Sprawozdanie z działalności Polskiego Związku Niewidomych za 2017 rok (sporządzone zgodnie z art.23 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie)
Polski Związek Niewidomych 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 9 Stowarzyszenie wpisane do KRS 06.09.2001 pod numerem 00000420049 Regon nr 007025575.
Od 19 marca 2004 jest organizacją pożytku publicznego
Reprezentantem podmiotu jest Prezydium Zarządu Głównego w składzie:
- Prezes Zarządu Głównego – Anna Bogusława Woźniak- Szymańska
- Wiceprezes ZG – Kornel Antoni Chmiel
- Wiceprezes ZG – Tomasz Władysław Krzyżański
- Wiceprezes ZG – Włodzimierz Ożga
- Sekretarz Generalny ZG – Elżbieta Maria Oleksiak
- Skarbnik ZG – Dorota Jadwiga Moryc
1) Cele statutowe Stowarzyszenia:
Zrzeszanie niewidomych i słabo widzących zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności ze względu na stan wzroku oraz podopiecznych członków odpowiadających kryteriom niepełnosprawności z tyt. wzroku jak wyżej, w celu ich społecznej integracji, rehabilitacji, ochrony interesów zawodowych, ekonomicznych i społecznych oraz przeciwdziałania ich dyskryminacji.
Związek reprezentuje swoich członków wobec organów naczelnych Państwa, administracji rządowej oraz innych instytucji.
2) Działalność w zakresie realizacji celów statutowych wykonywana była między innymi przez 17 jednostek nie posiadających osobowości prawnej tj:
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia im. Józefa Buczkowskiego – ZPCH – 85-090 Bydgoszcz ul. Powstańców Wlkp. 33
- Polski Związek Niewidomych ”EDEN” Sanatorium Uzdrowiskowe Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny im. M. Kaczmarka – 87-720 Ciechocinek ul. Słońska 15
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny im. kpt. J. Silhana – 33-370 Muszyna ul. Lipowa 4
- Polski Związek Niewidomych Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „Klimczok” – 78-111 Ustronie Morskie ul. Okrzei 1
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny PZN – ZPCh 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Instytut Tyflologiczny – ZPCH – 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 9
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centralna Przychodnia Rehabilitacyjno-Lecznicza PZN – 00-181 Warszawa ul. Karmelicka 26
- Polski Związek Niewidomych Dom Pomocy Społecznej im. Kazimierza Jaworka – 41-503 Chorzów ul. Siemianowicka 101
- Polski Związek Niewidomych Dom Pomocy Społecznej 25-015 Kielce ul. Złota 7
- Polski Związek Niewidomych Dom Pomocy Społecznej – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Warsztat Terapii Zajęciowej – 76-200 Słupsk ul. Marii Skłodowskiej Curie 3
- Polski Związek Niewidomych Warsztaty Terapii Zajęciowej – 87-100 Toruń ul. Mickiewicza 61
- Polski Związek Niewidomych Warsztat Terapii Zajęciowej – 87-800 Włocławek ul. Łazienna 6
- Polski Związek Niewidomych Zakład Aktywności Zawodowej – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Środowiskowy Dom Samopomocy „ARIADNA” – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Środowiskowy Dom Samopomocy „DEDAL” – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
- Polski Związek Niewidomych Środowiskowy Dom Samopomocy „TEZEUSZ” – 10-685 Olsztyn ul. Paukszty 57
Ponadto w KRS zarejestrowana jest jednostka pn. Ośrodek Informacji i Promocji Postępu Naukowo-Technicznego 00-216 Warszawa ul. Konwiktorska 9, której działalność zawieszona jest od 2003 r.
Związek zarejestrowany w KRS prowadzi odpłatną i nieodpłatną działalność pożytku publicznego zarejestrowaną pod nr. PKD 94,99,Z – działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej niesklasyfikowana.
W ramach realizacji celów statutowych poszczególne jednostki realizowały zadania przez:
- prowadzenie oraz współdziałanie w prowadzeniu rehabilitacji podstawowej, leczniczej, społecznej i zawodowej,
- organizowanie różnych form rehabilitacji,
- organizowanie i współorganizowanie różnych form działalności kulturalnej i artystycznej, sportowej, turystycznej i rekreacyjnej,
- wydawanie czasopism i innych wydawnictw pismem punktowym, powiększonym drukiem i na innych nośnikach informacji,
- organizację specjalistycznych bibliotek i za ich pośrednictwem szerzenie kultury poprzez popularyzację czytelnictwa,
- prowadzenie domów pomocy społecznej, domów dziennego pobytu, warsztatów terapii zajęciowej, zakładu aktywności zawodowej i innych placówek
- oraz współdziałanie w rozwiązywaniu problemów socjalno-bytowych niewidomych,
- działania na rzecz zatrudnienia niewidomych,
- prowadzenie szkoleń osób pracujących na rzecz niewidomych a także rodziców i opiekunów niewidomych,
- inicjowanie i opiniowanie regulacji prawnych dot. niewidomych,
- inicjowanie i prowadzenie badań i prac rozwojowych z zakresu rehabilitacji, warunków życia i potrzeb niewidomych,
- prowadzenie działalności propagandowej w zakresie profilaktyki i ochrony narządów wzroku.
3) Postanowieniem z dnia 28.02.2002 Polski Związek Niewidomych wpisany został do Rejestru Przedsiębiorców. Ostatni wpis dokonujący zmian wprowadzono 22.10. 2015 r
PZN prowadzi działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji celów statutowych. Dochód z działalności gospodarczej przeznaczony jest na realizację celów statutowych.
