Treść artykułu

Grafika przedstawiająca koronawirusa

Koronawirus: Biuro Rzecznika Praw Pacjenta odpowiada na najczęściej zadawane pytania

Epidemia koronawirusa w Polsce spowodowała istotne zmiany w funkcjonowaniu służby zdrowia. Lekarze udzielają teleporad, a możliwość wizyty w placówce jest znacznie ograniczona. Co zrobić, kiedy przychodnia jest zamknięta lub planowany zabieg został odwołany? Gdzie udać się po pomoc w nagłej sytuacji, jeśli najbliższy szpital przekształcono w zakaźny? Biuro Rzecznika Praw Pacjenta opracowało odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące praw pacjenta podczas epidemii koronawirusa. Ich listę można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/rpp/koronawirus-najczesciej-zadawane-pytania-i-odpowiedzi. W razie jakichkolwiek wątpliwości można skontaktować się z Rzecznikiem Praw Pacjenta. Wystarczy zadzwonić pod numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 i wybrać prefiks nr 2.