Treść artykułu

Zdjęcie. Najprawdopodobniej urząd. Jedna osoba trzyma w jednej dłoni dokument, w drugiej długopis. Druga osoba czeka na podpisanie dokumentu. W dłoni również trzyma długopis.

Oddziały wojewódzkie NFZ wznowiły pracę sal obsługi klientów

Od 25 maja większość oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia ponownie przyjmuje interesantów w salach obsługi klientów. Mimo to Fundusz nadal zachęca do kontaktu zdalnego – telefonicznego lub online. Powrót do pełnej obsługi pacjentów w salach będzie przywracany etapami – informuje NFZ.

Już teraz można potwierdzić Profil Zaufany, załatwić sprawę dotyczącą wyrobów medycznych czy uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością Funduszu. Sale obsługi klientów funkcjonują jednak w ograniczonym zakresie. Limit osób, które mogą przebywać jednocześnie na sali jest uzależniony od liczby czynnych stanowisk. Jeśli sala ma 3 stanowiska do obsługi, wówczas maksymalnie tyle samo osób będzie mogło załatwić swoją sprawę w okienku.

Zarówno klientów, jak i pracowników NFZ obowiązują nakazy sanitarne – noszenie maseczek ochronnych i dezynfekcja rąk. Stanowiska do obsługi klientów będą oddalone od siebie o minimum 2 metry. Po każdym pacjencie stanowisko, w tym przesłona chroniąca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane. Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych będzie czuwał wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny na sali.

Ze względów bezpieczeństwa przed każdą salą znajdują się specjalne skrzynki, w których pacjenci będą mogli zostawić pisma, skargi i wnioski, bez konieczności wchodzenia do siedziby oddziału lub sali. Jednocześnie z oddziałami można nadal kontaktować się zdalnie. Każdy z nich przygotował praktyczną listę numerów telefonów i adresów e-mail, za pośrednictwem których można załatwić sprawę. Ponadto do dyspozycji są elektroniczne skrzynki podawcze ePUAP (dla posiadaczy Profilu Zaufanego, czyli elektronicznego potwierdzenia tożsamości).

Więcej informacji na stronach poszczególnych oddziałów wojewódzkich. Przywrócenie pełnej działalności sal obsługi klientów będzie uzależnione od aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce.

Źródło: Narodowy Fundusz Zdrowia

Fot. Pixabay