Zgodnie z wpisem do KRS na dzień 31.12.2017 przedmiotem działalności było:
- PKD 68.20.Z – wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi i dzierżawionymi – jako dz. podstawową
- PKD 55 – zakwaterowanie
- PKD 56 – dz. usługowa związana z wyżywieniem
- PKD 77 – wynajem i dzierżawa
- PKD 85.6 – działalność wspomagająca edukację
- PKD 86 – opieka zdrowotna
- PKD 90 – działalność twórcza związana z kulturą i rozrywką
- PKD 47 – handel detaliczny z wyłączeniem handlu detal. pojazdami samochodowymi
- PKD 82.9 – działalność komercyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana
- PKD 96 – pozostała indywidualna działalność usługowa
Ponadto zgodnie z uchwałą Prezydium ZG –XVI-39/2015 z 25.08.2015 Polski Związek Niewidomych ( w tym jednostki Związku nie posiadające osobowości prawnej) prowadzi ponad wymienionymi w KRS dz. gospodarczą w niżej wymienionych PKD:
- PKD 01 – uprawy rolne włączając działalność usługową
- PKD 14 – produkcja odzieży
- PKD 49.3 – pozostały transport lądowy pasażerski
- PKD 62 – działalność związana z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki oraz działalność powiązana
- PKD 63 – działalność usługowa w zakresie informacji.
- PKD 68 – działalność związana z obsługą rynku nieruchomości
- PKD 73 – reklama, badanie rynku i opinii publicznej
- PKD 74 – pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna
- PKD 81 – dz. usługowa zawiązana z utrzymaniem porządku w budynku i zagospodarowaniem terenów zielonych
- PKD 85.5 – pozaszkolne formy edukacji
- PKD 87.90.Z – pozostała pomoc społeczna z zakwaterowaniem
4) Uchwały i postanowienia Zarządu Głównego PZN.
- Uchwała XVII -z- 1/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie: ustalenia wysokości wynagrodzenia dla prezesa ZG PZN oraz dyrektora Instytutu Tyflologicznego PZN - Uchwała XVII -z- 2/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie : dyrektora Związku - Uchwała XVII -z- 3/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie :Ośrodka L-R PZN „NESTOR” w Muszynie - Uchwała XVII -z- 4/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie : sprzedaży nieruchomości PZN w Piasecznie ul. Longinusa 26 - Uchwała XVII -z- 5/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie : podziału środków pochodzących ze sprzedaży nieruchomości PZN w Piasecznie ul. Longinusa 26 - Uchwała XVII -z- 6/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie : Regulaminu Zarządu Głównego - Uchwała XVII -z- 7/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie : Wzorcowego Regulaminu Zarządu Okręgu - Uchwała XVII -z- 8/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie : Wzorcowego Regulaminu Zarządu Koła - Uchwała XVII -z- 9/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie: Harmono0gramu realizacji uchwały programowej XVII KZDEL - Uchwała XVII -z- 10/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie: zawieszenia członków Mazowieckiego ZO - Uchwała XVII -z- 11/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie odwołania od uchwały Mazowieckiego ZO - Uchwała XVII -z- 12/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie: anulowania uchwały XVII-z-1/2017 - Uchwała XVII -z- 13/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie: sprawozdania z działalności finansowej PZN za 2016 rok - Uchwała XVII -z- 14/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie: sprawozdania z działalności merytorycznej Związku za 2016 rok - Uchwała XVII -z- 15/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie: wysokości składek członkowskich od stycznia 2018 - Uchwała XVII -z- 16/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie planu rzeczowo-finansowego Związku na 2017 r - Uchwała XVII -z- 17/2017 z dnia 8 sierpnia 2017
w sprawie: wyrażenia zgody na zaciągnięcie kredytu przez Instytut Tyflologiczny PZN w Warszawie - Uchwała XVII -z- 18/2017 z dnia 4 września 2017
w sprawie: wyrażenia zgody na zaciągnięcie kredytu przez Ośrodek PZN w Ustroniu Morskim - Uchwała XVII -z- 19/2017 z dnia 4 września 2017
w sprawie: dofinansowania inwestycji w Ośrodku PZN w Ustroniu Morskim dot. termomodernizacji obiektu. - Uchwała XVII -z- 20/2017 z dnia 15 listopada 2017
w sprawie: zgody na prace inwestycyjno-remontowe w obiekcie w Rudołtowicach - Uchwała XVII -z- 21/2017 z dnia 15 listopada 2017
w sprawie: zmian do statutu PZN - Uchwała XVII -z- 22/2017 z dnia 15 listopada 2017
w sprawie: terminu Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Delegatów PZN - Postanowienie XVII -z-1/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie przyjęcia protokołu i informacji o pracy Prezydium ZG - Postanowienie XVI -z-2/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie: informacji o sytuacji w okręgach PZN - Postanowienie XVII -z-3/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie: sposobu przygotowania zmian w statucie PZN na Nadzwyczajny Krajowy Zjazd Delegatów PZN - Postanowienie XVII -z- 4/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie: odpowiedzialności zarządów wszystkich szczebli oraz sposobu zawierania umów z członkami zarządów - ostanowienie XVII -z- 5/2017 z dnia 15 marca 2017
w sprawie szkolenia w tematyce ochrony danych osobowych dla okręgów PZN. - Postanowienie XVII -z- 6/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie: sprawozdania z działalności Spółki z o o ZN Zakład Produkcyjno-Handlowy w Kielcach - Postanowienie XVII -z- 7/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie: informacji o aktualnej sytuacji w okręgach PZN - Postanowienie XVII -z- 8/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie: przyjęcia protokołów posiedzenia ZG i informacji o pracy Prezydium ZG - Postanowienie XVII -z- 9/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie: wytycznych dot. przyjmowania wpłat od członków Związku - Postanowienie XVII -z- 10/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie: powołania komisji do wypracowania zmian w statucie w zakresie dot. osobowości prawnej dla kół - Postanowienie XVII -z- 11/2017 z dnia 29 czerwca 2017
w sprawie: informacji o przeglądzie ksiąg rachunkowych przeprowadzonych w dwóch ośrodkach PZN i przychodach z działalności gospodarczej.
