Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży. Tu dzwoniący uzyskają wsparcie
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 pomaga uczniom w kryzysie. Telefon jest anonimowy, bezpłatny, całodobowy oraz poufny. Teraz dzieci mogą nie tylko porozmawiać o ważnych dla siebie sprawach w trakcie dyżurów zespołu konsultantek i konsultantów, lecz także zasięgnąć specjalistycznej porady. Rozszerzone zostały także godziny funkcjonowania czatu na stronie www.116111.pl. Obecnie jest on dostępny dla młodych ludzi przez całą dobę.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę wygrała w grudniu konkurs ogłoszony przez Ministerstwo Zdrowia na prowadzenie Centrum wsparcia dla dzieci i młodzieży w kryzysie psychicznym. Przygotowując się do poszerzenia oferty pomocowej, zapytano młode osoby, z jaką specjalistką najchętniej porozmawiałyby w telefonie zaufania. Wskazówki pozwoliły rozbudować zespół.
– W wyniku tego fundacja uruchomiła nowe tematyczne dyżury specjalistyczne m.in. z zakresu prawa, dietetyki, pracy socjalnej, pedagogiki, psychiatrii oraz terapii uzależnień. Nowo zatrudnione ekspertki i eksperci przeszli gruntowne szkolenie dotyczące specyfiki pracy w telefonie zaufania, rozmów z dziećmi i młodzieżą. Poprzez szkolenia podnosimy także stale umiejętności i wiedzę naszego zespołu – tak, aby w rozmowach z młodymi ludźmi odpowiadać na ich realne potrzeby – powiedziała Anna Gierczuk, koordynatorka projektu.
Konsultanci nie zdradzają nikomu treści rozmów, chyba że zagrożone jest życie lub zdrowie dziecka. Te same zasady obowiązują przy udzielaniu wsparcia w formie pisemnej – na czacie lub w wiadomościach. Telefon jest przestrzenią, w której młody człowiek może porozmawiać na każdy temat.
Aktualne informacje o działaniach Centrum wsparcia (w tym o dyżurach specjalistycznych) wraz z wyszukiwarką placówek z terenu całej Polski, gdzie młode osoby mogą uzyskać pomoc psychologiczną i psychiatryczną, można znaleźć na stronie: www.centrumwsparciadladzieci.pl.
Fot. Shuttestock
Źródło: FDDS