Działania zrealizowane w maju 2022 r.
Uczestniczyliśmy w 3 spotkaniach związanych z realizacją projektu. Były to spotkania, dyskusje oraz prace dotyczące Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w odniesieniu do opisu kwalifikacji instruktora orientacji przestrzennej, regulaminu rekrutacji i udziału w treningu orientacji osób niewidomych, walidacji. Współpracowaliśmy wraz z partnerami nad poprawkami do Regulaminem rekrutacji i udziału w treningu orientacji przestrzennej osób z problemami wzroku i załącznikami do regulaminu. Uczestniczyliśmy w rekrutacji osób z problemami wzroku na trening orientacji, umieszczając informacje na portalach społecznościowych, stronie internetowej PZN, w biuletynie informacyjnym, rozsyłając do ok. 350 jednostek PZN.
Zorganizowaliśmy warsztaty doskonalące dla trenerów orientacji przestrzennej w dniach 21-22.05. W pierwszym dniu warsztatów uczestniczyły 34 osoby (6 mężczyzn, 28 kobiet): 31 z PZN, 1 z TONOS i 2 z FIRR, które odpracowywały zajęcia, w których nie mogły uczestniczyć w ramach zajęć TONOS i FIRR. Jedna osoba z PZN odpracuje zajęcia zdalnie. Drugiego dnia uczestniczyło 31 osób (6 mężczyzn, 25 kobiet): 29 z PZN, 2 z FIRR. Jedna osoba z PZN odpracowała te zajęcia 15.05, dwie pozostałe odpracują zdalnie. Program warsztatów obejmował po 5 godzin zajęć dla każdej z grup z metodyki nauczania orientacji przestrzennej z wykorzystaniem psa przewodnika i po 5 godzin metodyki nauczania orientacji przestrzennej osób z niepełnosprawnością sprzężoną oraz 5 godzin z metodyki nauczania orientacji przestrzennej małych dzieci. Współpracowaliśmy przy opracowywaniu ankiety ewaluacyjnej oceniającej szkolenia dla instruktorów orientacji przestrzennej i mobilności. Zajęcia organizowane przez PZN były już ostatnimi zajęciami dla TOP, zebraliśmy od uczestników 28 wypełnionych ankiet (4 osoby nie przekazały ankiet). Uzyskaliśmy od uczestników przygotowane przez wykładowców testy z metodyki nauczania orientacji przestrzennej osób z niepełnosprawnością sprzężoną, testy wiedzy z metodyki nauczania orientacji przestrzennej osób poruszających się z psem przewodnikiem i zadania testowe z metodyki nauczania orientacji przestrzennej małych dzieci z niepełnosprawnością wzroku.
Uzupełniliśmy zakup pomocy szkoleniowych dla TOP. Umieszczano materiały od wykładowców na dysku zdalnym do którego maja dostęp wszyscy TOP.
Polski Związek Niewidomych
Centrum Rehabilitacji