5) Uzyskane w roku sprawozdawczym przychody w tys. zł: 41 084,05 tys. zł
Wyszczególnienie | 2016 | 2017 |
---|---|---|
OGÓŁEM | 37 854,94 | 41 084,05 |
PFRON i środki UE /2017r.(zadania zlecone, konkursy, SOD) | 3 163,29 | 5.908,27 |
Organy samorządowe, PFRON – na działalność DPS, ZAZ, WTZ, ŚDS oraz odpłatność mieszkańców DPS | 17 759,44 | 16.848,33 |
Przychody z działalności gospodarczej | 11 823,12 | 12 834,36 |
Inne przychody (w tym: dopłaty do turnusów rehab., NFZ, darowizny, umorzenie środków trwałych zakupionych z dotacji/ZFRON, wpłaty 1% składek na PZN, przychody finansowe itp.) | 5 109,09 | 5 493,09 |
w tym, m.in. | ||
– dopłaty do turnusów rehabilitacyjnych | 559,70 | 708,35 |
– wpłaty 1% podatku na OPP | 86,30 | 94,60 |
– darowizny | 28,77 | 3,70 |
– przychody finansowe | 170,86 | 2,75 |
Informacja o poniesionych kosztach – 41 432,84 tys. zł
- cele statutowe / projektowe/- odpłatne i nieodpłatne działalności pożytku publicznego – 24 154,61 tys. zł
- administrację (media, wynagrodzenia, koszty obsługi działalności statutowej i inne) – 5 534,27 tys. zł
- działalność gospodarczą – 10 654,57 tys. zł
- pozostałe koszty (operacyjne, finansowe) – 1 089,39 tys. zł
Związek jako organizacja pożytku publicznego posiadająca 17 jednostek bez osobowości prawnej jest wpisana do KRS przedsiębiorców.
Niektóre jednostki Związku poza zadaniami statutowymi prowadzą działalność gospodarczą. Są to: Instytut Tyflologiczny w Warszawie, Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia w Bydgoszczy, NZOZ Ośrodek M-R w Olsztynie, Sanatorium Uzdrowiskowe Ośrodek L-R w Ciechocinku, Ośrodek L-R w Ustroniu Morskim, Ośrodek L-R w Muszynie, Dom Pomocy Społecznej w Olsztynie, Zakład Aktywności Zawodowej w Olsztynie oraz NZOZ Centralna Przychodnia R-L w Warszawie .
Związek podlegał obowiązkowemu badaniu sprawozdania finansowego wynikającego z art. 64 ust.1 pkt.4 Ustawy z dnia 29.09.1994 o rachunkowości.
Wynagrodzenie za badanie sprawozdania finansowego za 2017r oraz za przeprowadzenie kontroli ksiąg rachunkowych w Ośrodku Rehabilitacji i Szkolenia w Bydgoszczy i NZOZ Centralna Przychodnia R-L w Warszawie za 2017 r. wynosi 8500,00 zł netto.
Dane o:
- w 17-u wyżej wymienionych jednostkach Stowarzyszenia przeciętne zatrudnienie w 2017 roku wynosiło: 593,59 osób ( w tym 437,29 kobiety ) oraz 497,04 etatów, w tym kobiety 367,10 etatu.
- łączna kwota wynagrodzeń brutto wypłacona przez Związek wyniosła 18.976,27 tys. zł w tym na wynagrodzenia z umów o pracę – 16.888,88 tys. zł
- wysokość rocznego lub przeciętnego wynagrodzenia wypłacone członkom Zarządu i innych organów Stowarzyszenia oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą – 0 zł
- kwoty wydatkowane na umowy-zlecenia – 2.087,39 tys. zł
- udzielone środki jednostkom PZN z tworzonego przez Zarząd Główny Funduszu Interwencyjnego (środki do zwrotu do ZG) – 95,6 tys. zł
- środki pieniężne w kasie i na rachunku bankowym i subkontach i funduszach według stanu na 31.12. 2017 r. – 4.181,77 tys. zł
Poniżej podajemy numery rachunków podstawowych i środki pieniężne w tys. zł
Nazwa i numer konta | kwota |
DPS Kielce 63 1020 2629 0000 9202 0097 7652 | 127,94 |
DPS Chorzów 98 1050 1243 1000 0010 0009 6907 | 612,55 |
DPS Olsztyn 75 1540 1072 2021 5070 3300 0001 | 43,67 |
WTZ Słupsk 84 1240 3770 1111 0000 4068 9229 | 6,78 |
WTZ Toruń 27 2030 0045 1110 0000 0350 1610 | 46,13 |
WTZ Włocławek 08 1240 3389 1111 0000 3010 4269 | 44,47 |
Ośrodek RiSZ Bydgoszcz 46 1160 2202 0000 0000 6087 5642 | 242,99 |
Sanatorium Uzdrowiskowe Ośrodek L-R Ciechocinek 49 1020 5200 0000 4002 0002 2061 | 685,70 |
NZOZ Ośrodek M-R Olsztyn 85 1060 0076 0000 4013 8000 0323 | 444,25 |
Ośrodek L-R Muszyna 68 8809 0005 2001 0000 1078 0001 | 62,17 |
Ośrodek L-R Ustronie Morskie 60 1090 2659 0000 0001 0839 6213 | 197,29 |
ZAZ Olsztyn 17 1540 1072 2021 5072 6211 0001 | 196,57 |
NZOZ Centralna Przychodnia R-L Warszawa 08 1020 1013 0000 0202 0129 0436 | 4,03 |
Instytut Tyflologiczny Warszawa 22 1240 2887 1111 0010 7367 7236 | 65,41 |
Zarząd Główny PZN 16 1240 2887 1111 0000 3388 2352 (projektowe) | 1.399,43 |
Środowiskowy Dom Samopomocy „ARIADNA” Olsztyn 93 1540 1072 2021 5316 8907 0001 | 0,00 |
Środowiskowy Dom Samopomocy „DEDAL” Olsztyn 83 1540 1072 2021 5773 4620 0001 | 2,40 |
Środowiskowy Dom Samopomocy „TEZEUSZ” Olsztyn 24 1540 1072 2021 7154 4337 0001 | 0,00 |
- wartość nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego – 0
- nabyte nieruchomości lub przeznaczono na nabycie kwotę – 0
- nabyte środki trwałe:
- W 17-tu jednostkach Związku bez osobowości prawnej nabyto środków trwałych za kwotę łącznie – 2.048,25 tys. zł ( w tym: maszyny i urządzenia i inne)
- wartość należności 973,0 tys. zł i zobowiązań 3.884,0 tys. zł ( w tym kredyty krótkoterminowe w rachunku bieżącym i długoterminowe – 248,0 tys. zł )
- remonty i zakupy:
- PZN Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy:
W okresie sprawozdawczym Ośrodek ze środków ZFRON i własnych dokonał zakupu środków trwałych. Były to: wózek do przewozu pościeli, wózek do sprzątania z pełnym wyposażeniem, odkurzacz, 3 laptopy, dmuchawa do liści oraz jako doposażenie sprzętu rehabilitacyjnego lupę elektroniczną.
