Treść artykułu

Na stole leżą ciśnieniomierz i pudełko na leki.

Wizyta u lekarza bez wychodzenia z domu

Ministerstwo Zdrowia przypomina o rozwiązaniu, które ułatwia pacjentom zdalny kontakt z lekarzem. E-wizyta jest dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Odbyć ją można przez Internet, w formie czatu lub wideorozmowy. Dzięki temu pacjent skonsultuje się z lekarzem bez wychodzenia z domu. Jak działa ta usługa?

Podczas e-wizyty można m.in.:

  • omówić wyniki badań, np. poziomu cukru czy ciśnienia,
  • poprosić o e-receptę w przewlekłej chorobie,
  • zapytać o dawkowanie leku,
  • skonsultować objawy kiepskiego samopoczucia
  • otrzymać poradę medyczną na temat dalszego postępowania.

Lekarz zdecyduje, czy pacjent potrzebuje e-recepty, e-zwolnienia czy też osobistej wizyty w przychodni.

Jak skorzystać z tego rozwiązania?

1. Na początku należy wypełnić formularz online na stronie https://pacjent.gov.pl/ewizyta (na dole): podać swoje imię, nazwisko, wiek, PESEL, adres, e-mail, telefon.

2. W kolejnym kroku konieczne jest przygotowanie sprzętu, dzięki któremu będzie można odbyć e-wizytę. Na podany wcześniej adres e-mail przyjdzie wiadomość z instrukcją, jak połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką za pomocą komputera, laptopa lub przez telefon. W komputerze i laptopie muszą działać głośniki, kamera i mikrofon. W przypadku braku dostępu do odpowiedniego sprzętu można również skorzystać z telefonu.

3. Gdy termin e-wizyty będzie się zbliżał, pacjent otrzyma informację SMS-em, a następnie e-mail z linkiem, w który należy kliknąć, by połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką.

Uwaga! Od momentu wysłania wypełnionego formularza do udzielenia teleporady może minąć od kilkunastu minut do kilku godzin, w zależności od liczby dyżurującej kadry medycznej i oczekujących pacjentów.

4. Ważne, by zapamiętać umówiony termin e-wizyty. Jeżeli pacjent w wyznaczonym dniu nie połączy się z lekarzem lub pielęgniarką, to wróci na koniec kolejki.

Źródło: pacjent.gov.pl

Fot. Pixabay