Treść artykułu

Mężczyzna ogląda telewizję, ma popcorn w miseczce

Interwencja PZN w sprawie dostępności audiodeskrypcji na dekoderach UPC

Wiele osób zgłaszało do Polskiego Związku Niewidomych problemy z dostępnością audiodeskrypcji na dekoderach UPC, dlatego organizacja skierowała pismo do UPC.

Uzyskaną odpowiedź przedstawiamy poniżej:
„Szanowni Państwo,

dziękujemy za przesłaną korespondencję i przedstawienie nam sprawy dotyczącej reprezentowanej przez Państwa grupy społecznej i jednocześnie klientów UPC Polska. Dzięki Państwa interwencji mamy okazję sprostować informacje i wyjaśnić wątpliwości dotyczące dostępności audiodeskrypcji na dekoderach UPC.

Informujemy, że audiodeskrypcja jest dostępna na wszystkich typach instalowanych przez nas dekoderów (Mediabox, Horizon i UPC TV 4K BOX), przy czym jej dostępność dotyczy wyłącznie kanałów telewizyjnych, których dostawcy dostarczają tę funkcjonalność (informacje w tym zakresie można uzyskać u nadawców lub już na dekoderach).

W zależności od typu dekodera, z którego korzystają nasi klienci, różni się sposób ustawienia audiodeskrypcji. W przypadku dekoderów Horizon i UPC TV 4K BOX ustawia się ją jednorazowo dla wszystkich kanałów w ustawieniach dekodera (wówczas pojawi się na każdym programie, który ją posiada), natomiast w przypadku dekoderów Mediabox jest konieczność ustawiania opcji audiodeskrypcji każdorazowo po uruchomieniu programu.

W przypadku, gdy klient UPC ma problem z korzystaniem/ustawieniem w dekoderze ww. funkcjonalności, wystarczy, że skontaktuje się z naszym Biurem Obsługi Klienta, gdzie otrzyma odpowiednie wsparcie.

Łączę wyrazy szacunku

Karolina Hutmańska

Starszy Specjalista ds. Obsługi Klientów Biznesowych”.