Przeprowadzono remont windy oraz drobne remonty pokoi ( malowanie, wymiana płytek). - PZN Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku:
Ze środków własnych dokonano zakupu komputera i serwera. Do celów związanych z działalnością sanatoryjno-rehabilitacyjną zakupiono wannę z biczem Calypso, defibrylator oraz urządzenie do podgrzewania masy borowinowej. Wyremontowano tarasy, dokonano naprawy instalacji cieplnej oraz zamontowano podgrzewacze cieplej wody CO. - PZN Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „NESTOR” w Muszynie:
Wykonano szereg prac związanych z wymogami p.poż. Były to : budowa specjalnej ściany p.poż, montaż drzwi przeciwpożarowych na poziomie stołówki I i II piętra.
Odmalowano pomieszczenia bazy zabiegowej. Wykonano remont (głównie malowanie) wszystkich pomieszczeń kuchni i jej zaplecza.
Wykonano remonty pokoi, które dotychczas były bez łazienek. Pomalowano stołówkę, holl główny i recepcję. Dostosowano pomieszczenie świetlicowe na II piętrze do potrzeb pracowni tyflologicznej. - PZN Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „KLIMCZOK” w Ustroniu Morskim:
Ze środków własnych zakupiono: drukarkę, notebooka. Doposażono gabinet tyflopedagoga zakupując sprzęt. Dokonano drobnych remontów i adaptacji uruchamiając gabinet hydroterapii. - PZN NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjnego „LABITYNT” w Olsztynie:
W Ośrodku ze środków własnych lub ZFRON zakupiono łóżko elektryczne, fotel ginekologiczny, unit stomatologiczny z osprzętem.
Ze środków własnych wykonano szereg remontów : dwóch mieszkań chronionych, sali gimnastycznej, pokoju administracji i trzech pokoi hotelowych. Partycypowano w kosztach remontu pomieszczenia przeznaczonego następnie dla jednego z ŚDS. - PZN Instytut Tyflologiczny w Warszawie : Ze środków ZFRON zakupiono komputer, laptop, 2 odkurzacze, sprzęt do zamiatania i koszenia. Prowadzono w obiektach drobne naprawy i konserwacje
- NZOZ Centralna Przychodnia L-R w Warszawie:
Ze środków własnych oraz darowizn zakupiono lampę szczelinową, tonometr planacyjny, TV, laptop i wyposażenie AGD do pracowni czynności dnia codziennego. W roku sprawozdawczym Przychodnia otworzyła filię we Wrocławiu wyposażając ją w pomoce optyczne, nieoptyczne oraz biurowy sprzęt. Ze środków Urzędu Pracy na wyposażenie stanowisk pracy zakupiono: notebook, aparat do magnetoterapii, urządzenie czytające, stół rehabilitacyjny sterowany elektrycznie oraz stół rehab. składany, krzesło do masażu, rower magnetyczny, fotel rehabilitacyjny, taboret medyczny oraz inne wyposażenie stanowiska( szafa, biurko), i programy. - PZN DPS w Chorzowie:
Ze środków Miasta Chorzów, PFRON i własnych zakupiono samochód Caravelle.
Ze środków własnych i PFRON zakupiono : altanę, zamrażarkę pralnicę, wirówkę, zmywarkę, łóżka ortopedyczne, łóżka rehabilitacyjne, podnośnik, komputery, drukarki oraz drobny sprzęt (m .innymi : materace p. odleżynowe, koncentrator tlenu, czajniki bezprzewodowe, wentylatory, pościel , ręczniki).
Zakończono modernizację korytarza. Dokonano wymiany pionów wodno-kanalizacyjnych i grzejników. Naprawiano kotły, pompy ściekowe, kurtynę powietrzną. Wykonano wiele drobnych remontów i konserwacji. - PZN DPS w Kielcach:
Ze środków Miasta Kielce, PFRON i własnych zakupiono specjalistyczną lampę do światłolecznictwa oraz 5 łóżek rehabilitacyjnych. Prowadzone były drobne remonty oraz usunięcia awarii (sieci wodociągowej, windy). Na budynku wykonano roboty dekarskie oraz polimeryzacja posadzek na korytarzach. - PZN DPS w Olsztynie:
Z dotacji PFRON oraz środków własnych zakupiono samochód OPEL Kombi. Ponadto z dotacji Wojewody War-Maz.i środków własnych zakupiono: system przywoławczo-alarmowy, łóżka elektryczne z materacami, meble kuchenne, szafki przyłóżkowe, regały ,laptop. Także ze środków dotującego i własnych wykonano szereg prac remontowych( dwóch mieszkań, łazienek w dwóch mieszkaniach, wymiany drzwi wejściowych na klatkę i innych drobnych napraw bieżących) . Partycypowano w kosztach remontu windy. - PZN WTZ w Słupsku:
Ze środków PFRON i własnych zakupiono samochód ( 9-cio osobowy) Bus dla przewozu uczestników. - WTZ w Toruniu:
Nie dokonywano zakupów ani prac remontowych. - PZN WTZ we Włocławku:
Nie dokonywano zakupów ani prac remontowych. - PZN ZAZ w Olsztynie:
Z dotacji PFRON zakupiono obieraczkę do ziemniaków i szatkownicę do warzyw - PZN ŚDS „ ARIADNA”:
Nie dokonywano zakupów środków trwałych. W ramach dotacji dokonano zakupów sprzętu wyposażeniowego. Przeprowadzono remont w pracowni terapeutycznej – wymiana drzwi oraz montaż nowych drzwi w szatni. - PZN ŚDS „ DEDAL”:
Z dodatkowej dotacji Wojewody oraz środków własnych zakupiono piec konwekcyjno-parowy do pracowni kulinarnej oraz drobny sprzęt ( wózek do sprzątania, meble kuchenne, stoły itp.). Przeprowadzono remonty w pracowniach :krawieckiej, multimedialnej, kinezyterapii. W jadalni wymieniono posadzkę i okna. - PZN ŚDS „ TEZEUSZ”:
Z dodatkowej dotacji Wojewody oraz środków własnych zakupiono piec konwekcyjno-parowy oraz sprzęt ( szatkownica do warzyw, grill elektryczny, regał). Zamontowano rolety okienne. Wykonano remont: pracowni muzykoterapii oraz wentylacji .
