność obliczania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek, do których pobierania zobowiązany jest Zakład oraz zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych I ubezpieczenia zdrowotnego.
2.Ustalanie uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społecznych I wypłacanie tych świadczeń oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu. 3. Prawidłowość I terminowość opracowywania wniosków o świadczenia emerytalne I rentowe. 4. Wystawianie zaświadczeń lub zgłaszanie danych dla celów ubezpieczeń społecznych. |
2 zalecenia | Zrealizowano |
2 | MOPR we Włocławku | 09.12.2015r- 14.12.2015r | 1.Prawidłowość w zakresie zatrudniania I kwalifikacji kadry warsztatu.
2. Zgodność postanowień umowy ze stanem faktycznym. 3.Zgodność organizacji pracy I zajęć w warsztacie z postanowieniami rozporządzenia, regulaminu organizacyjnego warsztatu oraz umową. 4. Prawidłowość realizacji planu działalności warsztatu I indywidualnych programów rehabilitacji. |
5 zaleceń | Zrealizowano |
- ZAZ Olsztyn
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Państwowa
Inspekcja Pracy |
11-12.03.2015
. |
Ocena przestrzegania przepisów prawa pracy i rehabilitacji zawodowej | 2 zalecenia . | Zrealizowano
. |
2. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie | 24.11.2015 | Ocena żywności ii innych materiałów w kontakcie z żywnością. | 1 zalecenie | Zrealizowano |
3. | – Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego | 30.11.2015 | Kontrola dokumentów rozliczeniowych
. |
1 zalecenie . | Do bieżącej realizacji |
- SDS Ariadna
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Warmińsko – Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Olsztynie | 27.04.2015 | Przestrzeganie przepisów dotyczących należytego utrzymania stanu sanitarno-higienicznego w obiekcie użyteczności publicznej – ŚDS | Bez zaleceń | – |
- SDS Dedal
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Warmińsko – Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Olsztynie | 10.04.2015 | Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu sanitarno-higienicznego w środowiskowym domu samopomocy. | Bez zaleceń | – |
2 | Warmińsko Mazurski Urząd Wojewódzki- Wydział Polityki Społecznej | 25.08-31.08 2015 | Ocena funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy, standard świadczonych przez Dom usług, kwalifikacje zawodowe kierownika jednostki i osób wykonujących usługi | Brak protokołu pokontrolnego |
- SDS Tezeusz
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Wydział Polityki Społecznej | etap I: 09.04.2015
etap II: etap III: 21-22.04.2015 |
Ocena: sposobu funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy, standardu usług świadczonych przez ŚDS, kwalifikacji zawodowych kierownika jednostki i osób wykonujących usługi | 1 zalecenie | Zrealizowane w trakcie kontroli. |
2 | Warmińsko-Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektorat Sanitarny | 28.04.2015r. | Kontrola Przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu sanitarno-higienicznego w środowiskowym domu samopomocy | Bez zaleceń |
Warszawa 29.04.2016r.