Pacjent z wizytą w przychodni
NFZ przypomina, że porada telefoniczna to nie jedyna możliwość konsultacji z lekarzem. Kiedy stan pacjenta tego wymaga, ma on prawo do skorzystania z wizyty w poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej.
Zgodnie z rekomendacją krajowego konsultanta ds. medycyny rodzinnej, wizytę w poradni powinien poprzedzić wywiad telefoniczny z pacjentem, po którym lekarz zdecyduje, czy konsultacja na miejscu w poradni jest konieczna, czy wystarczy teleporada.
Podczas wywiadu telefonicznego lekarz ocenia, czy: pacjent nie jest zakażony koronawirusem, problemy zdrowotne wymagają wizyty w poradni, czy też będzie można pomóc mu podczas rozmowy telefonicznej oraz czy nie ma stanu zagrożenia życia.
Jeśli wizyta w gabinecie lekarza POZ okaże się konieczna, wtedy przed wejściem do gabinetu pacjent powinien: zasłonić usta i nos maseczką, odkazić ręce, mieć zmierzoną temperaturę przed wejściem na konsultacje.
W sytuacji, kiedy pacjent ma problem z uzyskaniem pomocy medycznej, może zgłosić to do Narodowego Funduszu Zdrowia, np. dzwoniąc na bezpłatną Telefoniczną Informację Pacjenta tel: 800 190 590.
Źródło: NFZ
Fot. Unsplash