- PZN Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy:
Związek wiele zadań realizował w ramach dotacji udzielonej przez podmioty państwowe centralne i samorządowe. W ramach wielu programów oraz innych środków jednostki Związku realizowały poniższe zadania:
- Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy
Jego głównym celem było organizowanie szkoleń z zakresu rehabilitacji podstawowej dla niewidomych zwłaszcza nowo ociemniałych. W ramach konkursu realizowano projekt ze środków PFRON p.n. „Kompleksowa rehabilitacja osób słabowidzących i niewidomych – przeszkolono 236 niewidomych. W Ośrodku szkolenia organizował Zarząd Główny – 6 dni dla 79 osób oraz poszczególne okręgi. Okręg Kujawsko-Pomorski przez 68 dni przeszkolił 188 osób. Pozostałe okręgi przeszkoliły: Zachodniopomorski – 100 osób – 7 dni i Koło Kołobrzeg – 35 osób – 2 dni; Świętokrzyski – 47 osób- 4 dni; Mazowiecki- Koło Kozienice 12 osób – 4 dni; Śląski –Koło Zawiercie 30 osób – 4 dni.
W ramach działalności gospodarczej prowadził usługi hotelowe. - Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku organizował turnusy sanatoryjne ( 16-cie turnusów 21- dniowych); usprawniająco-rehabilitacyjne (23-y turnusy 14-dniowe) i prowadził rehabilitację uzdrowiskową ( 12 turnusów 28-dniowych). Głównym źródłem finansowania był NFZ. Ośrodek prowadził także działalność gospodarczą sprzedając usługi na wolnym rynku. Z usług Ośrodka skorzystało 1677 osób w tym 42 niewidomych.
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku głównie organizował turnusy leczniczo-rehabilitacyjne dofinansowywane ze środków PFRON oraz sanatoryjne ze środków NFZ. Było to 16 turnusów 21 dniowych leczniczo sanatoryjnych i 12 turnusów 28 dniowych w zakresie rehabilitacji uzdrowiskowej W roku sprawozdawczym z usług Ośrodka skorzystało 1556 osób w tym 48 niewidomych.
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „ NESTOR” w Muszynie był organizatorem turnusów rehabilitacyjnych ( dofinansowywanych ze środków PFRON za pośrednictwem MOPS i PCPR), szkoleniowych, pobytów leczniczych oraz zimowiska. W ramach działalności gospodarczej sprzedawał usługi na wolnym rynku. Z usług Ośrodka skorzystało 763 osoby w tym 376 niewidomych.
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „KLIMCZOK” w Ustroniu Morskim organizował 14-dniowe turnusy rehabilitacyjne i rehabilitacyjno-szkoleniowe ( dofinansowywanych ze środków PFRON za pośrednictwem MOPS i PCPR) oraz pobyty grup integracyjnych. Prowadził także działalność gospodarczą sprzedając usługi na wolnym rynku Z usług Ośrodka skorzystało 3210 osób w tym 1108 niewidomych.
- NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny „LABIRYNT” w Olsztynie prowadził kilka form działalności :
- świadczenia zdrowotne w NZOZ : w ramach NFZ- 56274 oraz odpłatnie 457 jako działalność gospodarcza,
- mieszkania chronione dla 74 osób w tym 53 niewidomych,
- 12 mieszkań chronionych prowadzonych na podstawie umowy z Urzędem Miasta,
- Ośrodek prowadził w ramach działalności gospodarczej odpłatną opiekę dla 8 osób oraz usługi hotelowe.
- Instytut Tyflologiczny w Warszawie zajmował się:
- obsługą centralnych władz statutowych
- administrowaniem nieruchomościami Związku
- prowadzeniem działalności gospodarczej dla pozyskania środków
- rozliczeniami realizowanych projektów
- nadzorowaniem działalności jednostek bez osobowości prawnej,
- działalnością rehabilitacyjną w ramach której realizował n. wymienione projekty:
- VIP System Plus –podniesienie poziomu samodzielności niewidomych i ich aktywizacja zawodowa ( środki m. st. Warszawa),
- „Przez wiedzę do integracji V” ze środków PFRON wydawanie czasopism dla dorosłych, dzieci i młodzieży oraz Biuletynu Informacyjnego.
- Europejski program Erasmus + “Ponad barierami i granicami” – poprawa kompetencji i umiejętności osób z problemami wzroku,
- „Ku samodzielności „ z dotacji PZU – program wsparcia dla osób tracących wzrok
- Monitoring jednostek administracyjnych woj. mazowieckiego pod kątem dostosowania do Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych- dofinansowywany z Funduszy Europejskich,
- Turnus usprawniająco-rekreacyjny dla dzieci niewidomych do lat 12 zorganizowany w partnerstwie z Towarzystwem Opieki nad Ociemniałymi w Laskach,
- ”Aktywna Warszawa” –w partnerstwie z m.st.Warszawa i Fundacją „Szansa dla Niewidomych” – wsparcie dla niewidomych i ich rodzin,
- Konferencja nt. zapalenia błony naczyniowej oka (uveitis),
- Konferencja na temat przydatności pisma Braille`a „ Pismo Braille’a – przeżytek czy konieczność”
- NZOZ Centralna Przychodnia L-R w Warszawie w roku sprawozdawczym rejestrowała 9136 pacjentów w tym 366 niewidomych. Prowadziła porady i wykonywała zabiegi w różnorodnych poradniach. Były to: poradnie: okulistyczna dla dorosłych i dzieci, rehabilitacyjna, psychologiczna, stomatologiczna oraz prowadziła dzienny ośrodek rehabilitacji wzroku głownie w zakresie usprawniania widzenia oraz doboru właściwego sprzętu rehabilitacyjnego ( białe laski, lupy ). Działania prowadziła na podstawie umów z NFZ oraz odpłatnie w ramach działalności gospodarczej,
- Dom Pomocy Społecznie w Chorzowie dla 156 pensjonariuszy
- Dom Pomocy Społecznej w Kielcach dla 45 pensjonariuszy
- Dom Pomocy Społecznej w Olsztynie dla 100 pensjonariuszy.
