Treść artykułu

Palec dotyka napisów brajlowskich na tabliczce

Karta do bankomatu z opcją dla osób słabowidzących i niewidomych

Santander Bank Polska, jako pierwsza tego typu instytucja w Polsce, wprowadziła karty płatnicze z blind notch. To specjalne wycięcie na karcie, które ułatwia osobom z dysfunkcją narządu wzroku korzystanie z niej, np. podczas wypłaty gotówki z bankomatu.

Karty Santander Bank Polska – debetowe i kredytowe – mają też kontrastową kolorystykę oraz wypukłość oznaczającą awers. Ich projekt był opiniowany przez niewidomych i słabowidzących ekspertów dostępności z Utilitia.

– Dzięki wcięciu blind notch zlokalizowanemu z lewej strony krótszej krawędzi karty, osoba niewidoma znacznie łatwiej wybierze ją z portfela i umieści prawidłową stroną w bankomacie. PonadtoKarta bankomatowa blind notch zastosowanie kontrastowych kolorów – innego dla każdego rodzaju karty – jest niezwykle pomocne dla osób słabowidzących. To zaskakujące, że tak niewielka i pomysłowa modyfikacja może tak bardzo ułatwić korzystanie z niej osobom z niepełnosprawnością wzroku – mówi Mikołaj Rotnicki z Utilitia.

Santander Bank Polska otworzył też pilotażowy oddział we Wrocławiu, w którym jest m.in. tyflograficzny plan oddziału z oznakowaniem w alfabecie Braille’a, ścieżki dotykowe oraz system nawigacji przestrzennej Totupoint.

Instytucja rozwija dostępność we wszystkich formach obsługi. Sieć placówek bez barier architektonicznych liczy 164 oddziały. W banku wprowadzono rozwiązania umożliwiające sprawną i komfortową obsługę, w tym np. ramki ułatwiające składanie podpisów na dokumentach czy poświadczanie woli klienta, a także mini lupy. Klienci mogą korzystać z bankomatów z udogodnieniami – 90% z ponad 1500 bankomatów posiada co najmniej jedno udogodnienie. Platforma internetowa banku jest systematycznie audytowana pod kątem dostępności.

Źródło: SBP