Treść artykułu

Centrum komunikacji z mieszkańcami stolicy już gotowe

Z myślą o mieszkańcach Warszawy powstało właśnie Centrum Komunikacji z Mieszkańcami (CKM), które umożliwi m.in. załatwienie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.

Centrum Komunikacji z Mieszkańcami, które powstało przy ul. Dzielnej 78 w Warszawie, działa na zasadzie tzw. contact center Urzędu m. st. Warszawy i jego jednostek organizacyjnych. Z myślą o mieszkańcach uruchomiono portal internetowy www.warszawa19115.pl, chat (po uprzednim zalogowaniu się na stronie CKM imieniem i nazwiskiem) oraz jeden numer telefonu (19 115), a także pocztę elektroniczną (e-mail: kontakt@um.warszawa.pl) i faks pod numerem 19 115. Centrum jest do dyspozycji mieszkańców stolicy 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.

W ten sposób warszawiacy mogą załatwić sprawę urzędową bez wychodzenia z domu. Jest to szczególnie ważne dla osób niepełnosprawnych. Każdy może też w prosty sposób uzyskać informacje na temat najbliższych imprez kulturalnych, które odbywają się na terenie Warszawy oraz śledzić zmiany w rozkładzie jazdy komunikacji miejskiej.

Ponadto Centrum umożliwia mieszkańcom zgłaszanie problemów, które wymagają interwencji służb miejskich. Wszystkie zgłoszenia są zarejestrowane w systemie, a ich realizacja podlega stałemu monitoringowi do czasu wyjaśnienia sprawy. Usługa nie obejmuje natomiast zgłoszeń dotyczących zagrożenia zdrowia i życia.

Pracownicy urzędu m.st. Warszawy, pracujący w CKM są podzieleni na dwie grupy: I i II linię wsparcia. I linia wsparcia otrzymuje informacje od mieszkańców za pośrednictwem telefonu, portalu internetowego, poczty elektronicznej i sms. II linia wsparcia natomiast zajmuje się udzielaniem odpowiedzi czy też wskazaniem odpowiedniej osoby, która jest w stanie pomóc w tej sprawie.