Trzy Domy poza działalnością opiekuńczą, medyczną, socjalno-bytową prowadziły różnorodne zajęcia terapeutyczne indywidualne i grupowe w celu rozwijania aktywności swoich podopiecznych. Były to zajęcia manualne, kulturalno-integracyjne, spotkania okolicznościowe i wyjścia grupowe do miejsc kultury. - – 13) Warsztaty Terapii Zajęciowej w Słupsku dla 50, w Toruniu dla 24, we Włocławku dla 40 uczestników. Wśród uczestników przeważały osoby niewidome z dodatkowymi schorzeniami.
Dla uczestników prowadzono różnorodne zajęcia na bazie pracowni: dziewiarskiej, poligraficznej, ceramicznej, szczotkarskiej, krawieckiej, muzycznej, teatralnej, papieroplastyki, praktyki życiowej. Uczestnicy Warsztatów korzystali z różnych form rehabilitacji indywidualnej oraz byli uczestnikami wielu imprez integracyjnych i wycieczek krajoznawczych.
- Zakład Aktywności Zawodowej w Olsztynie. Dominującym kierunkiem działalności gospodarczej była produkcja gastronomiczna i garmażeryjna. Uzupełniająco prowadzona była produkcja krawiecko-szwalnicza oraz wyrobów artystycznych. ZAZ wykonywał usługi pralnicze i maglowanie. Prowadził uprawę warzyw i krzewów owocowych ZAZ dał zatrudnienie 41 osobom w tym 21 niewidomym.
- – 17) Środowiskowe Domy Samopomocy w Olsztynie „ARIADNA” „DEDAL” „TEZEUSZ” prowadziły treningi funkcjonowania w życiu codziennym, terapię ruchową oraz niosły pomoc i niezbędną opiekę łącznie 178 osobom z określonymi zaburzeniami.
6) Informacje o rozliczeniach Stowarzyszenia z tytułu zobowiązań podatkowych oraz informacja o składanych deklaracjach podatkowych:
- CIT –8 zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych
- VAT-7 dot. podatku od towarów i usług
- PIT-4 dot. zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych
- PIT – 11/8B, PIT –40 zeznanie o osiągniętym dochodzie osób fizycznych
- INF- D informacja o wynagrodzeniach zatrudnionych pracowników niepełnosprawnych i ich stopniach niepełnosprawności.
- DEK II- deklaracja miesięcznych wpłat na PFRON
- INF-1 informacja miesięczna o zatrudnieniu, kształceniu lub działalności na rzecz niepełnosprawnych
- DRA – do ZUS – miesięczna zbiorcza deklaracja rozliczeniowa plus raporty imienne o składkach na ubezpieczenia społeczne.
- MPIPS – Roczne sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pożytku publicznego
- GUS – sprawozdanie z lecznictwa uzdrowiskowego, ambulatoryjnej opieki zdrowotnej , zakładami stacjonarnymi pomocy społecznej, z dz. stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji społecznych, SOF-5 – Sprawozdanie o kooperacji, zarządzaniu i komunikacji wybranych organizacji non-profit za 2017r.
- Deklaracja podatku od nieruchomości do Urzędu Gmin składane na terenie posiadanych nieruchomości, przez IT PZN w Warszawie.
- Uzyskane dochody wydatkowane są w całości i wyłącznie na cele statutowe. Dochody wolne od podatku na podstawie art.17 ust.1 pkt. 4 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Dochody OPP wolne na podstawie art.17 ust.1 pkt.6c Ustawy o podatku.
- 3 jednostki PZN: Instytut Tyflologiczny w Warszawie, Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy jako zakłady pracy chronionej oraz ZAZ w Olsztynie były uprawnione do korzystania ze zwolnienia wynikającego z Ustawy i podatkach i opłatach lokalnych art.7 ust.2 pkt.4.
7) W Stowarzyszeniu w 2016 roku przeprowadzone były następujące kontrole
- Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia „HOMER” w Bydgoszczy
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Państwowa Inspekcja pracy O. Toruń | 16.03.2017 21.03.2017 29.03.2017 30.03.2017 | Przestrzeganie przepisów BHP | 6 | Zalecenia wykonano |
2 | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny Bydgoszcz | 12.09.2017 | Kontrola sanitarna | 1 | Zalecenie wykonano |
3 | Państwowa Inspekcja pracy | 09.11.2017 | Sprawdzenie wykonania zaleceń | Bez zaleceń | – |
4 | Państwowy Fundusz Rehabilitacji Warszawa | Monitoring realizowanego projektu | Bez zaleceń | – | |
5 | Audytor | Audyt projektu „rehabilitacja Twoja szansą na samodzielność” | Bez zaleceń | – |
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „EDEN” w Ciechocinku
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Państwowa Powiatowa Inspekcja Sanitarna w Aleksandrowie Kujawskim | 09.08.2017 | Ocena realizacji ogólnych wymogów bhp oraz sprawdzenie przestrzegania zapisów ustawy z dnia 9 XI 1995r. o ochronie zdrowia | Bez zaleceń | |
2 | Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Toruniu | 02-13.11.2017 | Prawidłowość i rzetelność obliczania składek na ubezpieczenie społeczne, ustalanie uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społecznych, prawidłowość i terminowość opracowywania wniosków, wystawianie zaświadczeń | Bez zaleceń | |
3 | Państwowa Powiatowa Inspekcja Sanitarna w Aleksandrowie Kujawskim | 21.11.2017 | Stan sanitarno-higieniczny i techniczny obiektu, sposób postępowania z odpadami medycznymi i komunalnymi, sposób postępowania z bielizną oraz sprawdzenie wyników badania wody w kierunku Legionella Sp., sprawdzenie przestrzegania zapisów ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, bezpieczeństwo epidemiczne ze szczególnym uwzględnieniem procesów dezynfekcji i sterylizacji | Bez zaleceń | |
4 | DEKRA | 27.11.2017 | Audyt ISO 9001 : 2008 | ||
5 | Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki Wydział Zdrowia w Bydgoszczy | 18.12.2017 | Kontrola jakości świadczeń leczniczych | 1 | Zalecenie wykonano |
6 | Prezydium ZGPZN- audytor | Audyt działalności Ośrodka | 3 | Zalecenia wykonano |
