Treść artykułu

Kierowca w trakcie jazdy autem.

Kolejne informacje dotyczące działań podjętych przez firmę Bolt w celu poprawy jakości usług przewozu dla osób niewidomych

Mimo wdrożonych przez firmę działań edukacyjnych, mających na celu zwiększenie świadomości kierowców dotyczącej przewozu osób z dysfunkcją narządu wzroku, osoby niewidome i słabowidzące w dalszym ciągu zgłaszają te same trudności – problem z odnalezieniem miejsca postoju zamówionego przez aplikację samochodu oraz częste rezygnacje przez kierowców z przejazdów, po tym jak zorientują się, że pasażerem jest osoba z psem przewodnikiem.

Potrzeba czasu, aby jakiekolwiek działania edukacyjne przyniosły efekt. Firma Bolt podjęła działania, żeby ten proces przyspieszyć, dlatego ruszyła z nową akcją zachęt dla kierowców. Kierowca, który weźmie na pokład osobę z psem przewodnikiem, uzyska bonus finansowy. Warunkiem otrzymania nagrody jest sfotografowanie przez kierowcę psa przewodnika.

Niebawem uruchomiona zostanie również dodatkowa skrzynka mailowa, na którą będzie można zgłaszać problemy, z jakimi w trakcie zamawiania usługi spotkają się niewidomi klienci. O dokładnym adresie mailowym poinformujemy wkrótce. Jest to dodatkowa opcja, gdyż zgłaszanie jakichkolwiek sugestii w aplikacji jest trudne dla osoby z dysfunkcją wzroku.

Przypominamy o możliwości dodawania do imienia dwóch emotikonek − oka, które oznacza, że podróżujący to osoba niewidoma oraz – oka i głowy psa, które sugerują, że podróżującym jest osoba z psem przewodnikiem. Przedstawiciele firmy poinformowali, że została przeprowadzona kampania informacyjna dla kierujących pojazdami Bolt. Jej celem było przekazanie wiedzy kierowcom na temat znaczenia wspomnianych emotikonek, a także wskazówek, w jaki sposób pomagać osobom niewidomym.

Staramy się na bieżąco obserwować sytuację i zbierać opinie osób z dysfunkcją narządu wzroku, którymi dzielimy się z przedstawicielami firmy. Jak dotąd efekt działań edukacyjnych jest mały. Może wynikać on z faktu, że kierowcy nie czytają przesyłanych informacji i nie wszyscy śledzą kampanie w mediach społecznościowych. Mamy nadzieję, że to dopiero początek zmian.

Aneta Wyrozębska

Centrum Rehabilitacji w Instytucie Tyflologicznym PZN

Fot. Unsplash