Treść artykułu

nauczycielka siedzi przed grupą uczniów i czyta im książkę. Dzieci uważnie słuchają, nauczycielkę widzimy od tyłu.

Zaproszenie do udziału w drugiej części konsultacji dotyczących zmian na rzecz edukacji włączającej

Do 30 listopada można wziąć udział w drugiej rundzie spotkań konsultacyjnych w projekcie „Wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej w Polsce”. Projekt ma na celu podniesienie jakości kształcenia uczniów z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

Ankieta jest dostępna pod linkiem: https://ankiety-sio.men.gov.pl/index.php?r=survey/index&sid=713916&newtest=Y&lang=pl.

Głównym zadaniem projektu jest przygotowanie zmian prawnych oraz propozycji działań, które umożliwią wdrożenie edukacji włączającej w przedszkolach i szkołach. Da to możliwość korzystania z edukacji o wysokiej jakości i na równych zasadach przez wszystkich uczących się. Szkoły będą zobowiązane do likwidacji, na tyle, na ile to możliwe, wszelkich barier w uczeniu wynikających z niepełnosprawności, problemów językowych, społecznych lub zdrowotnych. Oznacza to, że wszyscy uczniowie będą mieli prawo uczyć się w szkołach ogólnodostępnych, blisko swojego miejsca zamieszkania, dzięki czemu będą mieli dostęp do pełnego programu nauczania wraz z grupą rówieśniczą.

Po pierwszej części projektu o edukacji włączającej powstała wstępna wersja założeń. Druga wersja projektu obecnie jest na etapie konsultacji.

Projekt „Wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej w Polsce” jest realizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Europejską Agencją do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej w ramach Programu Wsparcie Reform Strukturalnych Komisji Europejskiej. Więcej o nim na stronie: https://www.gov.pl/web/edukacja/projekt-realizowany-w-ramach-program-wsparcia-reform-strukturalnych.

Fot. Pixabay