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „ NESTOR” w Muszynie
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Państwowa Inspekcja Pracy | 27-31.01.2017 | 1. Nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, 2. Czasy pracy 3. Wynagrodzeń i innych świadczeń ze stosunku pracy, 4. Urlopy wypoczynkowe, 5. Przygotowania do pracy | 3 | Zalecenia zrealizowano |
2. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny | 19.05.2017 | Ocena stanu sanitarnego zakładu obrotu żywnością | 1 | Zalecenie zrealizowano |
- Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny „KLIMCZOK” w Ustroniu Morskim
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kołobrzegu | 10.05.2017 | Stan techniczno-sanitarny | 1 | Uchybienia usunięto |
2 | Powiatowa Stacja Sanitarno -Epidemiologiczna w Kołobrzegu | 14.06.2017 | Stan techniczno-sanitarny | 1 | Zalecenie wykonano |
3 | Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kołobrzegu | 31.08.2017 | Kontrola sprawdzająca zaleceń z 14.06.2017 r. | Bez zaleceń | |
4 | Prezydium ZGPZN – audytor | 04.2017 | Audyt działalności Ośrodka | 3 zalecenia | Zalecenia zrealizowano |
- NZOZ Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny „LABIRYNT” w Olsztynie
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|
- 6.Instytut Tyflologiczny PZN ZPChr
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne-liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln informacja o niewykonanych z podaniem przyczyny |
1 | Główna Komisja Rewizyjna | 06.2017 | Ocena sprawozdania finansowego Związku | 4 sugestie | nie dotyczy |
2 | Mazowiecki Urząd Wojewódzki | 8-12.05.2017 | Wypełnienie warunków obowiązków okresowych z art.28 i 30 ust. o rehabilitacji | Bez zaleceń |
- NZOZ Centralna Przychodnia
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Państwowa Inspekcja Pracy | 17.07.2017 | Wyposażenie stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej | 1 | Zalecenie wykonano |
- Dom Pomocy Społecznej w Chorzowie
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 22-23.02.2017 | Kontrola kompleksowa w zakresie oceny stanu sanitarnego obiektu | Bez zaleceń | |
2 | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 26.04.2017 | Kompleksowa kontrola stanu sanitarnego kuchni i pomieszczeń magazynowych. | Bez zaleceń | |
3 | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 11.05.2017 | Kontrola sanitarna- pobór próbek ciepłej wody do badań w kierunku obecności Legionelii. | 1 | Zalecenie zrealizowano |
4 | Polski Związek Niewidomych Warszawa | 06-08.06.2017 | Kontrola działalności bieżącej, głównie przychodów i kosztów za okres 01.01 do 31.03.2017r. | Bez zaleceń | |
5 | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 28.07.2017 | Kontrola sprawdzająca wykonanie obowiązków nałożonych na Stronę decyzją PPIS w Chorzowie z dnia 18.11.2016r. | Bez zaleceń | |
6 | Urząd Miasta Chorzów Wydział Polityki Społecznej | 26.09.2017 | Doraźna wizytacja w zakresie oceny stanu czystości budynku DPS i ogólnych warunków życia mieszkańców. | Bez zaleceń | |
7 | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 02.11.2017 | Kontrola interwencyjna w związku ze złożonym zawiadomieniem dotyczącym nieprawidłowości sanitarnych w DPS. | 1 | Zalecenie zrealizowano |
8 | Sąd Okręgowy w Katowicach | 02.11.2017 | Przestrzeganie praw osób z zaburzeniami psychicznymi za okres od 03.11.2016r. do 01.11.2017r. | Bez zaleceń | |
9 | Śląski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej w Katowicach | 23.11.2017. do 05.12.2017 12.12.2017. do 15.12.2017 | Kontrola doraźna w zakresie ustaleń w sprawie zarzutów dotyczących nieprawidłowości w funkcjonowaniu Domu zgłoszonych przez mieszkańca Domu. Kontrola przedłużona – zakres rozszerzony w związku z wnioskiem o zwiększenie ilości miejsc. | Bez zaleceń | |
10 | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 27.11.2017 | Kontrola doraźna sprawdzająca wykonanie zaleceń doraźnych z dnia 20.10.2017r. | Bez zaleceń | |
11 | Inspektor Pracy Powiatowej Inspekcji Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach | 15.12.2017 | Odbiór stanowiska pracy przystosowanego do potrzeb wynikających z niepełnosprawności osoby zatrudnionej ( praczka ), spełnienie warunków bezpieczeństwa i higieny pracy. | Bez zaleceń | |
12 | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie | 29.12.2017 | Kontrola sprawdzająca wykonanie obowiązków nałożonych na Stronę decyzją PPIS w Chorzowie z dnia 06.11.2017r. | Bez zaleceń |
- Dom Pomocy Społecznej w Kielcach
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kielcach | 07.04. 2017 | Ustalenie stanu faktycznego i jego zgodności z obowiązującymi wymogami higienicznymi i zdrowotnymi | Bez zaleceń | |
2. | Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie | 24.11.2017 |
|
10.Dom Pomocy Społecznej w Olsztynie
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olsztynie | 07.11.2017 | Kontrola sanitarna – bieżący stan sanitarny | Bez zaleceń |
- Warsztat Terapii Zajęciowej w Słupsku
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Główna Komisja Rewizyjna PZN | 25.04.2017 | Kontrola działalności Warsztatu | Bez zaleceń | |
2. | Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie | 11 -15.12.2017 | Kontrola działań Warsztatu zgodnie z poz. 22. Rozporządzenia MIPPS z dnia 25.03.2004 _I półrocze 2017 | Bez zaleceń |
- Warsztat Terapii Zajęciowej w Toruniu
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Główna Komisja Rewizyjna PZN | 05.06.2017 | Funkcjonowanie WTZ PZN ( regulaminy wewnętrzne ; inwentaryzacja) | 3 | zrealizowano |
