Treść artykułu

Grafika promująca "Nawigator pacjenta"

Wszystko o tym, co pacjent wiedzieć powinien

Rzecznik Praw Pacjenta wydał „Nawigator pacjenta”. Publikacja w czytelny sposób wyjaśnia zawiłości systemu i dostarcza wiedzy o prawach pacjenta oraz możliwościach uzyskania pomocy w procesie leczenia na różnych jego etapach.

Nawigator opracowała grupa lekarzy rodzinnych, pracujących w POZ oraz eksperci Rzecznika Praw Pacjenta. Dzięki tej publikacji pacjent będzie bardziej świadomy praw i możliwości, jakie daje system ochrony zdrowia.

− Chcemy, by nawigator stał się pomocnym narzędziem, dzięki któremu pacjenci szybciej otrzymają informację, jak funkcjonuje sektor ochrony zdrowia. Mam nadzieję, że pacjenci wyposażeni w odpowiedni zasób informacji będą czuć się bardziej komfortowo, korzystając z usług medycznych. To publikacja przydatna również dla pracowników ochrony zdrowia, gdyż stanowi materiał uzupełniający wiedzę oraz wiarygodne źródło aktualnych informacji – powiedział Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.

Nawigator jest podzielony na rozdziały tematyczne, ułatwiające szybkie dotarcie do interesującego zagadnienia. To między innymi: podstawowa opieka zdrowotna, teleporady, opieka koordynowana, poradnie specjalistyczne, leczenie szpitalne, badania profilaktyczne.

Publikacja wskazuje również, w jakich sytuacjach udać się na SOR, a kiedy wezwać na pomoc zespół ratownictwa medycznego. Nawigator wyjaśnia także zasady refundacji leków oraz wyrobów medycznych.

Informator jest dostępny do pobrania na stronie:

https://www.gov.pl/web/rpp/nawigator-pacjenta-praktyczny-poradnik-jak-poruszac-sie-po-systemie-ochrony-zdrowia

Źródło i Grafika : Rzecznik Praw Pacjenta