Treść artykułu

starsza osoba siedzi i trzyma w rękach telefon, nie widać jej twarzy, zbliżenie na ręce i telefon

Seniorzy dla seniorów

Jesteś osobą starszą, czujesz się samotny i nie masz z kim porozmawiać? Z pomocą przyjdzie Telefon Życzliwości dla seniorów. Linia działa od poniedziałku do piątku, a telefony odbierają seniorzy-wolontariusze, na których pomoc i ciepłe słowo zawsze można liczyć.

Z Telefonu Życzliwości można skorzystać od poniedziałku do piątku w godz. 13.00–16.00. Jeżeli potrzebujesz pomocy wystarczy zadzwonić pod jeden z poniższych numerów:

  • 739 903 452,
  • 739 903 453,
  • 42 638 50 32.

Projekt „Telefon Życzliwości dla seniorów” to wspólne przedsięwzięcie fundacji Subvenio, Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych w Łodzi oraz grupy wolontariuszy w wieku 60+, którzy doskonale znają problemy, z jakimi borykają się osoby w ich wieku. Inicjatywa powstała w 2015 r., jednak warto o niej przypominać, tym bardziej, że działa do dziś.

Wolontariusze zaangażowani w projekt przeszli szereg szkoleń i chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Pomagają zwalczyć samotność zwyczajną rozmową, ale mogą także pomóc rozwiązać problem prawny, socjalny i wiele innych. W razie potrzeby kierują też do odpowiednich jednostek i bezpłatnych placówek specjalistycznych, np. do psychologa. Każda starsza osoba, która zmaga się z jakimś problemem, może liczyć na pomoc z ich strony.

Seniorzy dzwonią z różnymi sprawami: – Są to problemy dnia codziennego, czasem takie bardzo techniczne, jak to, że ktoś potrzebuje jakiegoś sprzętu do domu i nie wie, gdzie go kupić, czasem problemy emocjonalne, relacje z dziećmi, a częstym powodem telefonu jest po prostu samotność – przyznaje Dorota Chojnacka, jedna z wolontariuszek.

Telefon działał również w czasie pandemii, gdy ta pomoc wydawała się szczególnie ważna. Dzwonią tu osoby nie tylko z Łodzi i okolic, lecz także z całej Polski. Od początku funkcjonowania linii wolontariusze przeprowadzili już średnio 700 godz. rozmów rocznie!

 

Źródło: UM Łódź

Fot. Pixabay