1 | MOPR Toruń | 14.09.-20.10.2017 | 1) Sprawdzenie zaleceń pokontrolnych z 2016r. 2) Prawidłowość wydatkowania środków finansowych PFRON za 2016r. Wydatków WTZ w wybranych pozycjach preliminarza, zasady i wysokość wypłacanego treningu ekonomicznego, oraz jego wydatkowania. Wydatkowanie dochodów ze sprzedaży produktów i usług. | Zalecenia wprowadzono do realizacji od 2018 r | |
3 | Państwowa Inspekcja Pracy | 13, 15, 20, 28 .09. 2017. | Prawna ochrona pracy, w tym BHP | 3 | Zalecenia zrealizowano |
- Warsztat Terapii Zajęciowej we Włocławku
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Główna Komisja Rewizyjna PZN | 31.05.2017 | Kontrola całokształtu działalności WTZ( umowy, wydatki i ich zgodność z umowami, rozliczenia, obowiązujące Regulaminy wewn. rejestr kontroli, sprzedaż wyrobów wykonanych przez uczestników WTZ i jej dokumentowanie; ochrona danych osobowych, stosowanie JPK, stan załogi i ewidencja czasu pracy, urlopy pracownicze ,środki trwale , Rada Programowa, programy IPR prawidłowość kwalifikowania kandydatów na uczestników warsztatów i ich aktualna dokumentacja ) | Bez zaleceń | |
1 | Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie we Włocławku | 06.-17.11. 2017 | 1.Prawidłowość kwalifikowania kandydatów 2.Prawidlowość dokumentacji i kwalifikowania, 3.Organizacja pracy i zajęć oraz zgodność z rozporządzeniami 4.Prawidlowośc wykorzystania środków Funduszu | 3 zalecenia | Zalecenia zrealizowano |
- Zakład Aktywności Zawodowej w Olsztynie
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1. | Zakład Ubezpieczeń Społecznych Wydział kontroli płatników składek w Olsztynie | 7-10.02. 2017. i 13-17.02. 2017 |
| 1 | Zalecenie zrealizowano |
2. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie | 12.04.2017 | Przestrzeganie przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne dotyczące pralni. | Bez zaleceń | |
3. | MOPS Olsztyn | 12.04.2017 | Poprawność wykonywania zadania publicznego: „Przygotowanie i dystrybucja gorących posiłków dla uprawnionych klientów MOPS w Olsztynie”. | Bez zaleceń | |
4. | Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie | 13-14.06.2017 |
| Bez zaleceń | |
5. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie | 13.11.2017 | Przestrzeganie przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. | 6 | Zalecenia zrealizowano |
- Środowiskowy Dom Samopomocy „Ariadna” w Olsztynie
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Główna Komisja Rewizyjna PZN | 04.2017 | Działalność SDS | Bez zaleceń | |
2 | Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej | 22.05.2017 | Kontrola doraźna – weryfikacja prawidłowości prowadzenia bieżącej ewidencji uczestników środowiskowego domu samopomocy | 3 | Zalecenia zostały zrealizowane w trakcie kontroli |
3 | Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna | 9.11.2017 | Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania należytego stanu sanitarno – higienicznego w środowiskowym domu samopomocy | Bez zaleceń | |
4 | Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej | 28.11.2017 – 04.12.2017 | Kontrola kompleksowa Środowiskowego Domu Samopomocy za rok 2015, 2016, 2017 | Bez zaleceń |
- Środowiskowy Dom Samopomocy „Dedal” w Olsztynie
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Zakład Ubezpieczeń Społecznych | 30.03-14.04.2017 | Prawidłowość i rzetelność obliczania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek do których pobierania zobowiązany jest Zakład oraz zgłaszanie ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. Ustalanie uprawnień do świadczeń ubezpieczeń społecznych i wypłacanie tych świadczeń oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu. Prawidłowość i terminowość opracowywania wniosków o świadczenia emerytalne i rentowe. Wystawianie zaświadczeń lub zgłaszanie dla innych celów ubezpieczeń społecznych. | Bez zaleceń | – |
2 | Komisja Rewizyjna PZN | 24.-27.04.2017 | Organizacja, kontrole, kadra, dokumentowanie świadczonych usług, sprawy finansowo księgowe, kadrowe, | Bez zaleceń | |
3 | Warmińsko Mazurski Urząd Wojewódzki | 14.09.2017 | Kontrola doraźna | Bez zaleceń | |
4 | Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna | 9.11.2017 | Bieżący nadzór sanitarny nad środowiskowym domem samopomocy | Bez zaleceń |
- Środowiskowy Dom Samopomocy „Tezeusz” w Olsztynie
L.p. | Jednostka prowadząca kontrolę | Data kontroli | Zakres przedmiotowy kontroli | Zalecenia pokontrolne- liczba zaleceń | Realizacja zaleceń pokontroln. wymień niewykonane z podaniem przyczyny |
---|---|---|---|---|---|
1 | Zakład Ubezpieczeń Społecznych Wydział Kontroli Płatników Składek w Olsztynie | 06, 08, 15, 22, 28, 29.03.2017 |
| Bez zaleceń | |
2 | Główna Komisja Rewizyjna Polskiego Związku Niewidomych | 25-26.04.2017 | Kontrola kompleksowa według zakresu dla ŚDS z dnia 24.04.2017 r. | Bez zaleceń | |
3 | Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Wydział Polityki Społecznej | 14.09.2017 | Kontrola doraźna. Weryfikacja prawidłowości prowadzenia bieżącej ewidencji uczestników ŚDS. Okres objęty kontrolą: od 01.08.2017 do 14.09.2017 | Bez zaleceń | |
4 | Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olsztynie | 18.11.2017 | Przestrzeganie przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne dotyczących bieżącego nadzoru sanitarnego nad ŚDS. | 2 | Jedno zalecenie wykonano; jedno do wykonania podczas prac remontowych w 2018 r |
Warszawa 23 maja 2018.