Zadowolony pasażer w pociągu
„Dobre praktyki. Obsługa osób z niepełnosprawnościami na kolei” to poradnik skierowany do pracowników kolei. Publikacja przekazuje wiedzę dotyczącą potrzeb pasażerów z niepełnosprawnościami i udogodnień, które zapewnią im większą dostępność usług.
Przewodnik wydał Urząd Transportu Kolejowego po konsultacjach z partnerami społecznymi. Składa się on z pięciu rozdziałów, a w każdym z nich jest część dotyczącą osób z dysfunkcją wzroku. Książka adresowana jest dla pracowników bezpośredniej obsługi klienta, personelu asystującego, pracowników ochrony oraz drużyny konduktorskiej. Publikacja pozwoli podnieść standardy obsługi pasażerów z niepełnosprawnościami i będzie pomocą w codziennej pracy dla tysięcy pracowników kolei.
W rozdziałach omawiane są takie zagadnienia jak: różnorodność klientów, obsługa pasażera na dworcu, stacji kolejowej oraz w pociągu, przekazywanie informacji, przygotowanie do podróży. Przewodnik opracowała Fundacja Polska bez Barier. Kolejnym etapem mają być szkolenia dla pracowników.
Publikacja jest dostępna na stronie urzędu w formacie PDF. Link: https://utk.gov.pl/pl/dokumenty-i-formularze/opracowania-urzedu-tran/16159,Dobre-praktyki-obslugi-osob-z-niepelnosprawnosciami.html
Fot. Pixabay